ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve (CAI) - akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-ITIL4-CAI / PL DL 3dSzkolenie ITIL®4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve koncentruje się na doskonaleniu współpracy, zapewnianiu odpowiedniego poziomu usług, zarządzaniu ryzykiem związanym z bezpieczeństwem informacji oraz ciągłym doskonaleniu procesów w organizacjach IT. Kurs ten dostarcza wiedzy z zakresu zarządzania, która pomaga w budowaniu silnych relacji z partnerami biznesowymi, dostawcami usług i innymi interesariuszami.
Szkolenie jest przeznaczone dla profesjonalistów IT, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie i doskonalenie usług IT oraz skuteczne budowanie relacji z interesariuszami w swoich organizacjach oraz na zewnątrz nich.
Jest idealne dla dyrektorów i kierowników IT, menedżerów usług, liderów zespołów, menedżerów praktyk ITIL, konsultantów IT oraz osób aspirujących do ról kierowniczych w zarządzaniu usługami IT.
- Zwiększenie efektywności współpracy w ramach zespołów oraz z partnerami zewnętrznymi.
- Umiejętność ustalania poziomów usług spełniających oczekiwania biznesu oraz opracowania i wdrożenia skutecznych strategii monitorowania i poprawy jakości usług IT.
- Umiejętność wdrażania ciągłego doskonalenia w procesach IT, co przekłada się na lepszą wydajność i satysfakcję klientów.
- Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania dostawcami usług tak, by wspierać dostarczanie wysokiej jakości usług dla organizacji.
- Umiejętność zarządzania ryzykiem związanym z bezpieczeństwem informacji oraz integracji zasad bezpieczeństwa we wszystkich obszarach zarządzania usługami.
- Możliwość oceny dojrzałości procesów i praktyk zarządzania (ITIL®4 Capability Model) oraz określenia kierunków dalszego rozwoju.
- Uczestnik który zdał egzamin, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Certyfikat ITIL®4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve jest jednym z certyfikatów umożliwiających zdobycie tytułu ITIL®4 Practice Manager oraz ITIL®4 Master. Certyfikat ważny jest 3 lata.
Uczestnicy szkolenia otrzymają voucher na egzamin w formie online. Voucher jest ważny 6 miesięcy.
Po szkoleniu uczestnik dostaje maila z wytycznymi, jak zarejestrować się na egzamin. Termin ustala bezpośrednio z PeopleCert, używając swojego konta.
Egzamin online przeprowadzany jest w obecności proktora – osoba z firmy PeopleCert, który podpina się zdalnie pod pulpit kursanta i obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę.
Zdający jest zobowiązany pokazać proktorowi za pośrednictwem kamerki pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin. Proktor sprawdza, czy nie ma w pokoju osób trzecich i pomocy naukowych.
- Czas trwania egzaminu 90 minut
- Test wielokrotnegokrotnego wyboru złożony z 60 pytań
- Minimalny próg zaliczenia to 65%
- Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych.
Wymagany ważny certyfikat ITIL®4 Foundation.
Doświadczenie w pracy w dziale IT lub zarządzaniu usługami IT będzie dodatkowym atutem, ale nie jest konieczne.
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- Egzamin: angielski
W cenę szkolenie wliczone są:
- Akredytowane materiały szkoleniowe
- Voucher na egzamin online ITIL® 4 CAI
- Autoryzowany podręcznik ITIL® 4 CAI w wersji online.
Dodatkowe opcje:
- Powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł (Uwaga: za pośrednictwem Altkom Akademia możliwe jest wykupienie tej opcj tylko przed szkoleniem)
- Wprowadzenie do ITIL 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve
- Cele i struktura szkolenia
- Podstawowe pojęcia i definicje
- Współpraca i budowanie relacji (Praktyka Relationship Management)
- Techniki efektywnej komunikacji i współpracy
- Budowanie i podtrzymywanie efektywnych relacjami z interesariuszami
- Zapewnienie odpowiednich poziomów świadczenia usług (Praktyka Service Level Mangement)
- Metody i narzędzia zapewniania jakości
- Monitorowanie i raportowanie jakości usług
- Ciągłe doskonalenie (Praktyka Continual Improvement)
- Ramy i modele doskonalenia procesów
- Techniki identyfikacji i wdrażania usprawnień
- Zarządzanie dostawcami i partnerami (Praktyka Supplier Management)
- Strategiczne zarządzanie dostawcami
- Budowanie długoterminowych relacji z partnerami
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (Praktyka Information Security Management)
- Podstawy zarządzania bezpieczeństwem informacji
- Zarządzanie ryzykiem związanym z poufnością, integralnością i dostępnością informacji
Każdy z modułów zawiera następujące treści:
- Kluczowe koncepcje, cele i miary sukcesu danej praktyki
- Procesy i strumienie wartości praktyki
- Role i kompetencje praktyki
- Jak informacje i technologie wspierają praktykę
- Rola partnerów i dostawców w praktyce
- Jak model oceny dojrzałości ITIL może być wykorzystany do rozwijania praktyki
- Jak podstawowe zasady ITIL wspierają praktykę.