Przywództwo transformacyjne i rola przełożonego w zarządzaniu efektywnością procesów
kod szkolenia: HR-PR / PT PL_STACPraca menedżera to nieustanne kształtowanie relacji z pracownikami i umiejętność budowania ich zaangażowania na każdym etapie realizacji poszczególnych procesów HR w organizacji. Efektywna komunikacja i umiejętność prawidłowego prowadzenie rozmów z pracownikami wpisują się w kanwę najbardziej pożądanych kompetencji menedżerskich. Od sposobu w jaki menedżer-lider komunikuje się ze współpracownikami zależy sukces całej firmy, jej pozycja na rynku, tempo ekspansji, a w środowisku wewnętrznym motywacja pracowników, kultura organizacyjna i atmosfera pracy.
Szkolenie dedykowane dla kadry zarządzającej.
Na szkoleniu dowiesz się:
- jaka jest rola przełożonego na każdym z 7 etapów cylku życia pracownika w firmie
- jak zarządzać wynikami i wyznaczać cele
- jaka jest różnicamiędzy delegowaniem zadań a rozwijaniem kreatywności, inwencji i zaangażowania u pracownika
- jak zarządzać konfliktem
- czym jest przywództwo w świecie VUCA
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- szkolenie w języku polskim
- materiały w języku polskim
1. ROLA BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO NA KAŻDYM Z 7 ETAPÓW CYKLU ŻYCIA PRACOWNIKA W FIRMIE
• 7 etapów cyklu życia pracownika w firmie (przyciąganie, rekrutacja, zatrudnianie/wdrażanie, angażowanie, osiągnięcia/zarządzanie wynikami pracy, rozwój, rozstanie z firmą).
• Analiza dokumentów rekrutacyjnych, jakie „chwyty” stosują kandydaci i na co szczególnie warto zwracać uwagę, żeby zmniejszać ryzyko popełnienia błędu w ocenie CV
• Najskuteczniejsze pytania rekrutacyjne: pytania behawioralne, model STAR
• Prawdy i mity – „co mi wolno, czego nie wolno?"- prawne wymogi i formalne regulacje dotyczące procesu rekrutacyjnego
• Expose szefa i jego rola we wdrażaniu nowego pracownika do pracy.
2. ANGAŻOWANIE, ROZWÓJ, ROZSTANIE Z FIRMĄ
• Związek między stylem kierowania preferowanym przez przełożonego a zaangażowaniem pracowników. Modele przywództwa sytuacyjnego według metodologii Blancharda
• Angażowanie poprzez delegowanie zadań
▪ Jaka jest różnica między delegowaniem zadań a rozwijaniem kreatywności, inwencji i zaangażowania?
• Komu i jak umożliwiać rozwój? Konsekwencje braku rozwoju pracowników.
• (Bez)bolesne rozstanie z pracownikiem – zgodne z prawem i przeprowadzone z szacunkiem i empatią wobec pracownika
3. ZARZĄDZANIE WYNIKAMI PRACY
• Zarządzanie wynikami pracy, wyznaczanie celów biznesowych i zawodowych
▪ Jak definiować cele biznesowe, zawodowe i jak dobierać do nich wskaźniki skuteczności (modele SMARTER, WARTO, OKR)
▪ Zasada ciągłego doskonalenia (cykl Deminga)
▪ Informacja zwrotna i jej związek pomiędzy zachowaniem pracowników a wynikami pracy (okno Johari, struktura komunikatu TY – JA)
▪ Pozytywne wzmocnienie
4. SZEF JAKO COACH
• Istota coachingu, cechy charakterystyczne, różnice między różnymi technikami pracy z ludźmi
• Struktura rozmowy coachingowej
• Zastosowanie wybranych narzędzi coachingowych
• Szef jako coach – czy to ma sens?
5. ROLA PRZEŁOŻONEGO W ZARZĄDZANIU KONFLIKTEM
• Definicje konfliktu
• Destrukcyjna i konstruktywna rola konfliktu
• Koło Moor’a
• Techniki komunikacyjne sprzyjające zapobieganiu i rozwiązywaniu konfliktów.
6. PRZYWÓDZTWO W ŚWIECIE VUCA
• Zjawisko zmiany – definicja i etapy zmiany
• Zarządzanie zmianą w organizacji – kluczowe obszary zmian w kontekście HR
• Emocje w zmianie