Social Media Marketing - e-learning
kod szkolenia: E-SER / PL e-learningTo, co wyróżnia media społecznościowe spośród innych kanałów marketingowych, to możliwość ich wykorzystania zarówno przez duże korporacje, jak i małych przedsiębiorców. Tu każdy ma równe szanse, bo nie liczy się tylko wielkość budżetu, ale pomysł na komunikację, podejmowane aktywności i otwarty dialog z internautami.
Szkolenie Social Media Marketing to idealna propozycja dla osób, które chcą poznać najważniejsze kanały i narzędzia social media tak, aby móc skutecznie promować w nich swój biznes.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Specjalistów ds. marketingu i PRu – chcących zrozumieć działanie poszczególnych serwisów społecznościowych oraz wykorzystać w pełni ich możliwości.
- Brand managerów – osób planujacych działania marki w Social Media, chcących poznać możliwości serwisów oraz najciekawsze przykłady komunikacji marek z całego świata.
- Właścicieli MŚP – chcących chcących lepiej poznać i zrozumieć zasady działania w mediach społecznościowych, w tym dobre i złe praktyki komunikacji.
- Managerów ds. komunikacji – chcących uzupełnić swoją wiedzę o mediach społecznościowych, poznać najnowsze trendy oraz narzędzia z nimi związane.
- Uczestnik pozna kluczowe platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i Twitter (X), oraz dowie się, jak działają ich algorytmy.
- Uczestnik nauczy się tworzyć strategie marketingowe oparte na modelu SOSTAC, które pomogą w skutecznym planowaniu działań w mediach społecznościowych.
- Uczestnik będzie potrafił analizować statystyki z kampanii w social media i wyciągać wnioski na temat efektywności działań, w tym na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter i TikTok.
- Uczestnik pozna narzędzia do tworzenia atrakcyjnych treści, w tym darmowe aplikacje do edytowania zdjęć i wideo oraz techniki generowania pomysłów na treści za pomocą narzędzi takich jak Google Trends, Chat GPT i Answear The Public.
- Uczestnik nauczy się tworzyć i optymalizować treści w różnych formatach, takich jak posty, karuzele, relacje, live streaming i rolki na Instagramie.
- Uczestnik będzie potrafił zarządzać kampaniami reklamowymi w ekosystemie Meta (Facebook i Instagram), w tym dobierać odpowiednie formaty reklamowe i cele kampanii.
- Uczestnik pozna techniki budowania społeczności wokół marki, w tym zasady angażującej komunikacji i organizowania konkursów w mediach społecznościowych.
- Uczestnik nauczy się korzystać z narzędzi do monitorowania działań na platformach social media, takich jak YouTube, LinkedIn i TikTok, aby skutecznie mierzyć wyniki i optymalizować strategie marketingowe.
Wymagane jest założenie konta w serwisach: Facebook, Instagram, LinkedIn oraz Tiktok.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Dostęp do kursu przez 365 dni
- 18 modułów szkoleniowych na platfiormie online
- 22h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły, podcasty)
- Prezentacja szkoleniowa
- Dyplom ukończenia szkolenia
- Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
- Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online
1. Wprowadzenie do kursu
- Przedstawienie prowadzących
- Agenda = czego dowiesz się z tego kursu
2. Wprowadzenie do serwisów społecznościowych
- Dlaczego media społecznościowe są ważne?
- Co to jest content marketing?
- Budowanie społeczności
- Budowanie społeczności – przykłady
- Gdzie szukać aktualnych infromacji o social mediach
- Darmowe Aplikacje do edytowania zdjęć i video
- Słowniczek pojęć
3. Podejście strategiczne – planowanie działań
- Model SOSTAC
- Zdefiniuj swoje cele
- Priorytetyzacja celów
- Analiza konkurencji
- Określanie grupy docelowej
- Mapa empatii
- Dobieranie kanałów komunikacji
- Generowanie pomysłów na treści i linie tematyczne
- Generowanie pomysłów na treści i linie tematyczne: Answear The Public
- Generowanie pomysłów na treści i linie tematyczne: Google Trends
- Generowanie pomysłów: Chat GPT
- Drzewko contentowe
- Kalendarz publikacji
4. Facebook – wprowadzenie
- Kim są użytkownicy Facebooka w Polsce
- Więcej o przyszłości Facebooka – w jaką zmierza stronę?
- Algorytm Facebooka
- Interfejs – gdzie znajdziemy podstawowe informacje
- Profil prywatny a profil biznesowy
- Meta Business Suite
- Wiadomości automatyczne (na stronie firmowej)
- Słowniczek pojęć Facebook
5. Skuteczna komunikacja na Facebooku
- Dostepne formaty i ich prawidłowe użycie
- Posty
- Posty wielozdjęciowe
- Karuzela
- Post tekstowy
- Video
- Obraz z linkiem
- Zdjęcie 360
- Relacje
- Materiał błyskawiczny
- Eye-catchery
- Transmisje Live i Streamyard
- Planowanie działań
- Jak często publikować swoje treści
- Jak długie powinny być treści – do and don'ts
- Grupy na Facebooku
- Ustawienia grupy na Facebooku
- Wydarzenia
- Konkursy
- FAQ
6. Analizowanie działań na Facebooku
- Zasięg a wyświetlenia, czyli jak czytać statystyki Facebooka
- Jak analizować działania na Facebooku?
- Dane dostępne na Facebooku
- Co mierzyć?
- Inne narzędzia do analizowania działań
7. Wprowadzenie do reklamy w Ekosystemie Meta
- Wprowadzenie do reklamy w ekosystemie Meta
- Struktura kampanii reklamowych
- Kampania i cele reklamowe
- Zestawy reklam
- Reklamy
8. Instagram – wprowadzenie
- Kim są użytkownicy Instagrama?
- Więcej o przyszłości Instagrama – w jaką zmierza stronę?
- Algorytm Instagrama
- Czym jest konto biznesowe?
- Słowniczek pojęć
- Pamiętaj o odpowiednim bio
9. Skuteczna komunikacja na Instagramie
- Co i jak publikować na Instagarmie?
- Posty: zdjęcia + karuzele
- Rolki – wprowadzenie
- Rolki – tworzenie krok po kroku
- 10 pomysłów na rolki na Instagramie
- Relacje
- Transmisje Live
- Planowanie działań
- Zadbaj o swój feed
- Moc hasztagów
- Czym są przewodniki?
- Jak często publikować swoje treści
- Jak długie powinny być treści
- Co wpływa na większe zaangażowanie?
- Konkursy na Instagramie
- Efekty AR na Instagramie
- Tworzenie własnych efektów AR
10. Reklama na Instagramie
- Wprowadzenie do działań płatnych na Instagramie
- Opcja "promuj post"
- Formaty reklam na Instagramie
11. Analizowanie działań na Instagramie
- Statystyki na Instagramie – najważniejsze informacje
- Statystyki profilu
- Statystyki posta
- Statystyki Relacji
- Statystyki Rolek
12. Narzędziownik Instagram
- Przygotowywanie grafik i video z tekstem
- Analiza followersów
- Wyszukiwanie i skanowanie influencerów
- FAQ
13. LinkedIn
Najważniejsze informacje o LinkedIn
- Czym jest LinkedIn? Cel, rola i argumenty potencjału
- LinkedIn, a inne kanały social media – podcast z Karoliną Kociołek
- LinkedIn 2023 – statystyki i informacje o użytkownikach
- Jak działa LinkedIn w praktyce?
- Prawda czy fałsz? Najpopularniejsze mity i fakty o LinkedIn
- Załóż profil na LinkedIn
- Interfejs platformy LinkedIn
- Profil prywatny vs firmowy
Działania na LinkedIn
- Algorytm na LinkedIn – jak działa i jak tworzyć treści?
- Przegląd formatów dostępnych na LinkedIn
- Jakie treści tworzyć na LinkedIn?
- Funkcje na LinkedIn (grupy i wydarzenia)
- Jak korzystać z funkcji na LinkedIn?
- Hashtagi i oznaczenia kont – jak z nich korzystać?
14. YouTube
- Wprowadzenie do serwisu YouTube
- Zakładanie konta na YouTubie
- Jak działa algorytm na YT?
- Popularne typy treści na YT
- Czym jest YT Shorts?
- O czym pamiętać dodając film na YT?
15. Twitter
- Wprowadzenie do Twittera
- Jak działa algorytm Twittera?
- Zakładanie konta na Twitterze
- Typy publikacji na Twitterze
- Sztuka pisania komunikatu do 280 znaków
- TweetDeck
- Statystyki na Twitterze
- Reklama na Twitterze
- Twitter Blue
16. TikTok
- Wprowadzenie do TikToka
- Zakładanie konta na TikToku
- Jak tworzyć treści na TikToka? Nagrywanie video krok po kroku
- Stwórz film, który przyciągnie uwagę odbiorców
- Statystyki na TikToku
- Reklama na TikToku – wprowadzenie
- Stwórz swoją pierwszą reklamę na TikToku
- Sprzedaż na TikToku
- Stwórz własny efekt AR
17. Inne platformy social media
- Discord
- BeReal
- Snapchat
18. Moduł dodatkowy – rozmowy wokół mediów społecznościowych
- Employer branding a social media – Bartosz Furtak, Socjomania
- Content marketing a social media – Maciej Szeffer, Socjomania