Szkolenie przeznaczone jest do kadry menedżerskiej, liderów, kierowników.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Rozumie znaczenie zmiany dla rozwoju organizacji i budowania biznesu
- Posiada kluczową wiedzę dotyczącą procesu wdrażania zmian
- Potrafi wykorzystać model Situational Leadership do efektywnego zarządzania zmianą
- Zna style reagowania na zmianę i potrafi je rozpoznać wśród pracowników
- Potrafi konstruktywnie reagować na zmianę
- Potrafi odpowiednio komunikować zmianę innym pracownikom.
Brak wskazań.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Definicja zmiany, czyli z czym mamy do czynienia
- Wyjaśnić istotę zmiany
- Czynniki wymuszające zmianę: wewnętrzne i zewnętrzne
- Cykl zmiany w organizacji
- Najpopularniejsze metodyki wprowadzania zmian: Model Kurta Lewina, Model Kottera, Model ADKAR
- Kaskadowe i zwinne modele zmiany
- Ja i inni, czyli diagram wzajemnych relacji w zmianie
- Jak zapoczątkować zmiany?
- Nauczyć jak skutecznie reagować na proces zmian
- Uświadomić możliwe postawy zachodzące w reakcji na zmiany
- Umożliwić określenie własnej optymalnej roli w zmianie
- Nauczyć definiowania ról podczas procesu zmiany
- Wpływ, priorytetyzacja i opór interesariuszy na efektywność zmiany
- Wykres, czyli krzywa zmiany, czego możemy się spodziewać po sobie i innych
- Przedstawić typowe reakcje i zachowania, występujące podczas wprowadzania zmiany
- Zapoznać z typowymi reakcjami i zachowaniem tych, którzy inicjują zmiany
- Omówić emocje towarzyszące zmianom
- Nauczyć odpowiednio reagować na zaistniałe emocje
- Lider wdrażający zmianę?
- Zapoznać z najważniejszymi zadaniami lidera w zarządzaniu zmianą
- Pokazać w jaki sposób można wykorzystać model Situational Leadership we wdrażaniu zmian w organizacji
- Nauczyć praktycznych sposobów planowania i wdrażania matrycy zmian
- Zapoznanie z zagrożeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi w procesie zmian
- Trudności i opór
- 5 barier wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania
- Narzędzia przydatne w radzeniu sobie z trudnościami: analiza pola sił, analiza interesariuszy, mapa zaangażowania
- Jak radzić sobie z oporem pracowników w zmianie?
- Narzędzia wdrażania zmiany, które lider może wykorzystać w pracy ze swoim zespołem
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy