Pobierz kartę szkolenia

Budowa i rozwój biura zarządzania projektami (PMO)

kod szkolenia: ZP-PMO / PL DL 2d
training assurance
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  16.01 17.01
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  06.03 07.03
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  28.04 29.04
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  16.06 17.06
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  09.10 10.10
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  11.12 12.12
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN 1 968,00 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy w swojej organizacji chcą utworzyć bądź usprawnić działanie biura zarządzania projektami (Project Management Office – PMO): kierowników projektów i programów, sponsorów projektów, zarządzających portfelem projektów, członków zespołów projektów i programów.

  • Pozyskanie wiedzy na temat najlepszych praktyk funkcjonowania biur zarządzania projektami w organizacjach
  • Poznanie zakresu typowych funkcji i usług realizowanych przez PMO oraz typowych ról w biurze, wraz z ich zakresem odpowiedzialności i niezbędnymi kompetencjami
  • Nabycie praktycznych umiejętności definiowania docelowego zakresu usług i zadań PMO, dostosowanych do potrzeb organizacji
  • Pozyskanie wiedzy i nabycie umiejętności dotyczących kształtowania struktury biura, umiejscowienia PMO w organizacji oraz integracji z innymi funkcjami i działami
  • Poznanie ścieżki wdrażania PMO oraz nabycie umiejętności planowania i realizacji projektu wdrożenia PMO w organizacji

Wymagane są co najmniej podstawowe umiejętności i wiedza z zakresu zarządzania projektami. Istotną pomocą będzie doświadczenie w zarządzaniu projektami, programami, portfelem projektów.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Wprowadzenie do biura zarządzania projektami (PMO)
    • Czym jest PMO? Podstawowe definicje, geneza i ewolucja PMO
    • Projekty, programy i portfele w organizacji, ich rola w realizacji strategii firmy
    • Rola PMO w kontekście zarządzania portfelem, programami i projektami
    • PMO a dojrzałość projektowa organizacji
    • Wartość PMO dla organizacji
    • PMO współcześnie – typowe wyzwania i trendy
    • Podstawowe rodzaje PMO – przegląd popularnych typologii
  2. Kluczowe aspekty organizacyjne PMO
    • Umiejscowienie PMO w organizacji – najlepsze praktyki
    • PMO scentralizowane vs zdecentralizowane – przykłady, kluczowe wyzwania
    • PMO vs inne działy i funkcje organizacji – kluczowe wyzwania integracji i komunikacji
    • Przegląd typowych ról w PMO – kluczowe obowiązki i niezbędne kompetencje
  3. Funkcje i usługi PMO
    • PMO jako jednostka usługowa w organizacji
    • Przegląd typowych zadań realizowanych przez PMO w organizacjach z różnych branż
    • Typowe funkcje i usługi związane ze standaryzacją oraz rozwojem kompetencji w obszarze zarządzania projektami
    • Typowe funkcje i usługi związane ze wsparciem dla projektów i programów
    • Typowe funkcje i usługi związane z monitorowaniem i kontrolowaniem projektów
    • Typowe funkcje i usługi związane z zarządzaniem portfelem
    • Zasady definiowania zakresu funkcji i usług PMO – dopasowanie funkcji i usług PMO do potrzeb organizacji
  4. Wdrażanie biura zarządzania projektami
    • Wdrożenie PMO jako zmiana organizacyjna – podstawowe zagadnienia zarządzania zmianą
    • Inicjowanie projektu wdrożenia
    • Analiza stanu obecnego zarządzania projektami w organizacji – problemy i wyzwania
    • Identyfikacja interesariuszy PMO i ich kluczowych potrzeb (+ćwiczenie praktyczne)
    • Określanie propozycji wartości PMO
    • Definiowanie wizji i wstępnego modelu funkcjonowania PMO (+ćwiczenie praktyczne)
    • Dobór i powołanie zespołu wdrożeniowego – niezbędne kompetencje w zespole
    • Definiowanie modelu docelowego funkcjonowania PMO
    • Tworzenie propozycji wartości PMO (+ćwiczenie praktyczne)
    • Precyzowanie zakresu usług PMO (+ćwiczenie praktyczne)
    • Określanie docelowej struktury biura
    • Planowanie wdrożenia
    • Określanie etapów wdrożenia – przyrostowego uruchamiania funkcji i usług PMO
    • Tworzenie roadmapy i planu wdrożenia (+ćwiczenie praktyczne)
    • Wdrażanie PMO
    • Angażowanie interesariuszy wdrożenia
    • Etapowe uruchamianie usług i realizacja korzyści
    • Demonstrowanie wartości PMO na podstawie szybkich sukcesów (quick wins)
    • Zamykanie projektu wdrożenia PMO
    • Przegląd poprojektowy
    • Zebranie doświadczeń i transfer wiedzy
    • Miary sukcesu PMO – pomiar korzyści z wdrożenia
    • Krytyczne czynniki sukcesu wdrożenia
    • Typowe błędy wdrażania PMO
  5. Rozwój biura zarządzania projektami
    • Przyczyny porażek PMO
    • Kluczowe wyzwania związane z utrzymaniem i rozwojem propozycji wartości PMO
    • Tworzenie środowiska do stałego usprawniania i rozwoju biura
    • Rozwój kompetencji personelu PMO

Używane metody warsztatowe:

  1. Przekazanie wiedzy na praktycznych przykładach
  2. Ćwiczenia praktyczne w grupach, oparte o studium przypadku lub na podstawie organizacji Klienta warsztatu
  3. Wstępne wypracowywanie elementów wdrażania PMO w kontekście organizacji Klienta