Pobierz kartę szkolenia

Umowy handlowe - jak zabezpieczyć interesy swojej firmy - szkolenie online

kod szkolenia: PFK UHF / 1d

Pakiety e-learning

Rozumienie umów przez osoby, które nie reprezentują strony prawniczej, a zobowiązane są znać jej treść i podejmować decyzje na podstawie analizy zapisów, to istotna umiejętność w zachowaniu bezpieczeństwa interesów Firmy.

Szkolenie „Umowy handlowe” w jasny sposób omawia najważniejsze zagadnienia związane z rozumieniem złożoności umów, aby Uczestnicy mieli łatwość reagowania na zapisy umowy i podejmowali decyzje co do ewentualnych propozycji zmian w umowach.

poziom Podstawowy

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
1 100,00 PLN 1 353,00 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za sprzedaż lub zakupy w przedsiębiorstwie, za kontakty handlowe i zawieranie umów z kontrahentami.

Wiedza z zakresu szeroko pojmowanej tematyki umów handlowych – m.in. rodzaje, konstruowanie, zapisy, warunki, terminy.

Uczestnicy nabędą wiedzę z:

  • Kluczowych punktów w umowie
  • Praw i obowiązków stron prowadzących negocjacje w przedmiocie zawarcia umowy
  • Rodzajów umów
  • Zawierania i rozwiązywania umów
  • Podmiotów, z którymi zawierane są umowy – reprezentacja, przedstawicielstwo, pełnomocnictwo.
  • Czego nie przeoczyć w umowie?
  • Dokonywania zmian w treści umowy po jej zawarciu
  • Kar i odpowiedzialności z tytułu niewykonania umowy

umowy, rozdzaje umów, umowy handlowe, zabezpieczenia, rozwiązanie umów handlowych, umowa sprzedaży, umowa ubezpieczenia, umowa o korzystanie z licencji, umowa zbycia praw autorskich, umowa przedwstępna

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

  • Szkolenie – język polski
  • Materiały – język polski

1. Zawarcie umowy – omówienie regulacji prawnych na przykładach. Praktyczne konsekwencje poszczególnych przepisów dotyczących przedsiębiorców. Ocena prawna zachowań osób uczestniczących w zawieraniu umów. "Pułapki" w stosunkach między przedsiębiorcami

  • Sposoby zawierania umowy (oferta, przetarg, aukcja, negocjacje).
  • Szczególne regulacje dotyczące zawierania umów z przedsiębiorcami (np. przyjmowanie oferty z zastrzeżeniami).
  • Prawa i obowiązki stron prowadzących negocjacje w przedmiocie zawarcia umowy.
  • Forma umowy (forma ustna, elektroniczna, pisemna – konsekwencje prawne). Umówienie się co do formy. Umowa o komunikowanie się drogą elektroniczna (możliwość wprowadzenia odpowiedzialności kontrahenta za użycie domeny mailowej przez osoby nieuprawnione.
  • Odpowiedzialności z tytułu niewykonania obowiązków związanych z prowadzeniem negocjacji. Zastrzeżenie poufności i konsekwencje prawne tego zastrzeżenia.

2. Sposób reprezentacji przedsiębiorców

  • Osoby uprawnione do reprezentacji spółek i innych przedsiębiorców (w jaki sposób szybko i tanio ustalić kto jest uprawniony do reprezentacji przedsiębiorcy?).
  • Reprezentacja spółki cywilnej, czyli z kim zawierać umowy?
  • Zawieranie umów z przedsiębiorcami pozostającymi w związku małżeńskim (zabezpieczenie umowy odpowiedzialnością małżonków majątkiem wspólnym).
  • Przedstawicielstwo, pełnomocnictwo (kto jest dorozumianym pełnomocnikiem przedsiębiorcy, przekroczenie zakresu umocowania), prokura – sposób ustalenia, kto jest prokurentem, zakres umocowania prokurenta.

3. Pojęcie i rodzaje umów. Wybór najwłaściwszej umowy w odniesieniu do profilu prowadzonej działalności. Możliwe modyfikacje mocą umowy treści obowiązujących przepisów prawa (nadanie umowie treści korzystnej dla przedsiębiorcy – dopuszczalność i skutki)

  • Ogólne rodzaje umów.
  • Umowa ramowa.
  • Umowa przedwstępna.
  • Poszczególne rodzaje umów (umowa sprzedaży, dostawy, zlecenia, o dzieło, najem, leasing, przewozu, ubezpieczenia, umowa o korzystanie z licencji, umowa zbycia majątkowych praw autorskich).
  • Wzorce kontraktowe (ogólne warunki, wzory i regulaminy). Sposób czytania wzorców kontraktowych.
  • Umowy odnoszące się do osób trzecich
    • umowy o świadczenie przez osobę trzecią
    • umowa  o zwolnienie dłużnika przez osobę trzecią z obowiązku świadczenia,
    • umowa o świadczenie na rzecz osoby trzeciej.

4. Jednostronne rozwiązanie umowy. Dopuszczalność, możliwość wprowadzenia do treści umowy w chwili jej zawarcia prawa do jednostronnego rozwiązania umowy

  • Wypowiedzenie umowy.
  • Odstąpienie od umowy.

5. Zmiany treści umowy po jej zawarciu. Dopuszczalność wynikająca z przepisów prawa, możliwość wprowadzenia do treści umowy – w chwili jej zawarcia, prawa do jednostronnej zmiany umowy

6. Wykonanie zobowiązania pieniężnego i niepieniężnego

  • Sposób zarachowania zapłaty na rachunek długu (kto decyduje, za którą z faktur następuje zapłata. Zastrzeżenie w umowie prawa do wskazywania faktury płatności. Konsekwencje dowolnego zarachowywania faktur).
  • Prawo do częściowej zapłaty.
  • Wykonanie umowy przez podwykonawców (przepisy, możliwość modyfikacji umownej)
  • Miejsce i termin wykonania zobowiązania.
  • Terminy płatności w transakcjach handlowych.

7. Zabezpieczenie niewykonania umowy po jej zawarciu

  • Zagadnienia materialnoprawne (prawo zatrzymania, prawo powstrzymania, prawo żądania udzielenia zabezpieczenia).
  • Zagadnienia proceduralne (wniosek o zabezpieczenie powództwa).

8. Prawa i obowiązki stron w zakresie wykonania wybranych umów: umowy sprzedaży, o dzieło, roboty budowlane, najmu, zlecenia, itd.

  • Niezbędne elementy umów sprzedaży, o dzieło, o roboty budowlane itd.
  • Rękojmia i gwarancja – regulacje ustawowe, możliwości ich modyfikacji.
  • Dozwolone przez prawo ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy.
  • Tryb odbioru wykonania umowy oraz konsekwencje prawne zachowań stron podczas odbioru wykonania umowy.

9. Różnice w umowach dotyczących obrotu konsumenckiego i obrotu pomiędzy przedsiębiorcami

10.Odpowiedzialność z tytułu niewykonania umów. Regulacja ustawowa. Możliwa modyfikacja
w umowie odpowiedzialności odszkodowawczej. Zwiększenie lub zmniejszenie odpowiedzialności kontrahenta

  • Odpowiedzialność odszkodowawcza.
  • Okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzialności (wina, siła wyższa).
  • Modyfikacje umowne zakresu odpowiedzialności odszkodowawczej (szkoda rzeczywista, utracone korzyści, związek przyczynowy – możliwości umownej modyfikacji).
  • Kary umowne.
  • Rękojmia i gwarancja.

11. Przedawnienie roszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem okoliczności przerywających bieg terminu przedawnienia