Szkolenia Altkom AkademiaAltkom Akademia - Zobaczyć więcej

Webinaria: Biurowe narzedzia informatyczne | Prezentacje i grafika

Utrzymanie i koncentrowanie uwagi słuchacza. Profesjonalne wykorzystanie animacji i przejść slajdów.

TRANSKRYPCJA

 

Witam Państwa, Tomasz Grabowski, Altkom Akademia. Dzisiaj chciałbym zaprezentować dwie metody jak skutecznie utrzymywać koncentrację uczestników naszych prezentacji za pomocą animacji i przejść slajdów. Oto pierwsza z nich – będzie opierała się na przywoływaniu do uwagi jednego elementu ze slajdu bo z tym zawsze są największe problemy.

 

Czyli zaczniemy sobie od tak zwanej płynnej zmiany, to jest nowy typ przejścia, który się niedawno pojawił w PowerPointcie i daje bardzo fajne efekty przy naprawdę małej ilości pracy. Oto jest nasza sytuacja wyjściowa –  mamy tutaj bardzo dużo informacji na jednym slajdzie i to jest naprawdę częsty problem, że tego jest bardzo dużo, trudno jest skoncentrować uwagę na jakimś jednym elemencie więc żeby sobie lepiej z tym poradzić użyjemy właśnie płynnej zmiany i będziemy po kolei wyciągać elementy z tych naszych slajdów.

 

Oto jak to wykonamy. Punkt wyjściowy był taki, że przygotowałem tak naprawdę cztery regiony z polami tekstowymi, czyli tak naprawdę to są cztery osobne pola tekstowe i będziemy po kolei wyciągać je na pierwszy plan jako uwaga dla naszych słuchaczy. Punkt pierwszy będzie polegał na tym, że wykorzystamy sobie kopię tego slajdu więc zrobimy jego duplikat; najłatwiej będzie zaznaczyć sobie tę miniaturę, wykonać to skrótem cntrl+d i już mamy ładny duplikat tego slajdu. I właściwie wszystko będzie sprowadzało się do tego żeby z tego zduplikowanego slajdu wyrzucić pozostałe elementy; pozostawimy sobie tylko odpowiednio powiększony ten jeden element, na który chcemy zwrócić uwagę.

 

Proszę mi wierzyć, że nie będzie jakoś bardzo ważne jego idealne umiejscowienie; cały efekt i tak się nam uda. Więc teraz znowu żeby powrócić do wyjściowego slajdu to go zduplikujemy, ponowny duplikat i oczywiście to będzie takie przejście od pełnej listy do wyszczególnionego jednego punktu, później powrót znowu do pełnej listy no i tym razem oczywiście w tym kolejnym zduplikowanym slajdzie wyrzucamy wszystkie elementy pozostawiając tylko jeden tak jak uprzednio, zwiększamy rozmiar jego czcionki.

 

Oczywiście na tych slajdach można wywołać jeszcze dodatkowe rzeczy; diagramy, jakieś ilustracje, wykresy, wszystko co byśmy chcieli i tak właściwie musimy ten proces powtórzyć czterokrotnie dla wszystkich naszych pól tekstowych – więc wykasuję sobie te trzy, które są niepotrzebne, to jedno, które pozostaje zostawiam w powiększeniu i oczywiście jakoś je odpowiednio umieścimy i ułożymy na tym naszym slajdzie.

 

Tak jak mówiłem, ich umieszczenie w tym momencie jest dla nas rzeczą drugorzędną i pozostaje nam jeszcze jeden element do wyszczególnienia więc tak jak poprzednio wyrzucamy wszystkie cztery, zostawiamy ten jeden na którym chcemy skoncentrować uwagę naszych odbiorców, odpowiednio go powiększamy tak żeby ładnie zajmował miejsce w naszym slajdzie no i wyjściowo pewnie wrócimy do naszego pierwotnego elementu.

 

No i właściwie została nam już tylko odrobina pracy – zaznaczamy te nasze wszystkie slajdy dla których chcielibyśmy wykonać te przejście więc od tego do tego slajdu, czyli od slajdu w tym wypadku trzeciego przejdziemy sobie odpowiednio do karty „przejście”, na karcie „przejście” wybierzemy płynną zmianę, w ramach tej płynnej zmiany możemy regulować jej czas i wybierać czy mają przychodzić całe obiekty, czy całe wyrazy, czy pojedyncze znaki. Po tych kilku ruchach mamy już właściwie gotową prezentację więc teraz ją sobie uruchomimy żeby zobaczyć efekt końcowy; czyli mamy slajd zbiorczy, który ma być tylko i wyłącznie informacją ogólną, a każde kliknięcie i każde przejście będzie nam wyszczegóławiać te nasze slajdy.

 

W ten sposób możemy koncentrować uwagę uczestników na jednym tylko wybranym elemencie, a jednocześnie zachowujemy tę pierwotną strukturę więc wiemy z którego miejsca i z którego elementu te nasze teksty pochodzą. Więc tak prosta metoda pozwala naprawdę na osiągnięcie bardzo ciekawego efektu w szybki i łatwy sposób. To była pierwsza metoda, dziękuję i zapraszam na metodę numer dwa.

Szkolenia realizujemy wyłącznie w formule Distance Learning

Sprawdź