Pobierz kartę szkolenia

Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies

kod szkolenia: CLCOR / PL AA 5d

Pakiety e-learning

Szkolenie autoryzowane Cisco.

Płać punktami CLC:

Cisco Learning Credits accepted : 43 Credits per Class

Szczegóły i zapisy na stronie dostawcy:

https://learninglocator.cloudapps.cisco.com/#/home

Program Cisco Continuing Education to elastyczna oferta dedykowana dla wszystkich aktywnych osób posiadających certyfikaty na poziomie Associate, Specialist, Professional i Expert.

Dowiedz się więcej, jak możesz recertyfikować się w ramach CE, aby zachować aktywny status certyfikacji.

Cisco Continuing Education Program - CE

Uczestnictwo w autoryzowanym szkoleniu pozwala Ci uzyskać dodatkowe punkty potrzebne do utrzymania certyfikacji.

CLCOR: 64 punkty CE

Termin

tryb Distance Learning

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 5 dni |  35h|  01.07 02.07 03.07 04.07 05.07
9 500,00 PLN + 23% VAT (11 685,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
9 500,00 PLN
czas trwania 5 dni |  35h|  25.11 26.11 27.11 28.11 29.11
9 500,00 PLN + 23% VAT (11 685,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
9 500,00 PLN
9 500,00 PLN 11 685,00 PLN brutto

Szkolenie dla osób zamierzających wdrażać oraz administrować centralą telefoniczną na bazie produktów Cisco a także dla osób przygotowujących się do zdania egzaminów ze ścieżki certyfikacyjnej CCNP Collaboration  (350-801 CLCOR).

Kurs CLCOR pomaga przygotować się do certyfikacji Cisco® CCNP® Collaboration i CCIE® Collaboration oraz do pracy na stanowisku starszego inżyniera centrali Voice/Video IP. Na tym kursie opanujesz umiejętności i technologie potrzebne do opisywania i identyfikowania poszczególnych elementów architektury Cisco Collaboration. Nauczysz się konfigurować protokoły sygnalizacyjne takie jak: Session Initiation Protocol (SIP), H323, Media Gateway Control Protocol (MGCP), Skinny Client Control Protocol (SCCP). Dowiesz się jak integrować i rozwiązywać problemy na styku Cisco Unified Communications Manager z bazą LDAP dla synchronizacji i uwierzytelniania użytkowników. Będziesz umiał zaimplementować styk z siecią publiczną (PSTN) przy pomocy protokołu MGCP, H.323 i SIP. Ćwiczenia do samodzielnej realizacji pozwolą na utrwalenie zdobytej wiedzy.

Szkolenie 5 dniowe + 3 dni nauki własnej.

Szkolenie przygotowuje do egzaminu 350-801 CLCOR, który można zdawać za dodatkową opłata w centrum PearsonVUE. Egzamin można również zdawać w formule on-line. Szczegóły dostępne są na stronie: https://home.pearsonvue.com/cisco/onvue

Wiedza na poziomie kursu CLFNDU

Podstawowa wiedza z zakresu sieci LAN/WAN, routingu i przełączania

Podstawowa wiedza i praktyka w używaniu Cisco IOS command line (CLI)

Podstawowa wiedza z zakresu działania tradycyjnych sieci telefonicznych i działania sieci VoIP

Jako uzupełnienie rekomendujemy:

Kursy ze ścieżki CCNP Collaboration, które są kontynuacją omawianych zagadnień:

Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA)

Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)

Implementing Cisco Collaboration Cloud and Edge Solutions (CLCEI)

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski
  • 5 dni pracy z trenerem
  • Nadzór trenera
  • Kontakt ze społecznością
  • Podręcznik w wersji elektronicznej
  • Środowisko laboratoryjne

Metoda szkolenia

  • wykład
  • warsztaty
  1. Dzień pierwszy
    1. Omówienie architektury produktów Unified Communication Cisco
      • Przegląd produktów portfolio Unified Communiaction Cisco
      • Modele wdrożenia produktów Unified Communication
      • Licenjonowanie i wysoka dostępność
      • Planowanie zwiększenia liczby urządzeń Voice
      • Stosowanie certyfikatów cyfrowych w kontekście UC
      • Plan odzyskiwania działania po wystąpieniu awarii
      • Plan routingu telefonicznego
      • Protokoły sieci IP używane w telefonii IP
      • Rodzaje kodeków i ich zastosowanie
    2. Sygnalizacja połączeń głosowych poprzez sieci IP
      • Uruchomienie telefonu IP
      • Sygnalizacja połączenia oraz rozwiązywanie problemów dla urządzeń w pojedynczym oddziale firmy
      • Zestawianie oraz kończenie połączenia telefonicznego
      • Protokół SIP w kontekście sygnalizacji połączenia
      • Porównanie protokołów sygnalizacji
      • Omówienie działania mechanizmu DTMF poprzez sieć IP
  2. Dzień drugi
    1. Integracja CUCM z usługą katalogową poprzez protokół LDAP
      • Ogólne zasady integracji CUCM z AD
      • Synchronizacja i uwierzytelnianie względem AD
      • Mapowanie atrybutów LDAP
      • Ograniczenia CUCM w kontekście komunikacji z LDAP
    2. Rejestracja końcówek głosowych i wideo w CUCM
      • Przegląd sposobów rejestracji telefonów w CUCM
      • Mechanizm samodzielnej rejestracji – wymagania wstępne, komponenty oraz sposoby uwierzytelniania
      • Mechanizm rejestracji telefonów z użyciem narzędzia Bulk Administration Tools
  3. Dzień trzeci
    1. Przegląd kodeków stosowanych w telefonii IP
      • Definicja kodeka
      • Porównanie kodeków audio i wideo
      • Wpływ szyfrowania na działanie kodeków
      • Funkcjonalność Cal Admission Control
    2. Routing telefoniczny oraz nadawanie numerów telefonom IP
      • Przegląd komponentów routingu telefonicznego
      • Nadawanie numerów telefonom IP
      • Logika przetwarzania danych w ramach routingu telefonicznego
      • Mechanizmy zamiany numerów telefonicznych dla połączeń wychodzących oraz przychodzących
    3. Implementacja bramy głosowej z użyciem protokołu MGCP
      • Przegląd działania protokołu MGCP
      • Implementacja bramki na bazie protokołu MGCP
      • Mechanizmy sterowania wyborem bramy głosowej z użyciem Route List oraz Route Patterns
      • Mechanizmy umożliwiające zmianę numer telefonicznych
  4. Dzień czwarty
    1. Implementacja bramy głosowej
      • Mechanizm Dial Peers
      • Mechanizmy zmiany numerów telefonicznych na bazie bram głosowych Cisco IOSRodzaje zasobów do przetwarzania głosu I wideo w ramach CUCM
    2. Mechanizmy Call Priviledges
      • Przegląd mechanizmów do autoryzacji wykonywania połączeń telefonicznych
      • Partycje i CSS
      • Mechanizm ograniczania czasowego dostępu dzwonienia do wybranych abonentówWyjaśnienie procesu rozwiązywania problemów z CUCM
    3. Mechanizmy Toll Fraud
      • Przegląd mechanizmów chroniących przed nawiązywaniem połączeń z nieautoryzowanych urządzeń
      • Mechanizm CoS
    4. Implementacja routingu telefonicznego w trybie Globalized
      • Charakterystyka routingu telefonicznego dla firm mających wiele oddziałów w różnych miejscach na Ziemii
      • Format numeru globalnego
      • Sposoby wyboru bramy wychodzącej na bazie lokalizacji abonenta docelowego
  5. Dzień piąty
    1. Implementacja i rozwiązywanie problemów z zasobami do przetwarzania głosu i wideo
      • Zasoby do przetwarzania głosu i wideo w ramach CUCM
      • Funkcjonalność Annunciator
      • Funkcjonalność Music on Hold w trybie unicast i multicast
      • Mostki konferencyjne audio i wideo
      • Urządzenia MTP oraz transkodery
    2. Omówienie funkcjonalności Instant Messaging and Presence
      • Opis architektury IM&P
      • Porównanie protokołów XMPP oraz SIMPLE SIP
      • Klastrowanie IM&P
    3. Cisco Jabber
      • Metody wdrożenia Cisco Jabber
      • Tryby działania Cisco Jabber
    4. Konfiguracja poczty głosowej (Cisco Unity)
      • Przegląd sposobów integracji poczty głosowej z CUCM
      • Typowe błędy podczas integracji
      • Wymagania odnośnie integracji poczty głosowej z CUCM
  6. Tematyka uzupełniająca (nauka własna)
    1. Konfiguracja połączenia z CUC do CUCM
    2. Omówienie architektury Cisco Expressway C i E
    3. Analiza czynników wpływających na kiepską jakość połączeń głosowych i wideo
    4. Definicja QoS oraz modeli QoS
    5. Implementacja znakowania oraz klasyfikowania ruchu sieciowego
    6. Konfiguracja znakowania oraz klasyfikowania ruchu sieciowego na przełącznikach Cisco
  7. Tematyka ćwiczeń laboratoryjnych:
    1. Discovery 1: Configure IP Network Protocols
    2. Discovery 2: Configure and Troubleshoot Collaboration Endpoints
    3. Discovery 3: Troubleshoot Calling Issues
    4. Discovery 4: Configure and Troubleshoot LDAP Integration in Cisco Unified Communications Manager
    5. Discovery 5: Deploy an IP Phone Through Auto and Manual Registration
    6. Discovery 6: Configure Self-Provisioning
    7. Discovery 7: Configure Batch Provisioning
    8. Discovery 8: Explore the Cisco VoIP Bandwidth Calculator
    9. Discovery 9: Configure Regions and Locations
    10. Discovery 10: Implement Endpoint Addressing and Call Routing
    11. Discovery 11: Implement PSTN Calling Using MGCP Gateways
    12. Discovery 12: Configure and Troubleshoot ISDN PRI
    13. Discovery 13: Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
    14. Discovery 14: Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
    15. Discovery 15: Configure Calling Privileges
    16. Discovery 16: Implement Toll Fraud Prevention on Cisco Unified Communications Manager
    17. Discovery 17: Implement Globalized Call Routing
    18. Discovery 18: Deploy an On-Premise Cisco Jabber Client for Windows
    19. Discovery 19: Configure the Integration Between Unity Connection and Cisco UCM
    20. Discovery 20: Manage Unity Connection Users