Pobierz kartę szkolenia
Programowanie w języku Java – poziom I
kod szkolenia: JPR01 / PL AA 5d
Szkolenie wprowadzające w świat programowania w języku Java, przeznaczone dla osób, które chcą nauczyć się projektowania i budowania aplikacji w tym wszechstronnym języku. Kurs kładzie nacisk na praktyczne poznanie składni Javy, programowania obiektowego i pracy z dokumentacją, co stanowi solidne fundamenty do dalszego rozwoju w tej dziedzinie.
Szkolenie jest skierowane do:
- Osób rozpoczynających przygodę z programowaniem, które chcą poznać język Java od podstaw.
- Studentów i absolwentów kierunków technicznych, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności cenione na rynku pracy.
- Specjalistów IT, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje o programowanie w Javie.
- Pasjonatów technologii, zainteresowanych tworzeniem aplikacji w jednym z najpopularniejszych języków programowania.
- Znajomość podstaw programowania w Javie – Uczestnicy zdobędą wiedzę o składni języka i zasadach budowy aplikacji.
- Praktyczne opanowanie programowania obiektowego (OOP) – Szkolenie uczy kluczowych pojęć, takich jak dziedziczenie, polimorfizm, klasy abstrakcyjne i interfejsy.
- Umiejętność rozwiązywania problemów – Uczestnicy nauczą się wykorzystywać dokumentację i narzędzia Javy w codziennej pracy.
- Przygotowanie do egzaminu OCAJP – Materiał w dużej mierze obejmuje zagadnienia wymagane na egzaminie Java Programmer I.
- Praktyczne ćwiczenia – Kurs zapewnia równowagę między teorią a praktyką, umożliwiając samodzielne rozwiązywanie problemów programistycznych.
- Wprowadzenie do technologii JAVA
- krótka historia języka
- dystrybucje Javy
- pojęcie wirtualnej maszyny Javy
- wersje Javy
- instalacja środowiska
- założenia projektowe
- etapy rozwoju aplikacji
- kompilacja
- uruchomienie
- błędy
- dokumentacja
- Zasady budowania aplikacji w JAVIE
- zintegrowane środowiska pracy
- cechy środowisk zintegrowanych
- IntelliJ IDEA
- struktura projektu
- organizacja pakietów oraz klasa główna
- Typy proste
- pojęcia podstawowe
- typy proste
- konwersje typów
- wypisywanie wartości
- Typy referencyjne i proste obiekty
- typy referencyjne
- sterta, stos
- klasa String i typ wyliczeniowy
- budowa klasy i jej składowe
- argumenty metod i konstruktorów
- zakres zmiennych
- elementy statyczne
- klasy opakowujące oraz autoboxing/unboxing
- organizacja klas w pakiety, importy
- kod źródłowy
- Podstawy składni języka
- identyfikatory
- konwencje nazewnicze
- operacje na zmiennych
- instrukcje warunkowe
- pętle
- instrukcja przełącznikowa
- kod nieosiągalny i kod martwy
- tablice
- metoda main
- Podstawowe pojęcia OOP, cz.1
- modelowanie obiektowe
- klasy i obiekty
- abstrakcja danych
- hermetyzacja
- relacje między obiektami
- dziedziczenie
- modyfikatory dostępu
- przedefiniowywanie metod
- polimorfizm
- tworzenie obiektu
- klasa Object
- Przetwarzanie tekstów
- porównywanie tekstów
- modyfikacja tekstów
- podział tekstów
- wyrażenia regularne
- Podstawowe pojęcia OOP, cz.2
- elementy finalne
- klasy abstrakcyjne
- interfejsy
- metody z implementacją domyślną
- konflikt interfejsów
- rola interfejsów
- adnotacje
- Kolekcje i typy generyczne
- kolekcje danych
- zmienne systemowe
- typy generyczne
- przeglądanie kolekcji
- typy proste w kolekcjach
- konwersja tablica – kolekcja
- dystrybucja aplikacji
- Obsługa błędów i wyjątków
- sytuacje wyjątkowe
- wyjątki kontrolowane i niekontrolowane
- blok chroniony
- tworzenie własnych typów wyjątków
- Wprowadzenie do wyrażeń lambda
- czym są wyrażenia lambda
- interfejsy funkcyjne
- zastosowanie wyrażeń lambda
- Obsługa daty i czasu
- 'stara' obsługa daty i czasu
- reprezentacje lokalnej daty i czasu
- formatowanie daty i czasu
- Praca z dziennikiem zdarzeń
- logowanie
- Logging API
- Jak unikać najczęściej popelnianych błędów w JAVIE
- dostęp do elementów instancyjnych
- literówki w nadpisywanych metodach
- porównywanie wartości
- przekazywanie parametrów do metod
- dławienie wyjątków
- indeksowanie elementów tablic
- konstruktor domyślny
- konwencje nazewnicze
- wyjątek NullPointerException
Znajomość środowiska Windows. Posiadanie doświadczenia w programowaniu w innym języku obiektowym lub strukturalnym stanowi dodatkowy atut, ułatwiający przyswojenie wiedzy.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski