Efektywna komunikacja w zarządzaniu projektami
kod szkolenia: ZP-ZKP / PL AA 2d
Szkolenie skierowane do kierowników projektów oraz Kierowników Zespołów Projektowych posiadających już doświadczenie w zarządzaniu kilkuosobowymi zespołami lub przygotowujących się do tej roli. Jest także wstępem do rozwijania poszczególnych funkcji kierowniczych. Szkolenie jest skierowane również do obecnych i potencjalnych członków zespołów projektowych a także osób będących wsparciem projektów.
Wzrost efektywności pracy zespołu projektowego poprzez poprawę jakości komunikowania się. Dobór odpowiedniego stylu kierowania zespołem, sytuacji w projekcie, rozwoju firmy. Skuteczne podejmowanie decyzji związanych z funkcjami kierowniczymi. Wyposażenie w narzędzia zarządcze, w tym motywujące, mające na celu pozyskanie członków zespołu projektowego / zadaniowego do projektu. Zwiększone rozumienie sytuacji interpersonalnych, w tym konfliktów w zespole projektowym / zadaniowym. Inspiracja proponowanymi teoriami i dobrymi praktykami, wymianą doświadczeń.
- Wprowadzenie do zagadnienia komunikacji w projekcie.
- Komunikacja w zespole:
- jak aktywne słuchanie wpływa na komunikację w zespole – podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- bariery komunikacyjne,
- sztuka aktywnego słuchania i techniki wywierania wpływu,
- wymiana informacji w zespole.
- Zespół projektowy:
- praca w grupie a praca indywidualna,
- efektywność, tożsamość i integracja zespołu,
- etapy tworzenia zespołu projektowego,
- role w zespole – blaski i cienie.
- Kierowanie zespołem i motywowanie:
- style kierowania zespołem projektowym,
- dobór efektywnego stylu kierowania do fazy rozwoju zespołu,
- idealny obraz managera – analiza własnego stylu kierowania ludźmi,
- stawianie celów umożliwiające skuteczne rozlicznie.
- Motywowanie w zarządzaniu zespołem projektowym:
- rodzaje motywacji,
- konstruktywna krytyka oraz udzielanie informacji zwrotnej,
- coachingowa informacja zwrotna – technika GROW,
- znaczenie języka w motywowaniu.
- Elementy sytuacji konfliktowych i negocjacji:
- istota i typy konfliktów,
- style zachowania reakcji na konflikt,
- elementy negocjacji.
- Podsumowanie szkolenia.
Szkolenie ma charakter ogólny i udział w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Przydatna w trakcie kursu będzie ogólna wiedza na temat komunikowania się i współpracy w organizacji
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski