Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies
kod szkolenia: CLCOR / PL AA 5dSzkolenie autoryzowane Cisco.
Płać punktami CLC:
Cisco Learning Credits accepted : 43 Credits per Class
Szczegóły i zapisy na stronie dostawcy:
https://learninglocator.cloudapps.cisco.com/#/home
Program Cisco Continuing Education to elastyczna oferta dedykowana dla wszystkich aktywnych osób posiadających certyfikaty na poziomie Associate, Specialist, Professional i Expert.
Dowiedz się więcej, jak możesz recertyfikować się w ramach CE, aby zachować aktywny status certyfikacji.
Cisco Continuing Education Program - CE
Uczestnictwo w autoryzowanym szkoleniu pozwala Ci uzyskać dodatkowe punkty potrzebne do utrzymania certyfikacji.
CLCOR: 64 punkty CE
Szkolenie dla osób zamierzających wdrażać oraz administrować centralą telefoniczną na bazie produktów Cisco a także dla osób przygotowujących się do zdania egzaminów ze ścieżki certyfikacyjnej CCNP Collaboration (350-801 CLCOR).
Kurs CLCOR pomaga przygotować się do certyfikacji Cisco® CCNP® Collaboration i CCIE® Collaboration oraz do pracy na stanowisku starszego inżyniera centrali Voice/Video IP. Na tym kursie opanujesz umiejętności i technologie potrzebne do opisywania i identyfikowania poszczególnych elementów architektury Cisco Collaboration. Nauczysz się konfigurować protokoły sygnalizacyjne takie jak: Session Initiation Protocol (SIP), H323, Media Gateway Control Protocol (MGCP), Skinny Client Control Protocol (SCCP). Dowiesz się jak integrować i rozwiązywać problemy na styku Cisco Unified Communications Manager z bazą LDAP dla synchronizacji i uwierzytelniania użytkowników. Będziesz umiał zaimplementować styk z siecią publiczną (PSTN) przy pomocy protokołu MGCP, H.323 i SIP. Ćwiczenia do samodzielnej realizacji pozwolą na utrwalenie zdobytej wiedzy.
Szkolenie 5 dniowe + 3 dni nauki własnej.
Szkolenie przygotowuje do egzaminu 350-801 CLCOR, który można zdawać za dodatkową opłata w centrum PearsonVUE. Egzamin można również zdawać w formule on-line. Szczegóły dostępne są na stronie: https://home.pearsonvue.com/cisco/onvue
Wiedza na poziomie kursu CLFNDU
Podstawowa wiedza z zakresu sieci LAN/WAN, routingu i przełączania
Podstawowa wiedza i praktyka w używaniu Cisco IOS command line (CLI)
Podstawowa wiedza z zakresu działania tradycyjnych sieci telefonicznych i działania sieci VoIP
Jako uzupełnienie rekomendujemy:
Kursy ze ścieżki CCNP Collaboration, które są kontynuacją omawianych zagadnień:
Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA)
Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)
Implementing Cisco Collaboration Cloud and Edge Solutions (CLCEI)
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- 5 dni pracy z trenerem
- Nadzór trenera
- Kontakt ze społecznością
- Podręcznik w wersji elektronicznej
- Środowisko laboratoryjne
Metoda szkolenia
- wykład
- warsztaty
- Dzień pierwszy
- Omówienie architektury produktów Unified Communication Cisco
- Przegląd produktów portfolio Unified Communiaction Cisco
- Modele wdrożenia produktów Unified Communication
- Licenjonowanie i wysoka dostępność
- Planowanie zwiększenia liczby urządzeń Voice
- Stosowanie certyfikatów cyfrowych w kontekście UC
- Plan odzyskiwania działania po wystąpieniu awarii
- Plan routingu telefonicznego
- Protokoły sieci IP używane w telefonii IP
- Rodzaje kodeków i ich zastosowanie
- Sygnalizacja połączeń głosowych poprzez sieci IP
- Uruchomienie telefonu IP
- Sygnalizacja połączenia oraz rozwiązywanie problemów dla urządzeń w pojedynczym oddziale firmy
- Zestawianie oraz kończenie połączenia telefonicznego
- Protokół SIP w kontekście sygnalizacji połączenia
- Porównanie protokołów sygnalizacji
- Omówienie działania mechanizmu DTMF poprzez sieć IP
- Omówienie architektury produktów Unified Communication Cisco
- Dzień drugi
- Integracja CUCM z usługą katalogową poprzez protokół LDAP
- Ogólne zasady integracji CUCM z AD
- Synchronizacja i uwierzytelnianie względem AD
- Mapowanie atrybutów LDAP
- Ograniczenia CUCM w kontekście komunikacji z LDAP
- Rejestracja końcówek głosowych i wideo w CUCM
- Przegląd sposobów rejestracji telefonów w CUCM
- Mechanizm samodzielnej rejestracji – wymagania wstępne, komponenty oraz sposoby uwierzytelniania
- Mechanizm rejestracji telefonów z użyciem narzędzia Bulk Administration Tools
- Integracja CUCM z usługą katalogową poprzez protokół LDAP
- Dzień trzeci
- Przegląd kodeków stosowanych w telefonii IP
- Definicja kodeka
- Porównanie kodeków audio i wideo
- Wpływ szyfrowania na działanie kodeków
- Funkcjonalność Cal Admission Control
- Routing telefoniczny oraz nadawanie numerów telefonom IP
- Przegląd komponentów routingu telefonicznego
- Nadawanie numerów telefonom IP
- Logika przetwarzania danych w ramach routingu telefonicznego
- Mechanizmy zamiany numerów telefonicznych dla połączeń wychodzących oraz przychodzących
- Implementacja bramy głosowej z użyciem protokołu MGCP
- Przegląd działania protokołu MGCP
- Implementacja bramki na bazie protokołu MGCP
- Mechanizmy sterowania wyborem bramy głosowej z użyciem Route List oraz Route Patterns
- Mechanizmy umożliwiające zmianę numer telefonicznych
- Przegląd kodeków stosowanych w telefonii IP
- Dzień czwarty
- Implementacja bramy głosowej
- Mechanizm Dial Peers
- Mechanizmy zmiany numerów telefonicznych na bazie bram głosowych Cisco IOSRodzaje zasobów do przetwarzania głosu I wideo w ramach CUCM
- Mechanizmy Call Priviledges
- Przegląd mechanizmów do autoryzacji wykonywania połączeń telefonicznych
- Partycje i CSS
- Mechanizm ograniczania czasowego dostępu dzwonienia do wybranych abonentówWyjaśnienie procesu rozwiązywania problemów z CUCM
- Mechanizmy Toll Fraud
- Przegląd mechanizmów chroniących przed nawiązywaniem połączeń z nieautoryzowanych urządzeń
- Mechanizm CoS
- Implementacja routingu telefonicznego w trybie Globalized
- Charakterystyka routingu telefonicznego dla firm mających wiele oddziałów w różnych miejscach na Ziemii
- Format numeru globalnego
- Sposoby wyboru bramy wychodzącej na bazie lokalizacji abonenta docelowego
- Implementacja bramy głosowej
- Dzień piąty
- Implementacja i rozwiązywanie problemów z zasobami do przetwarzania głosu i wideo
- Zasoby do przetwarzania głosu i wideo w ramach CUCM
- Funkcjonalność Annunciator
- Funkcjonalność Music on Hold w trybie unicast i multicast
- Mostki konferencyjne audio i wideo
- Urządzenia MTP oraz transkodery
- Omówienie funkcjonalności Instant Messaging and Presence
- Opis architektury IM&P
- Porównanie protokołów XMPP oraz SIMPLE SIP
- Klastrowanie IM&P
- Cisco Jabber
- Metody wdrożenia Cisco Jabber
- Tryby działania Cisco Jabber
- Konfiguracja poczty głosowej (Cisco Unity)
- Przegląd sposobów integracji poczty głosowej z CUCM
- Typowe błędy podczas integracji
- Wymagania odnośnie integracji poczty głosowej z CUCM
- Implementacja i rozwiązywanie problemów z zasobami do przetwarzania głosu i wideo
- Tematyka uzupełniająca (nauka własna)
- Konfiguracja połączenia z CUC do CUCM
- Omówienie architektury Cisco Expressway C i E
- Analiza czynników wpływających na kiepską jakość połączeń głosowych i wideo
- Definicja QoS oraz modeli QoS
- Implementacja znakowania oraz klasyfikowania ruchu sieciowego
- Konfiguracja znakowania oraz klasyfikowania ruchu sieciowego na przełącznikach Cisco
- Tematyka ćwiczeń laboratoryjnych:
- Discovery 1: Configure IP Network Protocols
- Discovery 2: Configure and Troubleshoot Collaboration Endpoints
- Discovery 3: Troubleshoot Calling Issues
- Discovery 4: Configure and Troubleshoot LDAP Integration in Cisco Unified Communications Manager
- Discovery 5: Deploy an IP Phone Through Auto and Manual Registration
- Discovery 6: Configure Self-Provisioning
- Discovery 7: Configure Batch Provisioning
- Discovery 8: Explore the Cisco VoIP Bandwidth Calculator
- Discovery 9: Configure Regions and Locations
- Discovery 10: Implement Endpoint Addressing and Call Routing
- Discovery 11: Implement PSTN Calling Using MGCP Gateways
- Discovery 12: Configure and Troubleshoot ISDN PRI
- Discovery 13: Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
- Discovery 14: Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
- Discovery 15: Configure Calling Privileges
- Discovery 16: Implement Toll Fraud Prevention on Cisco Unified Communications Manager
- Discovery 17: Implement Globalized Call Routing
- Discovery 18: Deploy an On-Premise Cisco Jabber Client for Windows
- Discovery 19: Configure the Integration Between Unity Connection and Cisco UCM
- Discovery 20: Manage Unity Connection Users