First Time Manager: Budowanie autorytetu i przywództwo w zespole
kod szkolenia: HR-PM-P / PrzywództwoSiła lidera to nie tylko prestiżowy tytuł i pozycja w firmie, ważne a może nawet dla zespołu ważniejsze, jest to - kim jest lider jako człowiek? – jak inspiruje, motywuje i na co dzień wspiera zespół w różnych sytuacjach.
Autorytet menedżera to jeden z ważnych elementów wspierających efektywne zarządzanie zespołem. Co zrobić, by w oczach innych być przykładem, wzorem, od którego chce się czerpać wiedzę i sposób pracy?
Budowanie autorytetu to proces nieustannego rozwoju, czerpania inspiracji a także poszukiwania sposobu (eksperymentowania), na coraz lepsze wykorzystanie potencjału własnego i swojego zespołu.
Szkolenie pozwala menedżerowi zrozumieć istotę tego zagadnienia, rozpoznać własny styl przywództwa, oraz zastosować odpowiednie zmiany, które wzmocnią jego autorytet.
Szkolenie kierowane jest do menedżerów zespołów, kierowników działów, liderów.
Po zajęciach uczestnik:
- Potrafi świadomie budować swoje umiejętności liderskie oraz wizerunek w oczach pracowników
- Potrafi unikać typowych błędów popełnianych przez menedżerów w zakresie przewodzenia pracownikom
- Jest świadomy swojego stylu przywództwa i potrafi dostosować go do dynamicznie zmieniających się okoliczności biznesowych
- Zna te elementy swojej osobowości, które mogą być fundamentem budowania wizerunku autentycznego i charyzmatycznego lidera
- Jest świadom wpływu swoich nawyków i schematów działania na motywację i zaangażowanie współpracowników
- Potrafi dopasować swój styl komunikacji do podwładnych w sposób pozwalający na autentyczne porozumienie
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1.Menedżerowie i liderzy
- Autorytet nieformalny w formalnym przywództwie.
- Kiedy i dla kogo osoba staje się autorytetem?
- Dlaczego jedni menedżerowie postrzegani są jako liderzy i cieszą się szacunkiem, a inni nie?
- Z jakich wzorców warto brać przykład?
2.Budowanie autorytetu lidera
- Czynniki budujące autorytet lidera
- Czynniki podważające autorytet lidera
- Budowanie wiarygodnego wizerunku i pozycji lidera w grupie
- Czym charakteryzują się wybitni liderzy?
- Błędy popełniane przez menedżerów podczas rozpoczynania pracy z nowym zespołem
- Odważny lider? Co oznacza odwaga menedżerska?
3. Mój styl jako lidera zespołu
- Wskazanie silnych stron w zakresie budowania leadershipu w obszarze zarządzania zespołem
- Identyfikowanie cech swojej osobowości
- Tworzenie mapy talentów w swoim zespole – w jaki sposób elementy mojej osobowości mogą inspirować innych, pozytywnie motywować i zachęcać do działania?
4. Przywództwo w zmieniającym się otoczeniu
- Model przywództwa sytuacyjnego (podejście „jednominutowego menedżera” wg K. Blancharda)
- Styl przywództwa, a poziom gotowości pracowników do realizacji celów
- Przywództwo w sytuacjach zmiany oraz zawirowań rynkowych
- Zastosowanie modelu przywództwa sytuacyjnego w pracy z zespołem
5. Odpowiedzialność menedżera
- Komunikaty motywujące i demotywujące – sztuka bycia autorytetem we właśiciwym motywowaniu
- Zakres odpowiedzialności i zadań, jakie wyznacza menedżerowi jego zespół
- Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z menedżerem
- Wzorcowo udzielona informacja zwrtona
6. Autorytet lidera i wywieranie wpływu
- Kręgi wpływu lidera i skuteczne zarządzanie wpływami
- Expose szefa – narzędzie budowania autorytetu i modelowania zachowań pracowników
- Cechy osobowości, a expose szefa – wykorzystanie swoich atutów w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego menedżera
7. Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy