Pobierz kartę szkolenia

Rozwój kreatywności zespołu

kod szkolenia: HR-PM-T-K / RozKreatZes_2

,,Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” - Mary Lou Cook

Termin
tryb Distance Learning

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 2 dni |  12h|  10.03 11.03
1 300,00 PLN + 23% VAT (1 599,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 300,00 PLN 1 599,00 PLN brutto

Szkolenie kierowane do wszystkich osób, które poszukują metod na rozwój kreatywności w pracy zespołowej.

 

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Rozumie specyfikę pracy mózgu i wie, jak wykorzystać ją w podniesieniu efektywności pracy zespołowej
  • Zna poszczególne etapy procesu kreatywnego oraz czynniki motywujące do efektywnego działania w tworzeniu i wdrażaniu pomysłów
  • Wie, jakimi metodami pobudzać i równoważyć pracę mózgu, aby osiągać lepsze wyniki w pracy twórczej zespołu
  • Potrafi stymulować członków swojego zespołu do wyjścia poza utarte schematy myślowe
  • Potrafi korzystać z wybranych metod pracy twórczej podczas sesji pracy zespołowej
  • Potrafi stosować metody kreatywne w zadaniach strategicznych
  • Dysponuje większymi niż dotychczas możliwościami tworzenia nowych rozwiązań biznesowych – zarówno w kontekście generowania pomysłów, jak i wdrażania innowacji

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

 

  • Szkolenie – język polski
  • Materiały- język polski

 

1.Mózg cały w pracy

  • Nowe odkrycia naukowe dotyczące pracy mózgu.
  • Popularne mity na temat prawej i lewej półkuli mózgowej.
  • 6 zasad kreatywności: płynność pomysłów, powstrzymywanie się od ocen, tolerancja wieloznaczności, elastyczność i wyobraźnia, koncentracja, nieporządek.

2. Myślenie poza schematami, czyli thinking out of the box.

  • Na czym polega kreatywne myślenie w kontekście pracy zawodowej?
  • Jak pobudzać umysł do tworzenia nowych ścieżek mentalnych?
  • Korzyści z rozwoju umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów?
  • Rozgrzewka kreatywna – krótkie gry i techniki pobudzania umysłu do pracy kreatywnej

3. Techniki i narzędzia generowania pomysłów

  • Sesje pracy zespołowej przy użyciu wybranych metod zwiększających efektywność procesu generowania pomysłów: Sześć Kapeluszy De Bono, Superpozycje, Kwiat Lotosu.
  • Zalety pracy zespołowej wg poznanych metod.

4. Proces selekcji i oceny biznesowej pomysłów.

  • Od idei do rozwiązania – prowadzenie procesu selekcji i oceny pomysłów z wykorzystaniem narzędzi Macierz Oceny oraz Kanwa Propozycji Wartości
  • Wykorzystanie narzędzi selekcji i oceny pomysłów w codziennej pracy – w kontekście usprawnień, innowacji i zmian organizacyjnych.

5. Metafory, analogie, symbole w rzeczywistości biznesowej.

  • Oddziaływanie metafor, analogii i symboli.
  • Tworzenie metafor.
  • Korzyści ze stosowania analogii.
  • Tworzenie i zastosowanie symboli.

6. Wdrażanie pomysłów w realiach struktury organizacyjnej / korporacyjnej.

  • Droga od pomysłu do wdrożenia – kogo i jak przekonać, by pomysł przeszedł do realizacji?
  • Prototypowanie koncepcji jako narzędzie do weryfikowania potencjału biznesowego proponowanego rozwiązania.
  • Ścieżka doświadczeń użytkownika jako narzędzie do weryfikacji potencjału zmian i usprawnień procesowych.

7. Podsumowanie warsztatu.

  • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.