Wśród globalnych dostawców technologii trudno dziś znaleźć takich, którzy nie dostarczaliby autoryzowanych przez siebie szkoleń. Jednak mimo dynamicznego rozwoju technologii na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, nawet oni, niewiele zmienili w dotychczasowej formie szkoleń stacjonarnych.
Udostępnij!
Zmiany
Analizując temat usług edukacyjnych największych dostawców IT, należy jednak wspomnieć o pewnych zmianach jakościowych w szkoleniach autoryzowanych. Dotyczą one środowiska laboratoryjnego, które dzięki rozwojowi wirtualizacji stało się powtarzalne i stabilne a także materiałów szkoleniowych, gdzie tradycyjne materiały drukowane wypierane są przez formy elektroniczne.
Kierunki rozwoju
Wśród czynników wpływających na kształt obecnej edukacji IT, a w szczególności związanych z zapewnieniem wygodnego i szybkiego dostępu do wiedzy oraz specjalistów z danej dziedziny, istotną rolę odgrywa m.in. popularność i masowość wykorzystania urządzeń mobilnych oraz zmiana oczekiwań użytkowników odnośnie formatów treści edukacyjnych na multimedialne i interaktywne.
Oczekiwania
W efekcie powyższego, odpowiednie przygotowanie trenera i powtarzalne środowisko na sali szkoleniowej to za mało. Słuchacze, którzy w rzeczywistości w różnym stopniu przyswajają wiedzę oraz mają różne preferencje co do tempa i metod uczenia się, oczekują, że firma szkoleniowa weźmie to pod uwagę . Dlatego ważne jest, aby proces szkoleniowy był kompletny – nie zaczynał się i nie kończył na sali szkoleniowej, ale pozwalał w każdym momencie wrócić do treści szkoleniowych oraz kontynuować swój rozwój w tej lub innej dziedzinie. Z tego też między innymi powodu, tak istotny staje się dostęp do ekspertów i specjalistów, bycie z nimi oraz innymi uczestnikami szkolenia w stałym kontakcie także po zakończeniu zajęć oraz możliwość zadawania pytań, ale też dzielenia się własną wiedzą z innymi.
Rozwiązanie
Altkom Akademia od lat pełni rolę lidera innowacji w edukacji dla biznesu. Szkolenia, jakie dziś proponujemy naszym Słuchaczom, stanowią „bilet wstępu” do środowiska edukacyjnego zbudowanego wokół wiedzy. Środowisko to łączy zalety szkolenia stacjonarnego z możliwościami, jakie oferuje technologia. Będą to więc: wirtualne klasy, interaktywne i multimedialne materiały szkoleniowe czy stały kontakt z ekspertami i innymi uczestnikami szkoleń. Dzięki temu zarówno owi eksperci jak i treści szkoleniowe – dostępne są wtedy, kiedy są rzeczywiście potrzebne, zarówno przed szkoleniem, w trakcie i po jego zakończaniu, a więc wtedy kiedy wiedzę ze szkolenia trzeba wykorzystać w codziennej pracy. Co więcej, w przypadku zestandaryzowanych szkoleń autoryzowanych, które z zasady nie pozwalają na elastyczność czy wprowadzanie innych niż w programie szkolenia elementów środowisko edukacyjne okazuje się bezcenne. To właśnie tu, już po zakończeniu intensywnych zajęć stacjonarnych, trener może realizować dodatkowe zadania praktyczne i rozwijać tematy wzbogacające standardowy program szkolenia.
Korzyści
Co dzięki temu zyskuje uczestnik? Zdecydowanie lepsze przygotowanie do wykorzystania na stanowisku pracy wiedzy ze szkolenia, większą pewność swoich nowych umiejętności i tym samym popełnianie mniejszej ilości błędów. W konsekwencji większą satysfakcję z wykonywanej pracy.
To, jak to działa, jako pierwsi mogą przekonać się specjaliści Microsoft. Ponieważ wybrane autoryzowane szkolenia z tej technologii prowadzimy już w środowisku edukacyjnym.
A jak to o czym piszę przebiega w czasie, można zobaczyć na poniższym rysunku.