Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością w zespole. Model przywództwa wszechstronnego
kod szkolenia: HR-Inne / AHR_R_2DOdnoszenie sukcesów w biznesie wymaga różnych punktów widzenia, które prowadzą do wspólnej wizji. Różnorodne zespoły, dysponujące różnymi perspektywami, nie tylko podejmują trafniejsze decyzje, lecz również wypracowują lepsze rozwiązania. Dzięki temu unikamy chaosu i nieefektywności spowodowanej różnorodnością ludzi w organizacji. Zapraszamy na szkolenie, które pomoże w rozwinięciu umiejętności efektywnej współpracy w różnorodnych zespołach.
Szkolenie przeznaczone dla menadżerów, kandydatów na menedżerów, przedsiębiorców, zespołów HR
- Uczestnicy poznają kluczowe metody i umiejętności niezbędne do skutecznego budowania i zarządzania z różnorodnością w zespołach.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
Dzień 1
1. Siła różnorodności zespołu – holistyczne myślenie o człowieku w biznesie:
- Definicja różnorodności w kontekście zespołów.
- Korzyści płynące z różnorodności w zespołach.
- Wyzwania związane z różnorodnością zespołową.
2. Zmiana paradygmatu myślenia o zespołach
- Podstawowa zasada stymulująca kreatywność zespołu.
- Nowe rodzaje zespołów.
3. Indywidualne style działania – różnorodność w zespołach zadaniowych
- Cztery style zachowań na podstawie koncepcji C.G. Junga.
- Odmienny dominujący wzorzec działania w sytuacjach zadaniowych.
- Odmienny sposób podejmowania decyzji.
- Źródła problemów w odniesieniu do danego stylu działania.
Dzień 2
- Diagnoza i rozpoznawanie stylów działania w praktyce.
- Mieszanki stylów zachowań – wskazówki do działania.
- Symulacja sytuacji związanych z różnicami osobowościowymi i ich skutecznego rozwiązania.
4. Budowanie różnorodnego zespołu zadaniowego
- Osiem konkretnych kroków budowania różnorodnego zespołu.
- Strategie budowania zaufania wśród różnorodnych członków zespołu.
5. Model przywództwa wszechstronnego
- Jak rozwijać wszechstronność korzystając z zasobów danego stylu działania.
- Lider forsujący vs lider aktywizujący, z uwzględnieniem dominującego stylu działania. Studia przypadków:
– analiza sytuacji konfliktowych i identyfikacja najlepszych praktyk rozwiązywania konfliktów.
– analiza sytuacji niskiej efektywności zespołu.