Pobierz kartę szkolenia

Wstęp do programowania w Javie

kod szkolenia: JPR00 / PL AA 2d

Pakiety e-learning

Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  12.08 13.08
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
czas trwania 2 dni |  14h|  26.09 27.09
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
czas trwania 2 dni |  14h|  17.10 18.10
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
czas trwania 2 dni |  14h|  14.11 15.11
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
czas trwania 2 dni |  14h|  30.12 31.12
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
1 600,00 PLN 1 968,00 PLN brutto

Szkolenie jest skierowane do osób, które nie posiadają żadnego doświadczenia w programowaniu w jakimkolwiek języku. Szkolenie wprowadza elementarne pojęcia i na prostych przykładach w przystępny sposób przedstawia podstawy programowania w języku Java. Kurs należy traktować jako wprowadzenie do nauki programowania, umożliwiające dalszą samodzielną naukę lub uczestnictwo w innych szkoleniach. Nie jest to pełny kurs Javy.

Po ukończeniu tego szkolenia Uczestnik, który nie miał wcześniej styczności z programowaniem pozna podstawowe pojęcia i będzie wiedział jak „wystartować” z programowaniem w Javie. Szkolenie umożliwia wyrównanie wiedzy bazowej niezbędnej na innych szkoleniach Javy, pomiędzy Uczestnikami, którzy mają już jakieś doświadczenie i potrzebują uporządkowania i ugruntowania wiedzy, a osobami początkującymi dla których jest to pierwsza „przygoda” z programowaniem.

Uczestnicy nie powinni mieć żadnego doświadczenia w programowaniu. Dla Uczestników, którzy mieli styczność z programowaniem w Javie lub innych językach (np. C, C++, C#, PHP, Python) lepszym wyborem będzie szkolenie JPR01.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1.  Języki programowania
    • Definicja
    • Rodzaje języków: interpretowane/kompilowane
    • Paradygmaty: programowanie proceduralne, strukturalne, funkcyjne, imperatywne, obiektowe,…
    • Języki typowane
    • Pojęcie algorytmu i programu
    • Kod źródłowy, kompilacja, linkowanie, kod maszynowy
    • Przenośność programu
  2. Java
    • Cechy języka
    • Kod bajtowy
    • JRE i JDK
    • Zastosowanie różnych dystrybucji (Java ME/SE/EE)
    • Wersje Javy
    • Instalacja środowiska
    • Użycie konsoli interpretera (Java SE 9)
  3. Podstawowe pojęcia – wprowadzenie do programowania
    • Zmienne, stałe
    • Podstawowe typy danych (typy proste i referencyjne)
    • Typ wyliczeniowy
    • Deklaracje
    • Instrukcje podstawienia
    • Podstawowe operatory
  4. Proste programy
    • Zapis algorytmu (elementy schematu blokowego)
    • Instrukcje warunkowe
    • Instrukcja przełącznikowa
    • Pętle
    • Przykłady algorytmów
    • Definiowanie funkcji
  5. Tablice
    • Definicja
    • Tworzenie tablic
    • Inicjalizacja (wartości domyślne)
    • Dostęp do elementów
    • Przykłady zastosowania tablic
    • Operacje na tablicach
  6. Wstęp do programowania obiektowego
    • Pojęcie klasy i obiektu
    • Atrybuty
    • Metody
    • Konstruktory
    • Metody statyczne i instancyjne
    • Metoda main
  7. Organizacja pracy
    • Przegląd programów IDE
    • Instalacja środowiska pracy
    • Pakiety
    • Importy
    • Uruchomienie aplikacji
    • Błędy (kompilacji i wykonania) oraz ostrzeżenia
  8. Wyjątki
    • Pojęcie wyjątku
    • Klasyfikacja wyjątków w Javie
    • Wyjątki kontrolowane i niekontrolowane
    • Budowa bloku chronionego
    • Przepływ sterowania
  9. Praca z plikami
    • Pojęcie strumienia
    • Podział strumieni
    • Podstawowe operacje
    • Strumienie plikowe
    • Strumienie buforowane