Understanding Cisco Collaboration Foundations
kod szkolenia: CLFNDU / PL DL 5d
Szkolenie autoryzowane Cisco.
Płać punktami CLC:
Cisco Learning Credits accepted : 42 Credits per Class
Szczegóły i zapisy na stronie dostawcy:
https://learninglocator.cloudapps.cisco.com/#/home
Program Cisco Continuing Education to elastyczna oferta dedykowana dla wszystkich aktywnych osób posiadających certyfikaty na poziomie Associate, Specialist, Professional i Expert.
Dowiedz się więcej, jak możesz recertyfikować się w ramach CE, aby zachować aktywny status certyfikacji.
Cisco Continuing Education Program - CE
Uczestnictwo w autoryzowanym szkoleniu pozwala Ci uzyskać dodatkowe punkty potrzebne do utrzymania certyfikacji.
CLFNDU: 30 punktów CE
Szkolenie dla administratorów i inżynierów sieci, którzy pragną zapoznać się
z systemem Cisco Unified Communications na poziomie podstawowym. Adresowane także dla osób administrujących siecią, w której wdrożono lub planowane jest wdrożenie CUCM. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z opisem scenariuszy wdrożeniowych, możliwymi problemami oraz mechanizmami ich rozwiązywania.
Kurs CLFNDU zapoznaje uczestników z rozwiązaniami Cisco CUCM i CUCME oraz z mechanizmami poczty głosowej na bazie CUC. Poprzez pokazy instruktorskie na żywo, kursanci poznają metodykę oraz specyfikę konfiguracji centrali telefonicznej Cisco. Ćwiczenia do samodzielnej realizacji pozwolą na utrwalenie zdobytej wiedzy.
- Dzień pierwszy
- Wprowadzenie do technologii przesyłania danych, dźwięku i wideo w sieciach komputerowych
- Definicja sieci konwergentnej
- Migracja do sieci przystosowanej do przesyłania dźwięku I wideo
- Telefony IP i Wideotelefony IP
- Wprowadzenie mechanizmu do kontroli połączeń VoIP
- Modele wdrożeniowe centrali telefonicznej – On-Premises, Cloud oraz Hybrid
- Wprowadzenie do CUCM
- Charakterystyka wdrożenia CUCM w trybie On-Premise
- Charakterystyka klastra CUCM
- Definicja usług sieci komputerowej wymaganej do prawidłowego działania telefonii IP
- Definicja grupy CUCM
- Charakterystyka wideotelefonów i procesu rejestracji urządzenia w CUCM
- Modele wideotelefonów Cisco
- Proces uruchamiania wideotelefonu Cisco
- Wymagania wideotelefonu odnośnie zasilania (PoE)
- Wymagania wideotelefonu w kontekście usług sieci komputerowej
- Wprowadzenie do technologii przesyłania danych, dźwięku i wideo w sieciach komputerowych
- Dzień drugi
- Omówienie kodeków oraz sygnalizacji połączenia
- Omówienie sygnalizacji połączenia, zestawienia połączenia oraz zakończenia połączenia
- Omówienie protokołu SIP w kontekście sygnalizacji połączenia
- Omówienie sposobu przesyłania mediów w ramach telefonii IP
- Omówienie cech charakterystycznych kodeków używanych w telefonii IP
- Porównanie kodeków audio i wideo
- Zarządzanie użytkownikami w ramach CUCM
- Omówienie typów użytkowników w ramach CUCM
- Omówienie sposobów uwierzytelniania użytkownków w ramach CUCM
- Typy komunikatów LSA
- Wieloobszarowy OSPF
- Omówienie planu połaczeń telefonicznych (Dial-plan)
- Koncepcja planu połaczeń telefonicznych
- Elementy planu połaczeń telefonicznych
- Sposoby zarządzania numerami telefonicznymi oraz wzorce translacji numerów
- Omówienie kodeków oraz sygnalizacji połączenia
- Dzień trzeci
- Charakterystyka mechanizmu Class of Service
- Koncepcje kontroli nawiązywania połączeń telefonicznych
- Komunikator Jabber i jego funkcjonalności
- Konfiguracja komunikatora Cisco Jabber w ramach CUCM
- Funkcjonalność Mobility
- Funkcjonalność centralki telefonicznej na routerze Cisco typu ISR
- Charakterystyka bramek głosowych
- Wprowadzenie do bramek głosowych na bazie protokołu SIP
- Omówienie pojęć: „Call Legs” oraz „Dial Peer”
- Omówienie zastosowania procesorów DSP
- Sposoby obliczania zapotrzebowania na zasoby DSP
- Charakterystyka mechanizmu Class of Service
- Dzień czwarty
- Zasoby do przetwarzania głosu i wideo na bazie CUCM
- Rodzaje zasobów do przetwarzania głosu I wideo w ramach CUCM
- Omówienie mostków konferencyjnych
- Omówienie typów konferencji głosowych I wideo
- Omówienie transkoderów oraz MTP
- Omówienie funkcjonalności Music on Hold
- Generowanie raportów oraz utrzymanie CUCM
- Wyjaśnienie procesu rozwiązywania problemów z CUCM
- Omówienie narzędzi do generowania raportów i wykonywania czynności pielęgnacji CUCM
- Omówienie narzędzi do rozwiązywania problemów generujących komunikaty w czasie rzeczywistym
- Zasoby do przetwarzania głosu i wideo na bazie CUCM
- Dzień piąty
- Dodatkowe wymagania stawiane wiedotelefonom
- Omówienie wymagań odnośnie pomieszczenia w kontekście wideokonferencji
- Omówienie zaawansowanych funkcji wideotelefonów w kontekście użycia do wideokonferencji
- Charakterystyka Cisco Unified Connection
- Omówienie komponentów komunikatów głosowych
- Omówienie architektury wdrożenia poczty głosowej
- Wyjaśnienie sposobu przekazywania komunikatów do CUC
- Szablony użytkowników w CUCM
- Dodatkowe wymagania stawiane wiedotelefonom
Wiedza na poziomie kursów ICND1 i ICND2 lub CCNAX lub CCNA.
- 5 dni pracy z trenerem
- Nadzór trenera
- Kontakt ze społecznością
- Autoryzowany podręcznik w wersji elektronicznej
- Środowisko laboratoryjne
Metoda szkolenia
- wykład
- warsztaty
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski