Pobierz kartę szkolenia

First Time Manager: Coaching w zarządzaniu

kod szkolenia: HR-PM-CSZ / Coaching

Pakiety e-learning

"Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału."  - Kodeks etyczny ICF

Rola menedżera jest kluczowa w każdej organizacji, ponieważ ma on zasadniczy wpływ na kształtowanie postawy odpowiedzialności za rezultaty pracy swoich współpracowników. Pomaga zidentyfikować nawyki obniżające efektywność zespołu oraz pracuje nad podniesieniem jego skuteczności.

Zmiany w sposobach i metodach zarządzania są wpisane w dynamiczne środowisko współczesnego biznesu. Tradycyjne metody polegające na wydawaniu poleceń i delegowanie typu „push” dezaktualizują się. Coachingowe podejście menedżera najefektywniej rozwija ludzi, motywuje ich do brania odpowiedzialności za siebie i swój rozwój, a także wpływa pozytywnie na morale zespołu.

Termin

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 2 dni |  12h|  19.09 20.09
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
czas trwania 2 dni |  12h|  14.11 15.11
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

W projekcie First Time Manager menedżer – coachingowy styl zarządzania, menedżerowie poznają metody i narzędzia, które pomogą im skutecznie i w sposób partnerski, zarządzać zespołem, wspierać jego rozwój, a także motywować.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Wie, jakie korzyści płyną ze stosowania metod coachingowych w pracy menedżera
  • Potrafi wykorzystać techniki i narzędzia prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych
  • Wie jak zwiększyć efektywność do pracy i motywację swojego zespołu
  • Potrafi udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno swoim pracownikom, jak i przełożonym
  • Umie, w skuteczny i rozwijający pracownika sposób, wyznaczać cele rozwojowe
  • Wie, jak najskuteczniej rozwiązywać problemy i radzić sobie z różnymi postawami pracowników

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

  • Szkolenie – język polski
  • Materiały – język polski

1. Czym jest coaching?

  • Kluczowe aspekty coachingu (geneza, twórcy metody, założenia)
  • Różnice pomiędzy coachingiem, szkoleniem, mentoringiem, terapią, doradztwem
  • Rodzaje coachingu

2. Coachingowy styl zarządzania jako narzędzie rozwoju pracowników

  • Model Zarządzania Sytuacyjnego jako baza do coachingowego stylu zarządzania
  • Jakie narzędzia rozwojowe stosować u:
    • Entuzjastycznego Początkującego
    • Rozczarowanego Adepta
    • Ostrożnego Praktyka
    • Samodzielnego Eksperta?

3. Przygotowanie i przeprowadzenie rozmów coachingowych

  • Omówienie i przedstawienie coachingowej struktury GROW oraz OSKAR
  • Przećwiczenie modelu GROW na własnych case’ach
  • Poznanie inspirujących i trudnych pytań stosowanych w coachingu

4. Umiejętności przydatne w pracy menedżera – coacha

  • Jak coachingowo rozmawiać o wynikach lub ich braku?
  • Wykorzystanie w pracy menedżera narzędzi coachingowych: siatki celów, start-stop-continue, koła wartości, piramidy Diltsa i innych

5. Prowadzenie rozmów coachingowych na przygotowanych case’ach oraz przykładach podanych przez uczestników

  • Przećwiczenie struktury rozmowy coachingowej
  • Elastyczne wykorzystanie poznanych metod
  • Przeformułowanie zdiagnozowanego problemu na motywujący cel
  • Wprowadzanie zadań rozwojowych – stopniowanie trudności

6. Rozwiązywanie problemów w procesie coachingu

  • Poznanie zasad właściwej identyfikacji problemu
  • Sposoby radzenia sobie z potencjalnymi problemami dzięki metodzie coachingu

7. Podsumowanie warsztatu

  • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.