Pobierz kartę szkolenia

Social Media Marketing

kod szkolenia: DM-SER / PL DL 2d

To, co wyróżnia media społecznościowe spośród innych kanałów marketingowych, to możliwość ich wykorzystania zarówno przez duże korporacje, jak i małych przedsiębiorców. Tu każdy ma równe szanse, bo nie liczy się tylko wielkość budżetu, ale pomysł na komunikację, podejmowane aktywności i otwarty dialog z internautami. Szkolenie Social Media Marketing to idealna propozycja dla osób, które chcą poznać najważniejsze kanały i narzędzia social media tak, aby móc skutecznie promować w nich swój biznes.

training assurance
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  14h|  04.03 05.03
1 390,00 PLN + 23% VAT (1 709,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 390,00 PLN 1 709,70 PLN brutto

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Specjalistów ds. marketingu i PRu – chcących zrozumieć działanie poszczególnych serwisów społecznościowych oraz wykorzystać w pełni ich możliwości.
  • Brand managerów – osób planujacych działania marki w Social Media, chcących poznać możliwości serwisów oraz najciekawsze przykłady komunikacji marek z całego świata.
  • Właścicieli MŚP – chcących chcących lepiej poznać i zrozumieć zasady działania w mediach społecznościowych, w tym dobre i złe praktyki komunikacji.
  • Managerów ds. komunikacji – chcących uzupełnić swoją wiedzę o mediach społecznościowych,
poznać najnowsze trendy 
oraz narzędzia z nimi związane.
  • Uczestnik pozna kluczowe platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i Twitter (X), oraz dowie się, jak działają ich algorytmy.
  • Uczestnik nauczy się tworzyć strategie marketingowe oparte na modelu SOSTAC, które pomogą w skutecznym planowaniu działań w mediach społecznościowych.
  • Uczestnik będzie potrafił analizować statystyki z kampanii w social media i wyciągać wnioski na temat efektywności działań, w tym na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter i TikTok.
  • Uczestnik pozna narzędzia do tworzenia atrakcyjnych treści, w tym darmowe aplikacje do edytowania zdjęć i wideo oraz techniki generowania pomysłów na treści za pomocą narzędzi takich jak Google Trends, Chat GPT i Answear The Public.
  • Uczestnik nauczy się tworzyć i optymalizować treści w różnych formatach, takich jak posty, karuzele, relacje, live streaming i rolki na Instagramie. ‣ Uczestnik będzie potrafił zarządzać kampaniami reklamowymi w ekosystemie Meta (Facebook i Instagram), w tym dobierać odpowiednie formaty reklamowe i cele kampanii.
  • Uczestnik pozna techniki budowania społeczności wokół marki, w tym zasady angażującej komunikacji i organizowania konkursów w mediach społecznościowych.
  • Uczestnik nauczy się korzystać z narzędzi do monitorowania działań na platformach social media, takich jak YouTube, LinkedIn i TikTok, aby skutecznie mierzyć wyniki i optymalizować strategie marketingowe.

Dzień 1 

  1. Powitanie
    • Przywitanie, przedstawienie celu oraz agendy szkolenia.
    • Rekonesans wiedzy uczestników oraz omówienie projektów uczestników
  2. Wprowadzenie do mediów społecznościowych
    • Czym jest social media marketing, czyli jak wykorzystać media społecznościowe do promocji biznesu.
    • Budowanie społeczności – case study.
    • Najważniejsze pojęcia.
    • Kluczowe platformy społecznościowe w Polsce – charakterystyka najpopularniejszych serwisów.
  3. Strategiczne podejście do komunikacji w social mediach
    • Jakie cele można realizować w mediach społecznościowych i priorytetyzacja celów.
    • Wybór odpowiednich kanałów.
    • Generowanie pomysłów na treści – mini warsztat.
  4. Facebook
    • Jak działa algorytm Facebooka w 2023 roku i jak wpływa to na wyświetlenia treści.
    • Różne formy obecności na Facebooku: profil prywatny, grupy, strona firmowa.
    • Formaty treści dostępne na Facebooku i sposoby ich wykorzystania – omówienie konkrentych przykładów.
    • Nawigacja po Meta Business Suite.
    • Eye-catchery, czyli jak przykuć uwagę odbiorców.
    • Jak długo i jak często publikować swoje posty.
    • Analizowanie działań na Facebooku: co i jak mierzyć, dostępne statystyki.
    • Przydatne narzędzia.
    • Najważniejsze zmiany i nowości na Facebooku.
  5. Instagram
    • Jak działa algorytm Instagrama w 2023 roku i jak wpływa to na wyświetlenia treści.
    • Jak działają hahstagi na Instagramie.
    • 3 typy kont: prywatne, biznesowe, twórcy.
    • Skuteczne bio na Instagramie.
    • Przykładowe podejścia do komunikacji na Instagramie – case studies.
    • Posty, rolki, relacje – synergia działań.
    • Pomysły na rolki, ktore wykorzystasz w promocji biznesu.
    • Jak często publikować treści i jak długie powiny być.
    • Analizowanie działań na Instagramie.
    • Przydane narzędzia do planowania wyglądu feedu, tworzenia relacji i rolek.
    • Konkursy na Instagramie i Facebooku – checklista i dobre praktyki.
  6. Podsumowanie pierwszego dnia
    • Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
    • Sesja pytań i odpowiedzi.

Dzień 2

  1. Powitanie
    • Społecznościowa rozgrzewka i powtórka wiadomości.
  2. TikTok
    • Jak działa algorytm TikToka i co wpływa na wyświetlenie treści.
    • Przykłady skutecznej komunikacji marek na TikToku – case studies.
    • Przykładowe scenariusze mikowideo.
    • Elementy, które ułatwiają zrozumienie wideo.
  3. LinkedIn
    • Jak działa algorytm LinkedIn w 2023 roku i jak wpływa to na wyświetlenia treści.
    • Profil osobisty vs konto biznesowe – synergia działań.
    • Profil osobisty krok po kroku – checklista i ewaluacja dotychczasowych działań.
    • Typy treści dostępne na LinkedIn.
    • Taktyki skutecznej komunikacji wraz z przykładami.
    • Analiza działań.
  4. Twitter
    • Jak wygląda Twitter w 2023 roku i jak działa jego algorytm.
    • Czym jest Twitter Blue i jak wpływa na wyświetlenia treści.
    • Sztuka tworzenia komunikatów w 280 znakach – przykłady i ćwiczenia.
    • Dostępne typy publikacji.
    • Analiza działań.
  5. YouTube
    • Jak działa algorytm na YouTube.
    • Przykładowe podejścia do komunikacji w tym kanale.
    • O czym pamiętać dodając film na YouTube.
    • YouTube Shorts – czym są i jak wykorzystać je w promocji marki.
  6. Pinterest
    • Pinterest jako wizualna wyszukiwarka treści.
    • Typy treści na Pintereście.
    • Dodawanie pinów krok po kroku.
  7. Trendy i inspiracje
    • Najnowsze trendy i zmiany w mediach społecznościowych, nadchodzące nowości.
    • Źródła wiedzy – skąd czerpać wiedzę i inspiracje oraz jak pozostawać na bieżąco.
  8. Podsumowanie szkolenia
    • Podsumowanie wiedzy zdobytej w ciągu dwóch dni szkolenia.
    • Sesja pytań i odpowiedzi.

Wymagane jest założenie konta w serwisach: Facebook, Instagram, LinkedIn oraz Tiktok.

W cenę szkolenie wliczone są:

  • Prezentacja szkoleniowa
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie online
  • Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
  • Dyplom ukończenia szkolenia
  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski