Pobierz kartę szkolenia

Zarządzanie i komunikacja w projektach zwinnych (Agile) i kaskadowych

kod szkolenia: HR-APM / ZiKwP_3d

Pakiety e-learning

Agile i Waterfall to najpopularniejsze, najczęściej stosowane metodyki zarządzania projektami. Wiele firm na dobre trzyma się konsekwentnie jednego z tych podejść, inne firmy stoją przed wyborem metodologii, a jeszcze inne z uwagi na swoją specyfikę uznają i korzystają z obu podejść.

Wybierając między Agile a Waterfall, warto zastanowić, w jakim kierunku rozwijać rolę menedżerską by skutecznie realizować projekty:

  • Jak funkcjonować w świecie VUCA?
  • Jak budować autorytet i stać się liderem zespołu o płaskiej strukturze?
  • Jak nie bać się konfliktu i w sposób właściwy nim zarządzić w rzeczywistości projektowi?
  • Jak prowadzić trudne rozmowy z uczestnikami projektu?
  • Jak komunikować się skutecznie w pracy projektowej?
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
1 750,00 PLN 2 152,50 PLN brutto

Warsztaty przeznaczone są dla osób podejmujących pierwsze wyzwania projektowe lub chcący ustrukturyzować wiedzę, rozwinąć umiejętności w zakresie zarządzania zespołem projektowym.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Posiada aktualną wiedzę na temat trendów w przywództwie.
  • Zna swój preferowany styl przywództwa.
  • Rozumie na czym polegają zadania i odpowiedzialności menedżerskie.
  • Potrafi stosować metody zarządzania celowego (np. zarządzanie zorientowane na rezultat).
  • Potrafi umiejętnie dobierać członków zespołu do projektów i zadań.
  • Wie jak definiować cele oraz komunikować się z zespołem.
  • Potrafi udzielać informacji zwrotnej w sposób konstruktywny i profesjonalny.

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Menedżerowie i przywódcy

  • Różnice pomiędzy zadaniami i zakresem działań menedżera a zadaniami i zakresem działań przywódcy

  • Koncepcje dotyczące przywództwa w świecie VUCA (min. przywództwo współdzielone, przywództwo służebne)

  • Menedżer przywódcą? Pięć poziomów przywództwa według Maxwella

  • Sposoby podejmowania decyzji wpływające na autorytet menedżera i zaangażowanie zespołu projektowego

  • Budowanie autorytetu w zespołach Agilowych

  1. Zespół odpowiedzialny – podział zadań i przyjmowanie odpowiedzialności

  • Obszary zarządzania w zwinnym zespole projektowym

  • Zakres odpowiedzialności i zadań, jakie wyznacza menedżerowi zespół

  • Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z menedżerem. Określenie oczekiwań w stosunku do zespołu

  • Podejście Adair’a – równowaga pomiędzy osiąganiem celów, indywidualnym rozwojem członków zespołu, integracją zespołu

  1. Czynniki skuteczności zespołu projektowego

  • Struktury projektowe w organizacjach

  • Porównanie struktur i metod pracy zespołów projektowych w metodykach Waterfall i Agile

  • Gra symulacyjna pokazująca mechanizmy wpływające na skuteczność zespołu projektowego złożonego z osób pochodzących z różnych obszarów struktury organizacyjnej firmy

  • Omówienie czynników wpływających na efektywność zespołów

  • Czynniki obniżające skuteczność zespołów – najczęściej pojawiające się dysfunkcje w zespołach projektowych

  • Fazy rozwoju zespołu projektowego a postępy w projekcie

  1. Dobór ludzi i zadań – role w zespole

  • Różnorodność preferencji w stylach pracy – kogo potrzebuje zwinny zespół?

  • Zrozumieć siebie i innych, czyli o typologii stylów osobowości K.G. Junga.

  • Zarządzanie różnorodnością ról i preferencji

  1. Dobrze zdefiniowane cele

  • Czym jest cel, czym zadanie?

  • Typy celów wyznaczanych zespołowi projektowemu przez biznes (SOOS – Strategiczne, Operacyjne, Ogólne, Szczegółowe) – zbiór zadań w Scrum – Product Backlog

  • Definiowanie celów operacyjnych zgodnie z wybranymi modelami (np. SMART)

  • Priorytetyzacja i przyrostowa realizacja celów w metodykach zwinnych (np. w DSDM) – metoda MoSCoW

  1. Delegowanie, które rozwija i motywuje

  • Dostosowanie zadań do poziomu kompetencji pracownika wg. Blancharda

  • Rozmowy planujące, monitorujące, oceniające

  • Zasady delegowania

  • Informacja zwrotna w pracy zespołu.

  • Feedback pozbawiony krzywdzącego komunikatu „TY”

  • Modele udzielania feedbacku (FUKO, SPiNKA)

  1. Radzenie sobie z konfliktem w zespole

  • Konflikt jako naturalne zjawisko w pracy zespołu – źródło, profilaktyka, rozwiązywanie.

  • Jak skutecznie zarządzić konfliktem i go opanować?

  • Strategie rozwiązywania konfliktów

  1. Komunikacja w projekcie

  • Komunikacja z interesariuszami projektu

  • Plan komunikacji w projekcie – ustalenie odbiorców komunikacji, kanałów komunikacji oraz częstotliwości przekazywania informacji

  • Sposób pracy i komunikacji zgodny z piramidą NOZBE

  • Komunikacja mailowa w projekcie

  • Kontakt telefoniczny wzbogacony o ładunek emocjonalny uzupełniający przekaz

  • Spotkania zespołów w projekcie – spotkania face to face oraz online – jakimi prawami się rządzą?

  • Spotkania otwierające projekt, dotyczące realizacji kamieni milowych i zamykające projekt

  • Spotkania w metodykach zwinnych. Spotkania w Scrum – Daily Scrum, Sprint Review, Sprint Retrospective.

9. Podsumowanie

  • Sesja pytań i odpowiedzi

  • Wykorzystanie poznanej wiedzy i trenowanych umiejętności

  • Sporządzenia planu wdrożenia