Pobierz kartę szkolenia

Securing Email with Cisco Email Security Appliance

kod szkolenia: SESA / PL AA 4d

Szkolenie autoryzowane Cisco.

Płać punktami CLC:

Cisco Learning Credits accepted : 36 Credits per Class

Szczegóły i zapisy na stronie dostawcy:

https://learninglocator.cloudapps.cisco.com/#/home

Program Cisco Continuing Education to elastyczna oferta dedykowana dla wszystkich aktywnych osób posiadających certyfikaty na poziomie Associate, Specialist, Professional i Expert.

Dowiedz się więcej, jak możesz recertyfikować się w ramach CE, aby zachować aktywny status certyfikacji.

Cisco Continuing Education Program - CE

Uczestnictwo w autoryzowanym szkoleniu pozwala Ci uzyskać dodatkowe punkty potrzebne do utrzymania certyfikacji.

SESA: 24 punkty CE

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
8 700,00 PLN 10 701,00 PLN brutto

Szkolenie  skierowane jest dla osób planujących przeprowadzenie skutecznego procesu instalacji i późniejszej administracji oraz rozwiązywania problemów z urządzeniami Cisco Email Security Appliance.

Kurs SESA pomaga przygotować się do certyfikacji Cisco® CCNP® Security i CCIE® Security oraz do pracy na stanowisku starszego inżyniera bezpieczeństwa teleinformatycznego. Na tym kursie opanujesz umiejętności i technologie potrzebne do wdrożenia produktu Cisco ESA. Dowiesz się w jaki sposób monitorować oraz rozwiązywać problemy z działaniem Cisco ESA.

Szkolenie przygotowuje do egzaminu 300-720 SESA, który można zdawać za dodatkową opłata w centrum PearsonVUE. Egzamin można również zdawać w formule on-line. Szczegóły dostępne są na stronie: https://home.pearsonvue.com/cisco/onvue

Dobra znajomość podstaw TCP/IP, adresacji IP, routingu, DNS, SSH, FTP, SNMP, http(s) oraz protokołu TCP

Doświadczenie z komunikacją internetową przy użyciu protokołu SMTP, użyciem formatów wiadomości (MIME)

Wiedza na poziomie szkoleń: CCNA, SCOR, SFNDU

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski
  1. Charakterystyka produktu Cisco ESA
    • Przegląd rozwiązania Cisco ESA
    • Przegląd produktów Cisco ESA
    • Charakterystyka protokołu SMTP
    • Scenariusze instalacji Cisco ESA
    • Wstępna konfiguracja Cisco ESA
    • Funkcjonalności dostępne w ramach systemu operacyjnego Async 11.x
  2. Administrowanie Cisco ESA
    • Dystrybucja poleceń administracyjnych
    • Administracja systemem operacyjnym Cisco ESA
    • Zaawansowana konfiguracja karty sieciowej Cisco ESA
    • Śledzenie wiadomości e-mail oraz logowanie zdarzeń
  3. Kontrolowanie domeny nadawcy oraz odbiorcy
    • Publiczny i prywatny serwer E-mail
    • Konfiguracja bramy do odbierania wiadomości E-mail
    • Konfiguracja zaufanych serwerów E-mail
    • Konfiguracja routingu dla wiadomości poczty elektronicznej
  4. Kontrolowanie spamu z użyciem Cisco Talos SenderBase
    • Przegląd rozwiązania SenderBase
    • AntySpam
    • Ochrona przed złośliwymi lub niechcianymi wiadomościami e-mail
    • Filtrowanie na bazie reputacji pliku
  5. Konfiguracja antywirusa i zewnętrznych filtrów
    • Przegląd rozwiązania antywirus
    • Wykrywanie wirusów z użyciem McAfee oraz Sophos
    • Konfiguracja ESA do używania filtrów antywirusowych
    • Działanie filtrów zewnętrznych
  6. Zasady korzystania z poczty elektronicznej
    • Przegląd managera ESA
    • Przegląd zasad odnoście wysyłania i odbierania e-mail
    • Wdrażanie zasad dotyczących przetwarzania przychodzących i wychodzących wiadomości
    • Sposoby dopasowania użytkownika do wdrożonych zasad przetwarzania e-mail
  7. Używanie filtrów bazujących na treści e-mail
    • Przegląd dostępnych filtrów bazujących na zawartości wiadomości
    • Warunki oraz akcje dostępne w ramach filtrów
    • Wykorzystanie słowników do filtrowania e-mail
  8. Używanie filtrów bazujących na rodzaju wiadomości
    • Przegląd filtrów bazujących na typie wiadomości
    • Komponenty filtra wiadomości
    • Przetwarzanie wiadomości przez filtr
    • Akcje związane z filtrem wiadomości
    • Skanowanie załączników
    • Konfiguracja filtrowania wiadomości na bazie zasady behawioralnej
  9. Ochrona przed utratą danych
    • Proces skanowania DLP
    • Wdrożenie oraz ustanowienie zasad skanowania DLP
    • Aktualizacja procesu DLP
  10. Podłączenie Cisco ESA do LDAP
    • Przegląd rozwiązania LDAP
    • Stosowanie zapytań do LDAP
    • Konfiguracja uwierzytelniania użytkowników względem LDAP
    • Sprawdzanie użytkowników E-mail względem LDAP
  11. Uwierzytelnianie sesji do serwera SMTP
    • Konfiguracja ESA do uwierzytelniania użytkowników
    • Uwierzytelnianie użytkowników z użyciem certyfikatów cyfrowych
    • Sprawdzanie poprawności certyfikatu klienta
    • Uwierzytelnianie użytkownika względem LDAP
    • Zestawianie bezpiecznego połączenia do ESA przy użyciu TLS
    • Listy unieważnionych certyfikatów
  12. Uwierzytelnianie wiadomości e-mail
    • Przegląd mechanizmów do uwierzytelniania wiadomości e-mail
    • Przegląd mechanizmów weryfikacji SPF oraz SIDF
    • Konfiguracja kluczy domenowych oraz sygnalizacji DKIM
    • Weryfikacja przychodzących wiadomości przy użyciu DKIM
    • Weryfikacja wiadomości przy użyciu DMARC
  13. Szyfrowanie treści wiadomości e-mail
    • Przegląd mechanizmów szyfrowania treści e-mail
    • Szyfrowanie wiadomości e-mailSposoby określania wiadomości, które będą zaszyfrowane
    • Dołączanie nagłówka mechanizmu szyfrującego do treści wiadomości e-mail
    • Szyfrowanie komunikacji z innymi MTA
    • Utrzymanie certyfikatów cyfrowych do innych serwerów E-mail
  14. Wykorzystanie funkcjonalności kwarantanny oraz mechanizmów dostarczania e-mail
    • Charakterystyka kwarantanny oraz obsługi e-mail trafiających do kwarantanny
    • Konfiguracja scentralizowanej kwarantanny
    • Konfiguracja wiadomości wysyłanych do użytkowników w sytacji, gdy wiadomość trafi do kwarantanny
    • Kwarantanna na bazie wirusów oraz naruszenia zasad bezpieczeństwa
  15. Scentralizowane zarządzanie ESA z użyciem funkcjonalności klastra
    • Przegląd mechanizmów dostępnych w ramach klastra ESA
    • Tworzenie i dołączanie węzłów do klastra ESA
    • Zarządzanie oraz komunikacja w ramach klastra
    • Wgrywanie konfiguracji do klastra ESA
    • Dobre praktyki inżynierskie związane z wdrożeniem klastra ESA
  16. Testowanie oraz rozwiązywanie problemów z Cisco ESA
    • Debugowanie przepływu wiadomości e-mail
    • Rozwiązywanie problemów z działaniem sieci, serwera nadrzędnego, dostarczaniem wiadomości
    • Reagowanie na alarmy
    • Rozwiązywanie problemów ze sprzętem fizycznym
    • Współpraca z serwisem technicznym Cisco