Pobierz kartę szkolenia

Zarządzanie projektami dla Członków Zarządu i Właścicieli firm

kod szkolenia: ZP-ZPZ / PL DL 2d

Pakiety e-learning

Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  26.09 27.09
4 700,00 PLN + 23% VAT (5 781,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
4 700,00 PLN
czas trwania 2 dni |  14h|  21.11 22.11
4 700,00 PLN + 23% VAT (5 781,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
4 700,00 PLN
4 700,00 PLN 5 781,00 PLN brutto

Program dedykowany jest dla Kadry Zarządzającej najwyższego szczebla. Mając na uwadze, jak wiele czynników składa się na efektywne zarządzanie organizacją, przygotowaliśmy autorski projekt szkoleniowy oparty o praktyczne doświadczenia i wiedzę naszych najlepszych trenerów. Jeśli do Twoich codziennych wyzwań należy tworzenie efektywnych struktur organizacyjnych, zarządzanie zmianą i jej komunikowanie wewnątrz organizacji oraz zarządzanie wielowątkowymi projektami w dynamicznym otoczeniu biznesowym – nasz program jest szyty właśnie pod Ciebie.

Co zyskasz poprzez udział w naszym warsztacie?

  • Poznasz różnorodne metodologie oraz najnowsze standardy zarządzania projektami
  • Ustrukturyzujesz swoją wiedzę z zakresu włączania projektów do pracy operacyjnej w firmach
  • Poszerzysz wiedzę z zakresu zarządzania liniowego i projektowego w kontekście współdzielonych zasobów
  • Podpowiemy Ci, jak jeszcze lepiej wykorzystywać narzędzia biznesowe, wspierające budowanie portfela projektów
  • Wesprzemy Cię w najnowszych, ustrukturyzowanych formach komunikacji najwyższej kadry zarządzającej z menadżerami projektów
  • Ugruntujesz wiedzę z zakresu działania biura projektów oraz umiejętności współpracy z nim

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie słuchaczy.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Umiejscowienie projektów w organizacji
    • Projekt a BAU/proces
      • Dlaczego praca oparta na procesach nie wspiera projektów
      • W jaki sposób łączyć pracę projektową z operacyjną
      • Jak balansować liczbę projektów realizowanych w jednym czasie tak, aby pracownicy byli w stanie to zaakceptować
    • Struktury organizacyjne, a podejście do projektów
      • Dlaczego struktura liniowa/silosowa  nie wspiera zarządzania projektami i w jakich strukturach warto pracować
    • Kierownik projektu vs kierownik liniowy – zarządzanie współdzielonymi zasobami
      • Jak radzić sobie z współdzielonymi zasobami
      • Jak nadawać priorytety
      • Wsparcie PR-u projektu, w celu udrożnienia współpracy kierownika liniowego z kierownikiem projektu
      • Jak wprowadzać kulturę porozumienia pomiędzy operacją, a projektami
    • Projekt jako zmiana i ich realizacja
      • Świadomość zmiany wśród pracowników, znajomość procesów oraz nastawienie pracowników do zmiany
      • Modele zmiany – na podstawie modelu Lewina
    • Komunikowanie zmiany z poziomu zarządu
      • Jak komunikacyjnie wspierać zmianę?
      • Jak angażować liderów średniego i niższego szczebla, na co ich przygotować w kontekście komunikowania i radzenia sobie z obiekcjami
      • Rola ambasadora zmiany w kontekście powodzenia projektu
      • Model Kottera w komunikowaniu zmiany
      • Kluczowe role biorące udział w procesie zmiany
    • Trendy w zarządzaniu projektami
      • Różne podejścia do projektów i różnice pomiędzy podejściem zwinnym a klasycznym
  2. Otoczenie biznesowe, a projekty
    • Jak otoczenie wymusza realizację projektów w organizacji
      • Modele biznesowe, np. Delta
      • Świadomość potrzeb klienta
      • Obserwowanie sektora/konkurencji w celach ciągłego doskonalenia się
      • Rola zwinnego podejścia do pracy w firmie
    • Narzędzia do analizy otoczenia (PESTLE, 5 sił Portera)
      • Omówienie narzędzi i ich wykorzystania w projektach
    • Realizacja celów strategicznych, a projekty
      • Jak wyznaczać projekty realizujące cele strategiczne i jak zarządzać ich mnogością
      • Jak określać kolejność realizacji projektów
  3. Projekt w organizacji
    • Cykl życia projektu wg różnych podejść
      • Omówienie cyklu projektów w podejściu zwinnym i klasycznym
    • Struktura zespołów projektowych wg różnych podejść do zarządzania
      • Omówienie struktur zespołów projektowych w poszczególnych podejściach do projektów
    • Rola zarządu w projektach
      • Wskazanie ról biznesowych, które obejmowane są przez członów zarządu w projektach strategicznych
      •  Rola sponsora w kontekście zarządzania projektem
    • Komunikacja kierownika projektu z kadrą zarządzającą
      • Ustalenie sposobu, częstotliwości komunikacji z kadrą menedżerską
    • Definiowanie celów projektu, uzasadnienia biznesowego
      • Omówienie różnych sposobów na definiowanie celów oraz ustalenie uzasadnienia biznesowego
    • Wpływ projektów na operacyjne działanie – adaptacja
    • Metody zbierania i definiowania wymagań biznesowych oraz mierników sukcesu
      • Zasady zbierania user story
      • Rola sponsora oraz przedstawicieli biznesu w tym procesie
    • Analiza interesariuszy oraz współpraca z nimi
      • Metody analizy interesariuszy, ich umocowanie oraz ustalenie ich udziału w projekcie
      • Odpowiedzialność właściciela projektu
    • Raportowanie w projekcie z perspektywy sponsora
      • Jak ustalić częstotliwość, sposoby, dokładność raportowania
    • Zarządzanie wiedzą i doświadczeniami w kontekście organizacji uczącej się
      • Rola zbierania doświadczeń w sukcesie projektów w przyszłości
  4. Zarządzanie portfelami projektów
    • Czym jest portfel projektów
      • Definicja, zasady tworzenia i działania
    • Wpływ zmian w otoczeniu oraz obecnych wyników w projektach na decyzje portfelowe
      • Kształtowanie portfela i jego adaptacja do zmian, wynikających z realizacji bieżącej pracy i projektów oraz czynników zewnętrznych
    • Rola biura projektów w zarządzaniu portfelami
      • Rola PMO w firmie
    • Gotowość organizacji, a dojrzałe podejście do projektów
      • Kultura projektowa i nastawienie zespołów do projektów
      • PR-owe wsparcie Project Managerów