Zarządzanie Produktami: od wizji do wdrożenia
kod szkolenia: ZP-ZProd / PL DL 3d
Czy chcesz przekształcić innowacyjne pomysły w realne, odnoszące sukcesy produkty? Szkolenie Zarządzanie produktami: od wizji do wdrożenia to klucz do sukcesu, który pozwoli Ci przejść przez cały proces tworzenia i rozwijania produktu – od pierwszego pomysłu aż po jego wdrożenie.
Nauczysz się, jak tworzyć klarowną wizję produktu, która odpowiada na potrzeby rynku i klientów i jednocześnie jest spójna ze strategia Twoje firmy.
Szkolenie jest idealne dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć pracę w roli Product Managera i dla tych którzy będąc w tej roli potrzebują uporządkować swoją wiedzę w zakresie zarządzania produktami. Dzięki praktycznym ćwiczeniom i studiom przypadków zdobędziesz umiejętności, które od razu będziesz mógł zastosować w swojej pracy.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- mają już pierwsze doświadczenia menedżerskie w takich działach jak marketing, sprzedaż, HR lub innych obszarach wspierających biznes i chcą zacząć pracę jako Product Manager,
- posiadają doświadczenie w pracy projektowej jako Project Manager, Product Owner lub Tech Lead i chcą poszerzyć swoje kompetencje o obszar zarządzaniem produktem,
- niedawno rozpoczęły pracę jako Product Manager i potrzebują ugruntować swoją wiedzę, poznać sprawdzone metody oraz skuteczne strategie zarządzania produktami,
- są przedsiębiorcami lub startupowcami i zależy im na skutecznym podejściu do projektowania, testowania i wprowadzania produktów na rynek.
Korzyści dla uczestników:
- Zdobędziesz kluczowe umiejętności Product Managera
Nauczysz się, jak tworzyć strategie produktowe, opracowywać roadmapy, zarządzać backlogiem i wprowadzać produkty na rynek, wykorzystując sprawdzone metodyki. - Poznasz kluczowe metodyki i procesy
Dowiesz się, jak efektywnie korzystać z narzędzi i metod stosowanych przez najlepszych Product Managerów, takich jak Lean Product, Agile, Design Thinking - Nauczysz się technik
Poznasz techniki wykorzystywane począwszy od odkrywania potrzeb klientów, przez tworzenie i testowanie prototypów, aż po wprowadzenie produktu na rynek i jego rozwój - Nauczysz się podejmować decyzje oparte na danych
Dowiesz się, jak analizować dane rynkowe, monitorować KPI i oceniać efektywność strategii produktowej, aby podejmować trafne decyzje biznesowe.
Korzyści dla organizacji:
- Wzrost innowacyjności organizacji
Pracownicy zdobędą umiejętności generowania kreatywnych rozwiązań oraz prototypowania innowacyjnych produktów. - Budowanie przewagi konkurencyjnej dzięki orientacji na klienta
Pracownicy dowiedzą się jak prowadzić badania potrzeb klientów, aby lepiej dostosowywać produkty i usługi do wymagań rynku. - Budowanie kultury zorientowanej na cele i wyniki
Pracownicy nauczą się nie tylko jak wdrażać produkty i zarządzać nimi w sposób bezpośrednio wspierający realizację strategicznych priorytetów organizacji. - Optymalizacja procesów i redukcja ryzyka
Znajomość metod Lean i Agile pozwala na szybkie wychwytywanie błędów i minimalizowanie kosztów związanych z nieudanymi inicjatywami
- Wprowadzenie do zarządzania produktami
- Kluczowe obszary Product Management
- Product Management vs. Project Management
- Product Market Fit
- Cykl życia produktu
- przegląd metod i narzędzi nastawionych na tworzenie i rozwój produktów
- Przyczyny porażek produktowych
- Zdefiniowanie grupy docelowej
- Wstępne założenia produktowe
- Segmentacje rynku
- Tworzenie Person
- Identyfikacja niezaspokojonych potrzeb klientów
- Czego chcą klienci ?
- Podstawy badań użytkowników na etapie identyfikacji potrzeb
- Analiza doświadczenia klienta – Customer Journey
- Projektowanie propozycji wartości – potrzeby klienta
- Definiowanie propozycji wartości
- Projektowanie propozycji wartości – generowanie pomysłów na produkty
- Określanie priorytetów dla zdefiniowanych produktów
- Prototypy i testy
- 5.1 Czym jest MVP?
- 5.2 Podstawy prototypowania produktów
- 5.3 Wprowadzenie do testowanie produktów i koncepcji marketingowych
- Strategia Produktowa
- Analiza rynku i konkurencji (PESTLE, 5 sił Potera, Context Canvas)
- Wizna biznesowa produktu (Product Vision Baord)
- Podstawy tworzenia strategii produktowej (Business Model Canvas),
- Projektowanie wskaźników biznesowych (KPI, OKR)
- Tworzenie produktu – Metody Agile
- Podstawy Agile
- Rola Product Managera w procesie wytwarzania produktu
- Scrum podstawowe pojęcia
- Kanban – podstawowe pojęcia
- Praca z backlogiem – ustalanie priorytetów
- Wejście na rynek i rozwój
- Strategia Go to Market
- Planowanie wejścia na rynek (Go Product Roadmap)
- Analiza wskaźników efektywności biznesowej i marketingowej
- Podsumowanie
- rekomendacje do dalszego rozwoju
- ścieżki specjalizacji
Nie jest wymagane specjalne merytoryczne przygotowanie słuchaczy.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski