Zarządzanie Produktami: od wizji do wdrożenia
kod szkolenia: ZP-ZProd / PL DL 3dCzy chcesz przekształcić innowacyjne pomysły w realne, odnoszące sukcesy produkty? Szkolenie Zarządzanie produktami: od wizji do wdrożenia to klucz do sukcesu, który pozwoli Ci przejść przez cały proces tworzenia i rozwijania produktu – od pierwszego pomysłu aż po jego wdrożenie.
Nauczysz się, jak tworzyć klarowną wizję produktu, która odpowiada na potrzeby rynku i klientów, planować i zarządzać rozwojem produktu, uwzględniając kluczowe aspekty takie jak budżet, harmonogram i zasoby, współpracować z zespołami projektowymi, aby zapewnić spójność działań i realizację celów biznesowych, a także monitorować postępy i wprowadzać niezbędne korekty, aby produkt spełniał najwyższe standardy jakości.
Szkolenie jest idealne dla menedżerów produktów, kierowników projektów oraz wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę w zakresie zarządzania produktami. Dzięki praktycznym ćwiczeniom i studiom przypadków zdobędziesz umiejętności, które od razu będziesz mógł zastosować w swojej pracy.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- mają już pierwsze doświadczenia menedżerskie w takich działach jak marketing, sprzedaż, HR lub innych obszarach wspierających biznes i chcą zacząć pracę jako Product Manager.
- posiadają doświadczenie w pracy projektowej jako Project Manager, Product Owner lub Tech Lead i chcą połączyć kompetencje zarządzania projektem oraz zarządzaniem produktem.
- już pracują jako Product Manager i potrzebują uporządkować swoją wiedzę, poznać nowe metody oraz skuteczne strategie zarządzania produktami.
- są menedżerami odpowiedzialnymi za rozwój biznesu i chcą lepiej rozumieć, jak skutecznie tworzyć, wdrażać i rozwijać produkty wspierające cele strategiczne organizacji.
- są przedsiębiorcami lub startupowcami i zależy im na skutecznym podejściu do projektowania, testowania i wprowadzania produktów na rynek.
Korzyści dla uczestników:
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności Product Managera
Nauczysz się, jak tworzyć strategie produktowe, opracowywać roadmapy, zarządzać backlogiem i wprowadzać produkty na rynek, wykorzystując sprawdzone metodyki. - Poznasz kluczowe narzędzia i procesy
Dowiesz się, jak efektywnie korzystać z narzędzi i technik stosowanych przez najlepszych Product Managerów, takich jak Lean, Agile, Design Thinking czy modele biznesowe. - Zrozumiesz pełny cykl życia produktu
Od odkrywania potrzeb klientów, przez tworzenie i testowanie prototypów, aż po wprowadzenie produktu na rynek i jego rozwój – nauczysz się zarządzać produktem na każdym etapie. - Nauczysz się podejmować decyzje oparte na danych
Dowiesz się, jak analizować dane rynkowe, monitorować KPI i oceniać efektywność strategii produktowej, aby podejmować trafne decyzje biznesowe. - Rozwiniesz umiejętności pracy z zespołem
Nauczysz się, jak skutecznie współpracować w wielofunkcyjnych zespołach, motywować innych i prowadzić komunikację, która wspiera innowacyjność i efektywność w procesie tworzenia produktów.
Dlaczego warto zostać Product Managerem?
- To zawód oparty na kompetencjach przyszłości, takich jak kreatywność, innowacyjność analiza danych. które dają przewagę na rynku pracy.
- To zawód, który jest odporny na zagrożenia związane automatyzacją i zastąpieniem przez AI, ponieważ wymaga: empatii i zdolność rozumienia ludzi oraz łączenia różnych dziedzin wiedzy.
- To zawód dający wiele satysfakcji, ponieważ daje możliwość wpływu na biznes dzięki tworzeniu wartościowych produktów i możliwości pracy z różnorodnymi projektami.
Korzyści dla organizacji:
- Wzrost innowacyjności organizacji
Pracownicy zdobędą umiejętności generowania kreatywnych rozwiązań oraz prototypowania innowacyjnych produktów. - Budowanie przewagi konkurencyjnej dzięki orientacji na klienta
Pracownicy dowiedzą się jak prowadzić badania potrzeb klientów, aby lepiej dostosowywać produkty i usługi do wymagań rynku. - Budowanie kultury zorientowanej na cele i wyniki
Pracownicy nauczą się nie tylko jak wdrażać produkty i zarządzać nimi w sposób bezpośrednio wspierający realizację strategicznych priorytetów organizacji. - Wzmocnienie współpracy międzydziałowej
Szkolenie kładzie nacisk na rozwój umiejętności współpracy w wielofunkcyjnych zespołach łączących różne perspektyw takie jak marketing, IT, czy sprzedaż. - Optymalizacja procesów i redukcja ryzyka
Znajomość metodLean i Agile pozwala na szybkie wychwytywanie błędów i minimalizowanie kosztów związanych z nieudanymi inicjatywami.
Nie jest wymagane specjalne merytoryczne przygotowanie słuchaczy.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Wprowadzenie do PM
- rola Product Managera w projekcie i w organizacji
- koncepcja cyklu życia produktu
- przegląd metody nastawionych na tworzenie i rozwój produktów
- Strategia produktowa
- analiza rynku i konkurencji
- opracowanie wizji produktu
- podstawy tworzenia modeli biznesowych
- podstawy analizy finansowej inwestycji produktowej np. ROI, NPV
- roadmapa produktu
- Odkrywanie produktu
- identyfikacja i zrozumienie klientów
- badania w procesie wytwarzania produktu
- generowanie pomysłów i rozwiązań
- prototypowanie
- weryfikowanie i testowanie pomysłów
- Dostarczanie produktu
- zasady lean product development
- podstawy metodyki Agile (zasady, role, procesy)
- rola Product Managera w procesie wytwarzania produktu
- praca z backlogiem – ustalanie priorytetów
- Wejście na rynek
- strategia Go to market
- planowanie wejścia na rynek (etapy wdrożenia Alpha, Beta)
- projektowanie i analiza wskaźników biznesowych (KPI, OKR)
- monitorowanie postępów i skuteczności biznesowej
- Rozwijanie produktu
- Mindset Growth – postawa Product Managera
- Przykłady Strategii rozwoju produktów
- Przywództwo produktowe
- style przywództwa wspierającego innowacje
- efektywna komunikacja w zespołach produktowych
- dbanie o zaangażowanie i motywację
- Podsumowanie
- rekomendacje do dalszego rozwoju
- ścieżki specjalizacji