Szkolenia Altkom AkademiaAltkom Akademia - Zobaczyć więcej

Szkolenia Distance Learning (nauka na odległość, szkolenia online) są skierowane do osób, które chcą odbyć pełnowartościowe szkolenie w czasie rzeczywistym bez potrzeby wychodzenia z domu lub biura.

  • Możesz wziąć udział w szkoleniu z każdego miejsca na świecie!
  • Szkolenie odbywa się na żywo – masz stały kontakt z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia.
  • Używamy najlepszych technologii do wideokonferencji i w pełni dostępnych online środowisk laboratoryjnych.
  • Zapewniamy Ci wsparcie techniczne w zakresie udostępniania i użytkowania oprogramowania niezbędnego do odbycia szkolenia.
  • Gwarantujemy możliwość powtórzenia szkolenia w formule stacjonarnej.

Opinie o szkoleniach DISTANCE LEARNING

Zasady organizacji szkolenia:

Przed szkoleniem

  • Każdy uczestnik otrzyma e-maila z zaproszeniem do Wirtualnej Klasy na portalu edukacyjnym Moja Akademia.
  • Na platformie zostaną bezterminowo udostępnione materiały szkoleniowe, zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera.
  • Wszystkie informacje i instrukcje niezbędne przy dołączeniu do szkolenia zostaną wysłane na adres e-mail najpóźniej dzień przed rozpoczęciem.

Szkolenie

  • Szkolenie realizowane w formule Distance Learning (nauki na odległość) odbywa się za pomocą nowoczesnych narzędzi wideokonferencyjnych.
  • Szkolenie ma miejsce w godzinach ustalonych z opiekunem handlowym.
  • Przed szkoleniem i w jego trakcie każdy uczestnik może skorzystać z dedykowanego wsparcia zespołu specjalistów IT, którzy pomogą w przypadku problemów z podłączeniem się do sesji szkoleniowej.
  • Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały szkoleniowe.
  • Szkolenie prowadzi wykładowca z praktycznym i dydaktycznym doświadczeniem oraz wiedzą potwierdzoną specjalistycznymi certyfikatami.
  • Po zakończeniu zajęć uczestnicy wypełniają ankiety ewaluacyjne (do wglądu Altkom Akademii).

Po szkoleniu

  • Kursanci otrzymają świadectwo uczestnictwa w szkoleniu.
  • Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii oraz materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie.
  • Słuchacze mają możliwość kontaktu z członkami grupy, a także z całą społecznością absolwentów szkoleń i trenerów Altkom Akademii.
  • Przez miesiąc od zakończenia szkolenia, słuchacze znajdują się pod specjalną opieką trenera prowadzącego.
  • Platformą do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.

Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online):

  • Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
  • Monitor o rozdzielczości FullHD.
  • Stabilne łącze internetowe o przepustowości umożliwiającej komfortową naukę i zabawę.
  • W przypadku szkoleń technicznych zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki oraz szerokopasmowy dostęp do Internetu.

Najczęściej zadawane pytania

1. Jakie wymagania techniczne muszę spełniać, aby wziąć udział w szkoleniu?
Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor dwurdzeniowy o prędkości 2GHz (i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD)
Pamięć RAM: 4GB (2GB w systemach 32bit)
Dysk twardy: 0,5 GB wolnego miejsca na dysku
Monitor/Ekran 14” o rozdzielczości HD – 720p (dla szkoleń komputerowych 2 ekrany)
Peryferia: Głośniki, mikrofon lub zestaw słuchawkowy, kamera internetowa
Połączenie z Internetem: Stabilne łącze szerokopasmowe (stałe lub bezprzewodowe - LTE/4G)

Wspierane systemy operacyjne:

MS Windows: Windows 10, Windows 8.1, Windows 7, Windows Server 2019, Windows Server 2016
MacOS: Jedna z trzech najnowszych wersji systemu MacOS
Linux: Wszystkie popularnie i aktualne dystrybucje

Przeglądarka internetowa: Aktualne wersje przeglądarek Microsoft Edge, Safari, Chrome, Opera

Altkom Akademia zapewnia dedykowaną pomoc techniczną w trakcie szkolenia. Odpowiedni kontakt jest przekazywany razem z zaproszeniem. Niespełnienie minimalnych wymagań technicznych lub niewłaściwe działanie urządzeń uczestnika może skutkować brakiem możliwości zrealizowania usługi szkoleniowej, ale firma Altkom Akademia nie ponosi za to odpowiedzialności. Altkom Akademia nie odpowiada także za problemy, które mogą wyniknąć po stronie dostawców usług potrzebnych do uczestnictwa w szkoleniu Distance Learning (na przykład firm dostarczających prąd lub Internet). Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy spełniają wskazane wymagania, prosimy o kontakt z Państwa opiekunem handlowym.

Pod wskazanymi linkami można sprawdzić pełne, szczegółowe wymagania odnośnie najpopularniejszych i wykorzystywanych na naszych szkoleniach narzędzi wideokonferencyjnych:
Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362023-System-requirements-for-Windows-macOS-and-Linux
Webex: https://help.webex.com/en-us/nki3xrq/Webex-Meetings-Suite-System-Requirements
Microsoft Teams: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app

2. W jaki sposób mogę dołączyć do szkolenia?
Najpóźniej dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo e-maila z linkiem do zdalnej sesji szkoleniowej, hasłem oraz instrukcją postępowania.   W dniu szkolenia należy podłączyć się do sesji minimum 15 minut przed rozpoczęciem zajęć. Umożliwi to ustalenie i naprawę ewentualnych problemów oraz zmniejszy ryzyko opóźnienia startu szkolenia.
3. Nie posiadam kamery - czy mimo to mogę wziąć udział w szkoleniu?
Tak. O ile są spełnione pozostałe warunki, nie powinno to w znaczący sposób wpłynąć na udział w zajęciach. Pozostałe osoby uczestniczące w sesji zdalnej nie będą mogły Państwa zobaczyć, ale nadal będą Państwo widzieli zarówno resztę słuchaczy, jak i trenera oraz treści prezentowane przez prowadzącego. Pozostanie również możliwość komunikacji głosowej i za pośrednictwem czatu. Kamera jest obowiązkowa w trakcie egzaminów zdawanych w obecności osoby nadzorującej ich przebieg.
4. Na moim komputerze jest zainstalowany inny system niż Windows 10.
Oprogramowanie widekonferencyjne działa na większości powszechnie dostępnych systemów operacyjnych. Dokładne informacje na temat instalacji można znaleźć na stronach producenta oprogramowania.
5. W jaki sposób mogę sprawdzić, czy prędkość mojego Internetu jest wystarczająca do udziału w szkoleniu?
Minimalne prędkości Internetu są uzależnione  od wielu czynników, m.in. od liczby osób na szkoleniu z włączonymi kamerami. Kluczową dla komfortu pracy kwestią jest stabilność łącza. Uważamy, że jeżeli Twój dostęp do Internetu pozwala na płynne i komfortowe korzystanie z multimediów (np. Netflixa albo Youtube’a), to Twoje łącze jest wystarczająco szybkie. 
6. Posiadam wyłącznie Internet LTE, czy mogę wziąć udział w szkoleniu?
Łącze LTE jest obarczone ryzykiem czasowego pogorszenia jakości i dlatego go nie zalecamy mimo, że wielu klientów jest zadowolonych ze szkolenia przeprowadzonego właśnie przy takim łączu.
Ze względu na niespójne prędkości, potencjalnie wysokie opóźnienia sieci oraz związane z przesyłem danych audio i wideo ryzyko nadmiernych opłat za użytkowanie, Altkom Akademia nie bierze odpowiedzialności za problemy powstałe podczas połączenia z sesją zdalną za pośrednictwem łączy GSM (LTE).
7. Czy muszę zainstalować na swoim komputerze dodatkowe oprogramowanie ?
Zalecamy instalację oprogramowania do wideokonferencji . Instrukcja instalacji znajduje się w zaproszeniu, ale możliwe jest także wcześniejsze pobranie oprogramowania z poniższych stron: 


W przypadku większości narzędzi, możliwe jest również  pobranie aplikacji mobilnej lub włączenie sesji w przeglądarce (Chrome lub Edge); te rozwiązania  oferują  jednak ograniczoną funkcjonalność. Proponujemy korzystać z nich tylko gdy instalacja oprogramowania jest niewykonalna. Poza powyższym zaleceniem, w przypadku, gdy szkolenie wymaga pracy na konkretnym oprogramowaniu, każdy z uczestników otrzymuje dostęp do dedykowanego środowiska laboratoryjnego. Dotyczy to przede wszystkim szkoleń technicznych omawiających działanie systemów i aplikacji.
8. W jaki sposób uzyskam dostęp do środowiska laboratoryjnego przewidzianego na moim szkoleniu?
Środowiska laboratoryjne (jeżeli występują przy danym szkoleniu ) zostaną udostępnione poprzez „Pulpit zdalny” (protokół RDP), przez WWW lub poprzez VNC.
Instrukcja logowania do środowiska zostanie przesłana wraz z danymi dostępowymi do szkolenia.
Do połączenia się z dedykowanym systemem najczęściej używamy pliku .rdp, który znajduje się w załączniku maila z linkiem do szkolenia. Po jego uruchomieniu należy wpisać wskazane login i hasło. 
9. Czy aby połączyć się ze środowiskiem laboratoryjnym poprzez Pulpit zdalny moje łącze do Internetu musi spełniać inne wymagania prócz przepustowości?
Standardowo do połączenia wymagany jest dostęp do Internetu po portach z zakresu 40000 do 60000 oraz standardowym porcie protokołu RDP 3389. Aby sprawdzić czy porty są otwarte, można wejść na stronę http://portquiz.net/  i w adresie dopisać: numer portu, np.: http://portquiz.net:3389/ lub http://portquiz.net:34151/ . Po wejściu na te adresy strony powinny się wyświetlić. 
Ograniczenia dostępu mogą występować w sieciach firmowych oraz kiedy komputer  jest połączony poprzez VPN z taką siecią. Jeżeli pomimo odblokowanych portów problem nadal występuje, prosimy o rozłączenie się z VPN  i ponowne sprawdzenie połączenia z pulpitem zdalnym albo skorzystanie z innego komputera.
Jeśli dostęp do portów jest zablokowany i/lub powyższe rozwiązania nie zadziałały, należy skontaktować się z działem IT w Państwa firmie.  W przypadku wątpliwości co do możliwości technicznych bądź pytań związanych z koniecznością połączenia ze środowiskiem laboratoryjnym, prosimy o  kontakt z opiekunem handlowym. 
10. Jakie narzędzie wideokonferencyjne będzie wykorzystane na szkoleniu?
Szkolenia otwarte najczęściej realizowane są za pomocą platformy Zoom; korzystamy także z takich narzędzi jak Cisco Webex, Microsoft Teams czy Skype for Business. 

Informację o tym z jakiego narzędzia będą Państwo korzystać na konkretnym szkoleniu, są przesyłane wraz z instrukcją logowania drogą mailową najpóźniej dzień przed zajęciami.

Jeżeli z jakiegoś powodu nie mogą Państwo skorzystać z któregoś z podanych wyżej rozwiązań, prosimy o wcześniejsze poinformowanie o tym fakcie swojego opiekuna handlowego.  

11. Czy muszę mieć konto na platformie wideokonferencyjnej, aby uczestniczyć w szkoleniu?
Nie - wystarczy kliknąć w link podany w zaproszeniu i postępować zgodnie z instrukcjami. 

Prosimy jednak o to żeby nazwą, pod jaką będą Państwo uczestniczyć w wideokonferencji, były prawdziwe imię i nazwisko – ułatwi to prowadzącemu szkolenie  oraz innym uczestnikom komunikację z Państwem. 
12. Czy przed szkoleniem mogę przetestować połączenie audio/wideo?
Tak, można przetestować połączenie korzystając z poniższych linków.

  • Zoom (po instalacji oprogramowania na komputerze): https://zoom.us/test
  • Webex (po instalacji oprogramowania na komputerze): https://www.webex.com/test-meeting.html
  • Microsoft Teams: Aby wykonać testowe połączenie w pobranej aplikacji przed dołączeniem do szkolenia, po kliknięciu w link wysłany w zaproszeniu należy kliknąć w przycisk “Instalacja niestandardowa”, a następnie po prawej stronie “Przeprowadź rozmowę testową”. W przypadku zalogowanych uczestników, którzy na co dzień korzystają z aplikacji MS Teams, trzeba kliknąć w swoje zdjęcie, przejść do Ustawień (Settings), potem kliknąć w Urządzenia (Devices) i w Przeprowadź rozmowę testową (Make a test call).


UWAGA: Jeśli na szkoleniu będą korzystali Państwo z zewnętrznego mikrofonu lub kamery, należy wybrać je z listy dostępnych urządzeń.

Kontakt

Szczegółowe informacje na temat obowiązkowych wymagań technicznych zostaną przekazane przez opiekuna handlowego po wypełnieniu formularza zgłoszenia na szkolenie.

Szkolenia realizujemy wyłącznie w formule Distance Learning

Sprawdź