Pobierz kartę szkolenia

Programowanie w języku Java – poziom II

kod szkolenia: JPR02 / PL AA 5d

Szkolenie zaawansowane z programowania w języku Java jest przeznaczone dla osób, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w projektowaniu i budowaniu aplikacji desktopowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę o wydajnym przetwarzaniu danych, programowaniu wielowątkowym, budowie graficznego interfejsu użytkownika oraz integracji z bazami danych. Kurs obejmuje również materiał przygotowujący do egzaminu OCPJP (Programmer II).

training assurance
Termin
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  19.01 20.01 21.01 22.01 23.01
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  16.02 17.02 18.02 19.02 20.02
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  16.03 17.03 18.03 19.03 20.03
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  13.04 14.04 15.04 16.04 17.04
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  11.05 12.05 13.05 14.05 15.05
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  08.06 09.06 10.06 11.06 12.06
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  06.07 07.07 08.07 09.07 10.07
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  03.08 04.08 05.08 06.08 07.08
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  31.08 01.09 02.09 03.09 04.09
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  28.09 29.09 30.09 01.10 02.10
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  26.10 27.10 28.10 29.10 30.10
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  23.11 24.11 25.11 26.11 27.11
3 800,00 PLN + 23% VAT (4 674,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
3 800,00 PLN 4 674,00 PLN brutto

Szkolenie jest skierowane do:

  • Programistów Javy, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności tworzenia zaawansowanych aplikacji.
  • Osób z podstawowym doświadczeniem w Javie (poziom JPR01), które chcą zdobyć umiejętności wymagane do pracy na poziomie profesjonalnym.
  • Specjalistów IT planujących pracę z aplikacjami desktopowymi i integrację z bazami danych.
  • Studentów i absolwentów kierunków technicznych, którzy chcą wyróżnić się na rynku pracy dzięki zaawansowanym umiejętnościom programistycznym.
  1. Rozszerzenie wiedzy o Java – Uczestnicy opanują zaawansowane mechanizmy Javy, takie jak praca z kolekcjami, strumieniami danych oraz wyrażeniami lambda.
  2. Tworzenie interfejsu graficznego – Kurs obejmuje praktyczne aspekty budowy GUI przy użyciu Swing oraz zarządzania zdarzeniami w aplikacjach graficznych.
  3. Efektywne przetwarzanie danych – Uczestnicy nauczą się optymalnego korzystania z operacji na plikach, systemach plików oraz bibliotek NIO/NIO.2.
  4. Programowanie wielowątkowe – Kurs rozwija umiejętności pracy w środowisku wielowątkowym, w tym zarządzania wątkami i wykorzystania frameworka Fork/Join.
  5. Praca z bazami danych – Szkolenie wprowadza w wzorce projektowe (DAO) i technologie takie jak JDBC oraz JPA, niezbędne do obsługi baz danych w aplikacjach.

Przedstawiony materiał w dużej mierze obejmuje zakres wiedzy wymagany na egzaminie OCPJP (Programmer II).

  1. Budowa klasy
    • składniki klasy
    • klasy wewnętrzne
    • klasy lokalne
    • klasy anonimowe
    • klasy statyczne
  2. Operacje wejścia-wyjścia
    • strumienie
    • operacje na plikach
    • zamykanie strumieni
    • dekoratory
    • biblioteka NIO i NIO.2
    • katalogi i drzewa katalogów
    • operacje na plikach i systemie plików
    • monitorowanie zmian
  3. Wybrane wzorce projektowe
    • singleton
    • builder
  4. Operacje na kolekcjach
    • użycie typów generycznych
    • sortowanie kolekcji i inne algorytmy
    • kolekcje i wielowątkowość
  5. Wyrażenia LAMBDA
    • przykładowy problem i rozwiązanie trywialne
    • użycie delegacji
    • klasy anonimowe
    • wyrażenia lambda
    • projekt Lambda
    • interfejs funkcyjny
    • typ wyrażeń lambda
    • referencje
    • zmienne efektywnie finalne
  6. Wbudowane interfejsy funkcyjne
    • generyczne interfejsy funkcyjne
    • prymitywne interfejsy funkcyjne
    • dwuargumentowe interfejsy funkcyjne
    • operatory
  7. Strumienie danych (STREAM API)
    • definicja strumienia danych
    • cechy strumieni
    • tworzenie strumieni
    • wartości opcjonalne
    • operacje pośrednie
    • operacje terminalne
    • sortowanie danych w strumieniu
    • strumienie szeregowe i równoległe
  8. Formatowanie i intenacjonalizacja
    • potrzeba wielojęzyczności
    • lokalizatory
    • klasa ResourceBundle
    • formatowanie
  9. Programowanie wielowątkowe cz.1
    • tworzenie aplikacji wielowątkowych
    • tworzenie i startowanie wątków
    • metody sterujące wątkami
    • kończenie pracy wątka
    • stany wątków
    • ochrona danych
    • współpraca wątków
  10. Programowanie wielowątkowe cz.2
    • odbieranie wyników obliczeń asynchronicznych
    • planowanie zadań
    • typy atomowe
    • bariera cykliczna
    • framework Fork/Join
  11. Tworzenie interfejsu graficznego
    • założenia biblioteki graficznej
    • podstawowe pojęcia przy tworzeniu GUI
    • zarządzanie rozkładem komponentów
    • aplikacja w Swing'u
    • delegacyjny model zdarzeń
    • aplikacje graficzne, a wielowątkowość
    • budowanie menu
  12. Programowanie baz danych
    • wzorzec DAO
    • wprowadzenie do JDBC
    • nawiązywanie połączenia
    • przetwarzanie wyników zapytań
    • wprowadzenie do JPA

Znajomość środowiska Windows. Posiadanie doświadczenia w programowaniu Javie w zakresie omawianym na szkoleniu JPR01.

Metoda szkolenia:

  • wykład + warsztaty

 

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski