ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-ITIL4-DPI / PL DL 3d
Moduł ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve jest podstawowym elementem obu strumieni certyfikacji ITIL® 4 Managing Professional oraz Strategic Leader. Umożliwia on profesjonalistom ITSM opanowanie umiejętności niezbędnych do strategicznego kierowania, planowania i udoskonalania strategii cyfrowych i IT w ich organizacjach. Ten moduł podkreśla krytyczną rolę nastawienia na usługi i zapotrzebowanie na ludzkie umiejętności, obok procesów i narzędzi, w osiągnięciu wizji doskonałości zarządzania usługami.
OFICJALNY SCHEMAT CERTYFIKACJI ITIL® 4

ITIL® 4 Foundation to wymaganie wstępne do uzyskania jakiejkolwiek certyfikacji ITIL® 4, za wyjątkiem modułów rozszerzonych ITIL® Acquiring and Managing Cloud Services oraz ITIL® Sustainability in Digital and IT, w przypadku których nie obowiązują wymagania wstępne.
Tytuł ITIL® 4 Managing Professional można otrzymać po uzyskaniu certyfikatu z ITIL® 4 Create, Deliver and Support, Driver Stakeholder Value, High-velocity IT oraz Direct, Plan and Improve
Tytuł ITIL® 4 Strategic Leader jest przyznawany po uzyskaniu certyfikatu Digital and IT Strategy oraz Direct, Plan and Improve.
Tytuł ITIL® 4 Practice Manager jest przyznawany po uzyskaniu certyfikacji Create, Deliver and Support oraz JEDNEJ certyfikacji z pakietów kursów: Monitor, Support and Fulfil, Plan, Implement and Control lub Collaborate, Assure and Improve.
ITIL® 4 Master to tytuł najwyższy, przyznawany po uzyskaniu tytułów ITIL® Practice Manager, Managing Professional oraz Strategic Leader.
- Praktycy zarządzania usługami IT, którzy planują uzyskać tytuł ITIL® Managing Professional (MP), ITIL® Strategic Leader (SL) lub ITIL® Master
- Menadżerowie IT
- Liderzy IT
- Liderzy transformacji
- Menadżerowie usług IT
- Zrozumiesz kluczowe koncepcje ITIL® 4 takie jak kierowanie, planowanie i doskonalenie oraz poznasz znaczenie wartości, rezultatów, kosztów i ryzyka
- Dowiesz się, jak ustanowić efektywne struktury zarządzania i zapewnić zgodność z odpowiednimi regulacjami, standardami oraz politykami
- Dowiesz się, jak definiować, wybierać i używać kluczowe wskaźniki wydajności w celu oceny wydajności i efektywności usług i procesów IT
- Poznasz koncepcje i praktyki ciągłego doskonalenia, takie jak wykorzystywanie informacji zwrotnych i danych, aby pomóc ewoluować usługom, procesom i praktykom
- Dowiesz się, w jaki sposób zarządzać ryzykiem związanym z usługami IT, aby pomóc swojej organizacji uniknąć zakłóceń i strat
- Poznasz, w jaki sposób wykorzystywać mapowanie strumienia wartości, aby zidentyfikować obszary wymagające doskonalenia procesów i zoptymalizować przepływ wartości w organizacji
- Uzyskasz uznawany na całym świecie certyfikat ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve, który potwierdza Twoją wiedzę w zakresie zarządzania usługami. Certyfikat ważny jest 3 lata
- Module 1: Core concepts of DPI
- Module 2: DPI through service value system and guiding principles
- Module 3: Role of direction in strategy management
- Module 4: Implementation of strategies
- Module 5: Introduction to assessment and planning
- Module 6: Assessment and planning through VSM
- Module 7: Measurement, reporting, and continual improvement
- Module 8: Measurements and continual improvement through dimensions and SVS
- Module 9: OCM principles and methods
- Module 10: Communication principles and methods
- Module 11: SVS development using four dimensions
Wymagany ważny certyfikat ITIL®4 Foundation
W cenę szkolenie wliczone są:
- Akredytowane materiały szkoleniowe
- Voucher na egzamin online ITIL® 4 Direct, Plan and Improve
- Autoryzowany podręcznik ITIL® 4 Direct, Plan and Improve w wersji online
Dodatkowe opcje:
- Powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł (Uwaga: za pośrednictwem Altkom Akademia możliwe jest wykupienie tej opcji tylko przed szkoleniem)
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- Egzamin: polski lub angielski
Uczestnicy szkolenia otrzymają voucher na egzamin w formie online. Voucher jest ważny 6 miesięcy.
Po szkoleniu uczestnik dostaje maila z wytycznymi, jak zarejestrować się na egzamin. Termin ustala bezpośrednio z PeopleCert, używając swojego konta.
Egzamin online przeprowadzany jest w obecności proktora – osoba z firmy PeopleCert, który podpina się zdalnie pod pulpit kursanta i obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę.
Zdający jest zobowiązany pokazać proktorowi za pośrednictwem kamerki pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin. Proktor sprawdza, czy nie ma w pokoju osób trzecich i pomocy naukowych.
- Czas trwania egzaminu 90 minut
- Test jednokrotnego wyboru składający się z 40 pytań
- Minimalny próg zaliczenia to 70% (28 z 40 poprawnych odpowiedzi)
Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych