Pobierz kartę szkolenia
Analityka w Social Media
kod szkolenia: DM-SMM / AN_1d
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z najważniejszymi funkcjami analitycznymi dostępnych w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystywać dane analityczne do iteracji działań marketingowych oraz jak efektywnie mierzyć wyniki swoich działań w mediach społecznościowych.
Szkolenie jest skierowane do specjalistów ds. social media, marketerów, menedżerów komunikacji oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii marketingowych w mediach społecznościowych.
- Poznanie kluczowych funkcji analitycznych w popularnych mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok).
- Zrozumienie metryk i danych oraz umiejętność ich prawidłowej interpretacji.
- Praktyczna analiza danych w celu iteracji strategii działań marketingowych.
- Wykorzystanie analityki do optymalizacji komunikacji i dostosowywania działań do celów biznesowych.
- Poznanie narzędzi do monitoringu i analizy reputacji marki w Internecie (Brand24).
- Przygotowanie do tworzenia skutecznych raportów i optymalizacji działań na podstawie zebranych danych.
- Poprawa jakości komunikacji w mediach społecznościowych, dopasowanej do celów strategicznych i grup docelowych.
Analiza statystyk w social media.
- Wstęp do analityki internetowej – wyjaśnienie celu analityki oraz korzyści z niej płynących.
- Omówienie możliwości narzędzi – co można mierzyć w SM.
- Wyjaśnienie najważniejszych pojęć, metryk i danych. Omówienie pojęcia konwersji i celów prowadzonych działań.
- Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok – na co zwrócić szczególną uwagę, jak odpowiednio czytać dane i wyciągać z nich wnioski do iteracji strategii działań?
- Ćwiczenie: analiza realnych statystyk z raportów dostarczonych wcześniej przez zespół.
- Omówienie screeningu działań w social media vs założenia z planu komunikacji,
- Analiza jakościowa komunikacji: cele strategiczne i grupy docelowe vs obecna komunikacja w mediach społecznościowych,
- Monitoring wzmianek i wykorzystanie brand24.
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
Szkolenie: polski
Materiały: polski