Pobierz kartę szkolenia
Rozwój kreatywności zespołu
kod szkolenia: HR-PM-T-K / RozKreatZes_2,,Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” - Mary Lou Cook
Szkolenie kierowane do wszystkich osób, które poszukują metod na rozwój kreatywności w pracy zespołowej.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Rozumie specyfikę pracy mózgu i wie, jak wykorzystać ją w podniesieniu efektywności pracy zespołowej
- Zna poszczególne etapy procesu kreatywnego oraz czynniki motywujące do efektywnego działania w tworzeniu i wdrażaniu pomysłów
- Wie, jakimi metodami pobudzać i równoważyć pracę mózgu, aby osiągać lepsze wyniki w pracy twórczej zespołu
- Potrafi stymulować członków swojego zespołu do wyjścia poza utarte schematy myślowe
- Potrafi korzystać z wybranych metod pracy twórczej podczas sesji pracy zespołowej
- Potrafi stosować metody kreatywne w zadaniach strategicznych
- Dysponuje większymi niż dotychczas możliwościami tworzenia nowych rozwiązań biznesowych – zarówno w kontekście generowania pomysłów, jak i wdrażania innowacji
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały- język polski
1.Mózg cały w pracy
- Nowe odkrycia naukowe dotyczące pracy mózgu.
- Popularne mity na temat prawej i lewej półkuli mózgowej.
- 6 zasad kreatywności: płynność pomysłów, powstrzymywanie się od ocen, tolerancja wieloznaczności, elastyczność i wyobraźnia, koncentracja, nieporządek.
2. Myślenie poza schematami, czyli thinking out of the box.
- Na czym polega kreatywne myślenie w kontekście pracy zawodowej?
- Jak pobudzać umysł do tworzenia nowych ścieżek mentalnych?
- Korzyści z rozwoju umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów?
- Rozgrzewka kreatywna – krótkie gry i techniki pobudzania umysłu do pracy kreatywnej
3. Techniki i narzędzia generowania pomysłów
- Sesje pracy zespołowej przy użyciu wybranych metod zwiększających efektywność procesu generowania pomysłów: Sześć Kapeluszy De Bono, Superpozycje, Kwiat Lotosu.
- Zalety pracy zespołowej wg poznanych metod.
4. Proces selekcji i oceny biznesowej pomysłów.
- Od idei do rozwiązania – prowadzenie procesu selekcji i oceny pomysłów z wykorzystaniem narzędzi Macierz Oceny oraz Kanwa Propozycji Wartości
- Wykorzystanie narzędzi selekcji i oceny pomysłów w codziennej pracy – w kontekście usprawnień, innowacji i zmian organizacyjnych.
5. Metafory, analogie, symbole w rzeczywistości biznesowej.
- Oddziaływanie metafor, analogii i symboli.
- Tworzenie metafor.
- Korzyści ze stosowania analogii.
- Tworzenie i zastosowanie symboli.
6. Wdrażanie pomysłów w realiach struktury organizacyjnej / korporacyjnej.
- Droga od pomysłu do wdrożenia – kogo i jak przekonać, by pomysł przeszedł do realizacji?
- Prototypowanie koncepcji jako narzędzie do weryfikowania potencjału biznesowego proponowanego rozwiązania.
- Ścieżka doświadczeń użytkownika jako narzędzie do weryfikacji potencjału zmian i usprawnień procesowych.
7. Podsumowanie warsztatu.
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.