Szkolenie skierowane do doświadczonych kierowników projektów oraz osób odpowiedzialnych za podjęcie decyzji o uruchomieniu, finansowaniu i kosztach projektu: kierownictwa przedsiębiorstw i organizacji oraz sponsorów, którzy chcą pogłębić i usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzania projektami w kontekście zarządzania finansami projektu.
Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu zarządzania finansami w projekcie wynikającą z praktycznych doświadczeń z projektów oraz będą mogli zastosować zdobyte umiejętności, poznane techniki i narzędzia na przykładowych projektach odnośnie ich opłacalności finansowej, szacowania jak i kontroli kosztów w trakcie realizacji. Szkolenie umożliwia zdobycie punktów PDU w ramach certyfikacji PMI.
Przydatna w trakcie szkolenia będzie ogólna wiedza na temat zarządzania projektami, doświadczenia osobiste w prowadzeniu projektów na etapie tworzenia budżetu, czy wykonywania studium wykonywalności. Szkolenie odwołuje się do standardu PMBOK® Guide oraz PRINCE2®.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Wprowadzenie
- Cel zarządzania finansami w projekcie
- Procesy zarządzania kosztami w projekcie
- Szacowanie Kosztów
- Typy estymacji kosztów
- Podział kosztów w projekcie
- Koszty OPEX/CAPEX
- Metody porównawcze
- Metody parametryczne
- Szacowanie oddolne
- Aproksymacja PERT
- Ryzyko szacowania kosztów
- Plan bazowy kosztów
- Analiza finansowa projektów
- Wartość przyszła i obecna
- Próg rentowności
- Okres zwrotu projektu
- Przepływy pieniężne w projekcie
- Wartość zaktualizowana netto NPV
- Wybór projektu a ryzyko inwestycji
- Ocena projektów
- Analiza wrażliwości
- Analiza CBA
- Finansowa a ekonomiczna wartość netto
- Określanie budżetu
- Kodowanie kosztów wg SPP
- Budżet projektu
- Rezerwa budżetu
- Plan bazowy kosztów
- Zarządzanie płynnością
- Kontrolowanie kosztów
- Cele monitorowania i kontroli
- Standardowa metoda kontroli realizacji projektu
- Metoda wartości wypracowanej
- Tolerancja kosztowa
- Podsumowanie