Pobierz kartę szkolenia

First Time Manager: Motywowanie pracowników

kod szkolenia: HR-PM-TZZ / ZZM_2D
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  12h|  16.12 17.12
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Szkolenie kierowane jest do menegerów zespołów, kierowników działów, liderów.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi dobierać właściwe metody motywowania siebie oraz tworzenia dobrej, motywującej atmosfery pracy w zespole.
  • Potrafi umiejętnie zaplanować i wdrożyć skuteczne metody motywacji pozafinansowej oraz monitorować ich skuteczność.
  • Potrafi radzić sobie z sytuacjami demotywującymi tj.: konflikty, wypalenie zawodowe, anomie pracownicze, niezdrowa rywalizacja  czy też poczucie niesprawiedliwego wynagrodzenia.
  • Potrafi etycznie wykorzystywać wiedzę na temat wywierania wpływu na ludzi, aby realizowali wyznaczone cele i efektywnie motywować członków zespołu.

Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu zarządzania.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski

Moduł 1

  • Motywowanie znane i nieznane.      
  • Aktualne badania na temat czynników motywujących pracowników do podnoszenia swoich wyników.
  • Główne teorie na temat motywowania pozafinansowego.
  • Polska mapa motywacji.
  • Zarządzanie poprzez cele oraz metody jego zastosowania.

Moduł 2

  • Rola menedżera w motywowaniu współpracowników.
  • Główne style zarządzania oraz ich wpływ na motywację zespołu.
  • 16 motywatorów wg prof. S. Reissa.
  • Automotywacja jako kluczowa umiejętność menedżera.
  • Zarządzanie zdemotywowanym zespołem

Moduł 3

  • Kij czy marchewka – co motywuje jednostki?   
  • Narzędzie kotwic motywacyjnych Schein’a.
  • DNA motywacyjne.
  • Sposoby rozpoznawania potrzeb pracowników.
  • Zasady motywacji finansowej i pozafinansowej pracowników.

Moduł 4

  • Osiąganie celów w pozytywnej atmosferze – w jaki sposób wpływać na motywację zespołu?
  • Prawa motywacji wg R. Dennego.
  • Jak motywować w niepopularnym projekcie – gra symulacyjna.

Moduł 5

  • Narzędzia motywujące: zasady efektywnej komunikacji z pracownikami.            
  • Zasady stosowania informacji zwrotnej jako narzędzia wspierającego motywację.
  • Prowadzenie rozmów rozwojowych, oceniających, korygujących.
  • Zasady motywującego delegowania.
  • Zasady coachingu rozwojowego i jego roli
  • w motywowaniu pracowników.

Moduł 6

  • Błędy w motywowaniu         
  • Główne demotywatory w zespole.
  • Dysfunkcje zespołowe wg Leoncioniego.
  • Metody analizy motywacji zespołu oraz sposobu korygowania popełnianych błędów.

Moduł 7

  • Podsumowanie warsztatu.  
  • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy
  • i metod w miejscu pracy.
  • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.