Szkolenenie dedykowane
- Kierownikom projektów
- Menedżerom i liderom zespołów
- HRBP i pracownikom HR
- Trenerom, coachom i konsultantom
- Wszystkim wchodzącym w rolę facylitacyjną w różnych sytuacjach
W czasie szkolenia uczestnik:
- Nabędzie umiejętność skutecznego projektowania i prowadzenia spotkań i warsztatów organizacyjnych
- Otrzyma zestw metod i technik facylitacji, które będzie mógł przećwiczyć
- Zyska podstawy koncepcyjnych facylitacji oraz rozumienia roli facylitatora
- Nauczy się skuteczniee wykorzystywać czas przeznaczony na spotkania organizacyjne, co podniesie ich wartość biznesową
Podstawowe umiejętności menedżerskie
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1. Mapowanie doświadczeń facylitacyjnych: diagram bliskości
2. Spotkania organizacyjne – korzyści i trudności
3. Definicja facylitacji
- Facylitator – Coach – Trener – Konsultant: różnice pomiędzy rolami
- Kompetencje facylitatora: model kompetencji facylitatora IAF
4. Etapy rozwoju zespołu: Forming, Storming, Norming, Performing, Adjourning
5. Style facylitacji a rozwój zespołu
- Rodzaje interwencji facylitatora
- Budowanie reguł zespołu i reguł spotkania
- Myślenie rozbieżne i zbieżne, strefa ścierania
- Różnice, różnorodność, konflikt i zgoda (konsensus), metafora ognia
6. Struktura procesu facylitowanego
7. Przygotowanie warsztatu: 7P
8. Pytania facylitacyjne
9. Metody i techniki facylitacji
- Diagram bliskości: praca z pomysłami, grupowanie, nazywanie
- Analiza pola sił
- Drzewo problemu / drzewo celu
- MoSCoW
- Rozwiązywanie problemów
- Analiza ryzyka
10. Wybór tematów pracy zespołowej przygotowanie warsztatów praktycznych
11. Warsztaty praktyczne
12. Powtórzenie kluczowych elementów warsztatu
13. Odnowienie definicji facylitacji
14. Indywidualny plan działania