Pobierz kartę szkolenia

Zarządzanie Projektami - kurs podstawowy

kod szkolenia: ZP-WPZP / PL DL 2d

training assurance
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  30.10 31.10
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  30.12 31.12
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN 1 968,00 PLN brutto

Szkolenie dla osób zainteresowanych zagadnieniami kierowania projektem, w tym członków zarządów przedsiębiorstw, członków komitetów sterujących projektów, przyszłych kierowników projektów. 

  • Przekazanie uczestnikom niezbędnej, do efektywnego zarządzania projektami, wiedzy z poszczególnych obszarów w oparciu o najpowszechniejsze metodyki zarządzania projektami.  Omawiane obszary to planowanie, śledzenie postępów, sterowanie, zarządzanie ryzykiem, jakością i zmianą. Z uwzględnieniem podejścia zwinnego (agile).
  • Powiązanie przekazanej wiedzy z realiami realizowanych przez klienta projektów.
  • Kształtowanie wspólnego języka projektowego.

Szkolenie ma charakter ogólny i nie jest wymagana znajomość zagadnień z dziedziny zarządzania projektami.

Uwagi: szkolenie stosuje wybrane elementy PRINCE2® oraz PMBoK® Guide, AgilePM®, SCRUM.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Wprowadzenie:
    • Czym jest, a czym nie jest projekt i zarządzanie projektami?
    • Jaka jest różnica pomiędzy produktem, projektem, programem i portfelem?
    • Co wyróżnia projekt od innych sposobów zarządzania?
    • Czy trójkąt projektu wyczerpuje wszystkie aspekty zarządzania projektem?
    • Najlepsze praktyki zarządzania projektami: czynniki powodzenia  i porażek w projektach
    • Projekt w ujęciu metod i standardów
    • Ćwiczenie: przyczyny niepowodzeń/sukcesów projektów
    • Czym różni się projekt zwinny (agile) od przewidywalnego?   
  2. Cykl życia projektu:
    • Płaszczyzny, procesy, techniki i narzędzia zarządzania projektami
    • Przygotowanie, rozpoczynanie, realizowanie, monitorowanie i kontrola oraz zamykanie projektu
    • Jak mieć większą kontrolę nad projektem? Etapy projektu, tolerancje, raporty, zapisy
    • Odniesienie do specyfiki projektów realizowanych przez uczestników
  3. Przygotowywanie projektu:
    • Cel, rezultat, korzyści. Jak poprawne zdefiniować cele projektu
    • Ćwiczenie: definiowanie celów projektu
    • Jak zapewnić, aby klient dostał to czego chce? Zapewnianie jakości
    • Ćwiczenie: definiowanie produktu projektu
    • Jakość w projekcie. Jak i po co ją mierzyć?
    • Jak ocenić czy projekt jest korzystny, potrzebny i wykonalny? Definiowanie uzasadnienia projektu
    • Ćwiczenie: definiowanie uzasadnienia projektu
    • Kto powinien wziąć udział w projekcie i jakiej roli? Definiowanie struktury organizacyjnej projektu
    • Jaka struktura jest najlepsza dla różnych projektów?
    • Elementy zarządzania zespołem projektowym
    • Kto jest za, a kto przeciw, kto zyska a kto straci w związku z projektem? Definiowanie interesariuszy projektu
    • Ćwiczenie: definiowanie struktury projektu
  4. Od produktu do zadania, planowanie projektu:
    • Od czego zacząć? Planowanie zasad zarządzania projektem w obszarach: jakości, zmiany, ryzyka, komunikacji, zaopatrzenia
    • Planowanie w oparciu o produkty oraz strukturę podziału pracy
    • Jak sprawdzić czy o czymś nie zapomnieliśmy?
    • Produkty, zadania i co dalej? Harmonogramowanie i szacowanie
    • Cóż począć z nadmierną alokacją? Bilansowanie
    • Czy nie zapomnieliśmy o ryzyku?
    • Jakich narzędzi użyć do planowania?
    • Planowanie produktów i działań
  5. Plan, harmonogram, budżet – efekt dobrego planowania
  6. Zestawienie planu projektu oraz pozostałych niezbędnych do realizacji projektu informacji
  7. Zarządzanie ryzykiem:
    • Czym jest ryzyko?
    • Jaki poziom ryzyka jest tolerowany w projekcie?
    • Kreatywne metody identyfikacji ryzyk – burza mózgów, diagramy przyczynowo skutkowe
    • Ocenianie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
    • Reagowanie na ryzyko – odejmowanie racjonalnych decyzji w stanie niepewności – praktyczne metody,
    • Planowanie ryzyka
  8. Komunikacja i jakość:
    • Jak zarządzać informacją?
    • Kto co i kiedy?
    • Jakość – opracowanie i zatwierdzenie
    • Kto się ma tym wszystkim zająć?
  9. Zarządzanie zmianami:
    • Zagrożenie chaosem w wymaganiach
    • Czy zmiana musi być problemem?
    • Jak zorganizować dobry proces kontroli zmian
    • Ćwiczenie: zarządzanie zagadnieniami projektowymi
  10. Realizacja planów, postępy, sterowanie
    • Skąd wiem gdzie w projekcie się znajduje?
    • Jaki system raportowania wprowadzić
    • Jakie działania należy przedsięwziąć w przypadku zagrożenia przekroczenia tolerancji
  11. Kiedy i jak zamknąć projekt?
  12. Doświadczenie z realizacji projektu. Jak je zbierać i rozpowszechniać?