Pobierz kartę szkolenia
First Time Manager: Motywowanie pracowników
kod szkolenia: HR-PM-TZZ / ZZM_2DSzkolenie kierowane jest do menegerów zespołów, kierowników działów, liderów.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi dobierać właściwe metody motywowania siebie oraz tworzenia dobrej, motywującej atmosfery pracy w zespole.
- Potrafi umiejętnie zaplanować i wdrożyć skuteczne metody motywacji pozafinansowej oraz monitorować ich skuteczność.
- Potrafi radzić sobie z sytuacjami demotywującymi tj.: konflikty, wypalenie zawodowe, anomie pracownicze, niezdrowa rywalizacja czy też poczucie niesprawiedliwego wynagrodzenia.
- Potrafi etycznie wykorzystywać wiedzę na temat wywierania wpływu na ludzi, aby realizowali wyznaczone cele i efektywnie motywować członków zespołu.
Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu zarządzania.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
Moduł 1
- Motywowanie znane i nieznane.
- Aktualne badania na temat czynników motywujących pracowników do podnoszenia swoich wyników.
- Główne teorie na temat motywowania pozafinansowego.
- Polska mapa motywacji.
- Zarządzanie poprzez cele oraz metody jego zastosowania.
Moduł 2
- Rola menedżera w motywowaniu współpracowników.
- Główne style zarządzania oraz ich wpływ na motywację zespołu.
- 16 motywatorów wg prof. S. Reissa.
- Automotywacja jako kluczowa umiejętność menedżera.
- Zarządzanie zdemotywowanym zespołem
Moduł 3
- Kij czy marchewka – co motywuje jednostki?
- Narzędzie kotwic motywacyjnych Schein’a.
- DNA motywacyjne.
- Sposoby rozpoznawania potrzeb pracowników.
- Zasady motywacji finansowej i pozafinansowej pracowników.
Moduł 4
- Osiąganie celów w pozytywnej atmosferze – w jaki sposób wpływać na motywację zespołu?
- Prawa motywacji wg R. Dennego.
- Jak motywować w niepopularnym projekcie – gra symulacyjna.
Moduł 5
- Narzędzia motywujące: zasady efektywnej komunikacji z pracownikami.
- Zasady stosowania informacji zwrotnej jako narzędzia wspierającego motywację.
- Prowadzenie rozmów rozwojowych, oceniających, korygujących.
- Zasady motywującego delegowania.
- Zasady coachingu rozwojowego i jego roli
- w motywowaniu pracowników.
Moduł 6
- Błędy w motywowaniu
- Główne demotywatory w zespole.
- Dysfunkcje zespołowe wg Leoncioniego.
- Metody analizy motywacji zespołu oraz sposobu korygowania popełnianych błędów.
Moduł 7
- Podsumowanie warsztatu.
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy
- i metod w miejscu pracy.
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.