CAPM® Exam Prep - autoryzowane szkolenie przygotowujące do egzaminu
kod szkolenia: ZP-CAPM / PL DL 3dSzkolenie przygotowuje uczestników do zdobycia certyfikatu Certified Associate in Project Management (CAPM)® i jest przeznaczone dla osób, które chcą zdobyć większą odpowiedzialność lub dodać umiejętności zarządzania projektami do swojej obecnej roli. Certyfikacja CAPM® jest dla praktyków, którzy są zainteresowani lub dopiero rozpoczynają karierę w zarządzaniu projektami, a także członkom zespołów projektowych, którzy chcą wykazać się wiedzą w zakresie zarządzania projektami. Certyfikat ten wskazuje na znajomość typowych praktyk stosowanych przez kierownika projektu na poziomie podstawowym, zgodnie z opisem treści egzaminu CAPM® . Kurs został oparty o najnowszą podstawę egzaminacyjną PMI, uwzgledniającą Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) 7th edition.
Osoby posiadające certyfikat CAPM® wnoszą specjalistyczne umiejętności do zespołu projektowego oparte o najlepsze praktyki PMI. Osoby, które nie mają doświadczenia projektowego, ale są zainteresowane zarządzaniem projektami, mogą również skorzystać z tego certyfikatu, wykazując się swoją wiedzą zawodową. Wiedzę tę można zastosować w praktyce, rozwijając kompetencje zarządzania projektami. Posiadacze certyfikatu CAPM® cieszą się wysokim uznaniem na rynku pracy.
Dodatkowo uczestnicy otrzymują 23 PDU – PDU są jednostkami wymaganymi do uzyskania/utrzymania certyfikatu.
Wytyczne dotyczące egzaminu CAPM® są dostępne pod adresem https://www.pmi.org/certifications/certified-associate-capm
Aby pomyślnie przejść to szkolenie, należy znać podstawowe pojęcia oraz mieć doświadczenie w obszarze zarządzania projektami.
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- Egzamin: angielski
W cenie szkolenia uczestnicy otrzymują:
- dostęp do autoryzowanych materiałów szkoleniowych
Uwaga: Cena nie zawiera egzaminu oraz podręcznika PMBOK® Guide
Moduł I: Podstawy i główne koncepcje zarządzania projektami
- Cykl życia i procesy zachodzące w projekcie:
- Program i portfolio
- Projekt i działalność operacyjna
- Podejście adaptacyjne i predykcyjne
- Elementy projektu – ryzyka, zagadnienia i ograniczenia
- Zakres projektu
- Projekt jako motor zmian
- Etyka w zarządzaniu projektami
- Planowanie projektu:
- Koszt, jakość i zakres – trójkąt ograniczeń
- Produkt projektu a plan projektu
- Elementy planu – kamienie milowe i zadania projektowe
- Planowanie zasobów
- Wpływ ryzyka na plany
- Zamykanie lub transfer projektu
- Role i odpowiedzialności w projekcie:
- Project Manager a Project Sponsor
- Project Team a Project Sponsor
- Rola i zadania Project Managera
- Przewodzenie a zarządzanie
- Umiejętności społeczne – inteligencja emocjonalna i aktywne słuchanie w zarządzaniu projektem
- Dostarczanie projektu:
- Aplikowanie strategii zarządzania (ryzyko, komunikacja itp.)
- Inicjowanie projektu i planowanie korzyści
- Techniki rozwiązywania problemów
- Efektywne spotkania
- Narzędzia problem solving – burze mózgów, grupy fokusowe, standup meetings
Moduł II: Metodyki predykcyjne
- Kiedy używać podejść predykcyjnych:
- Struktura organizacji a metoda zarzadzania
- Określanie zadań w procesach zarządzania projektami
- Różnice pomiędzy poszczególnymi komponentami projektu
- Budowanie planu zarządzania projektem:
- Metoda ścieżki krytycznej
- Obliczanie odchyłek na harmonogramie
- WBS
- Pakiety zadań
- Plan zarzadzania jakością
- Plan zarzadzania integracją projektu
- Znaczenie dokumentacji w projektach predykcyjnych:
- Artefakty w projektach predykcyjnych
- Obliczanie odchyłek kosztów i harmonogramu
Moduł III: Metody zwinne
- Kiedy stosować metody zwinne:
- Zalety i wady podejść predykcyjnych i adaptacyjnych
- Agile w organizacjach – kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia
- Elementy organizacji przydatne w zwinny zarządzaniu
- Planowanie zwinne:
- Jednostki estymacyjne
- Przejście z WBS do palowania iteracyjnego
- Monitorowanie postępu projektów zwinnych a kaskadowych
- Monitorowanie i kontrola:
- Artefakty używane w projektach zwinnych
- Podejścia zwinne:
- Scrum, Kanban, XP
- Realizacja projektów zwinnych:
- User stories i zadania developerskie
- Metody priorytetyzacja zadań w projektach zwinnych
Moduł IV: Analiza biznesowa przedsięwzięcia
- Role i odpowiedzialności w analizie biznesowej:
- Interesariusze (Proces Owner, Proces Manager, Product Owner itp.)
- Zarządzanie interesariuszami
- Role wewnętrzne i zewnętrzne
- Komunikacja z interesariuszami:
- Dobór kanału komunikacyjnego
- Rola komunikacji we współpracy pomiędzy zespołami
- Zbieranie wymagań:
- Dobór narzędzi
- Zbieranie wymagań w różnych sytuacjach projektowych
- Matryca wymagań i product backlogu
- Mapy produktowe:
- Stosowanie map produktowych w projektach
- Części składowe map produktowych
- Weryfikacja wymagań podczas realizacji produktu:
- Kryteria akceptacji
- Definicja ukończenia