ITIL® 4 Foundation - akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-ITIL4-FX / PL DL 2d
Szkolenie ITIL®4 wprowadza uaktualnioną wersję ram zarządzania usługami IT.
Wersja 4 przejmuje wybrane elementy z poziomu Practitioner, szczególnie pryncypia. ITIL®4 wprowadza także, w duchu myślenia systemowego, sposób zarządzania produktami oraz usługami jako strumieniami wartości, od wyrażonego zapotrzebowania do mierzalnej wartości. Praktyki ITIL® są osadzone w spójnym ekosystemie, w którym produkty i usługi są dostarczane w nieprzerwanym cyklu tworzenia, testowania, wdrażania, informacji zwrotnej
i doskonalenia.
OFICJALNY SCHEMAT CERTYFIKACJI ITIL® 4

ITIL® 4 Foundation to wymaganie wstępne do uzyskania jakiejkolwiek certyfikacji ITIL® 4, za wyjątkiem modułów rozszerzonych ITIL® Acquiring and Managing Cloud Services oraz ITIL® Sustainability in Digital and IT, w przypadku których nie obowiązują wymagania wstępne.
Tytuł ITIL® 4 Managing Professional można otrzymać po uzyskaniu certyfikatu z ITIL® 4 Create, Deliver and Support, Driver Stakeholder Value, High-velocity IT oraz Direct, Plan and Improve
Tytuł ITIL® 4 Strategic Leader jest przyznawany po uzyskaniu certyfikatu Digital and IT Strategy oraz Direct, Plan and Improve.
Tytuł ITIL® 4 Practice Manager jest przyznawany po uzyskaniu certyfikacji Create, Deliver and Support oraz JEDNEJ certyfikacji z pakietów kursów: Monitor, Support and Fulfil, Plan, Implement and Control lub Collaborate, Assure and Improve.
ITIL® 4 Master to tytuł najwyższy, przyznawany po uzyskaniu tytułów ITIL® Practice Manager, Managing Professional oraz Strategic Leader.
Szkolenie skierowane jest do:
- Kadry zarządzającej i pracowników organizacji IT planujących doskonalenie wewnętrznych procesów w oparciu o najlepsze praktyki ITIL®4, pracowników firm świadczących usługi IT
- Osób, które pragną podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania usługami informatycznymi i zdając egzamin uzyskać Foundation Certificate In IT Service Management (ITIL®4 Edition)
ITIL® to uznany na całym świecie zestaw najlepszych praktyk zarządzania usługami IT. Poznanie go pomoże Ci wykorzystać koncepcje, terminologię oraz procesy powszechnie stosowane w celu wsparcia rozwoju organizacji w obszarze ITSM. Umożliwi Ci też wprowadzenie usprawnień w zarządzaniu danymi wykorzystywanymi przez organizację oraz efektywne mierzenie wydajności zarządzanych przez Ciebie usług IT. Ucząc się ITIL®, przygotowujesz się do zastosowania nowych umiejętności w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Korzyści dla uczestnika szkolenia:
- Certyfikat ITIL® wyznacza punkt odniesienia, który określa Twoje umiejętności
i znajomość zasad zarządzania usługami IT. Przedsiębiorstwa na całym świecie uznają certyfikację ITIL® za warunek wstępny przyjęcia do pracy w dziale zarządzania usługami IT. - Udział w szkoleniu umożliwi poznanie standardowej terminologii i procesów zarządzania określonych w ITIL®, co ułatwi Ci komunikację z dostawcami i partnerami biznesowymi w obszarze zarządzania usługami IT oraz pomoże skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i doświadczeniach użytkowników.
- Jakość świadczenia usług zależy od umiejętności i wiedzy pracowników działu IT. Szkolenie ITIL® ma na celu dostarczenie wiedzy oraz przygotowanie menedżerów IT do sprawnego rozwiązywania problemów.
- Znajomość ITIL® wpływa na poprawę efektywności kosztowej procesów biznesowych, których elementem są usługi IT. Dzięki umiejętnej optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów z uwzględnieniem potencjalnych czynników ryzyka rośnie ROI, co pomaga organizacji osiągać zrównoważony wzrost.
- Zdobycie certyfikatu ITIL® podnosi Twoje kwalifikacje, co może się przekładać na wzrost wynagrodzenia. Oprócz aspektu płacowego zyskujesz także większe możliwości dalszego rozwoju kariery zawodowej.
- Wprowadzenie
- Kluczowe koncepcje zarządzania usługami
- Wartość i jej tworzenie
- Organizacje, dostawcy usług, korzystający z usług i inni interesariusze
- Produkty a usługi
- Model relacji usługowych
- Wartość: rezultaty, koszty i ryzyka
- Cztery wymiary zarządzania usługami
- Organizacje i ludzie
- Informacja i technologia
- Partnerzy i dostawcy
- Strumienie wartości i procesy
- System wartości usługi
- Szansa, zapotrzebowanie i wartość
- Podstawowe zasady ITIL®
- Nadzór
- Łańcuch wartości usługi
- Ciągłe doskonalenie
- Praktyki
- Ogólne praktyki zarządzania
- Ciągłe doskonalenie
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Zarządzanie relacjami
- Zarządzanie dostawcami
- Praktyki zarządzania usługami
- Umożliwienie zmian
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie zasobami IT
- Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
- Zarządzanie problemami
- Zarządzanie wydaniami
- Zarządzanie konfiguracją usług
- Service desk
- Zarządzanie poziomem świadczenia usług
- Zarządzanie wnioskami o usługę
- Techniczne praktyki zarządzania
- Zarządzanie wdrożeniami
- Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie słuchaczy.
W cenę szkolenia wliczone są:
- Akredytowane materiały szkoleniowe
- Voucher na egzamin online ITIL® 4 Foundation
- Autoryzowany podręcznik ITIL® 4 Foundation w wersji online
Dodatkowe opcje:
- Powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł (Uwaga: za pośrednictwem Altkom Akademia możliwe jest wykupienie tej opcji tylko przed szkoleniem)
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Egzamin: polski lub angielski
- Podręcznik: polski lub angielski
Uczestnicy szkolenia otrzymają voucher na egzamin w formie online. Voucher jest ważny 6 miesięcy.
Po szkoleniu uczestnik dostaje maila z wytycznymi, jak zarejestrować się na egzamin. Termin ustala bezpośrednio z PeopleCert, używając swojego konta.
Egzamin online przeprowadzany jest w obecności proktora – osoba z firmy PeopleCert, który podpina się zdalnie pod pulpit kursanta i obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę.
Zdający jest zobowiązany pokazać proktorowi za pośrednictwem kamerki pomieszczenie,
w którym będzie zdawał egzamin. Proktor sprawdza, czy nie ma w pokoju osób trzecich
i pomocy naukowych.
- Czas trwania egzaminu 60 minut
- Test jednokrotnego wyboru składający się z 40 pytań
- Minimalny próg zaliczenia to 65% (26 z 40 poprawnych odpowiedzi)
- Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych