Pobierz kartę szkolenia

Reklama na Facebooku i Instagramie - e-learning

kod szkolenia: E-RFB / PL e-learning

Facebook (i ekosystem Meta) to nie tylko największy serwis społecznościowy na świecie, ale również ogromna baza informacji, którą my – marketerzy – możemy wykorzystać do skutecznego kierowania reklam. Panel reklamowy na Facebooku to jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi targetowania dostępnych na rynku - obejmuje nie tylko Facebooka, ale także Instagram, Messengera, Whatsapp czy mobilną sieć aplikacji.

Dzięki temu kursowi online dowiesz się, jak w praktyce wykorzystać potencjał Facebook i Instagram Ads, jak dobrać cel kampanii, grupę docelową i formaty. Nauczysz się tworzyć przyciągające uwagę kreacje i pisać atrakcyjne teksty reklamowe.

Stworzysz kampanie reklamowe oparte o remarketing, grupy niestandardowych i podobnych odbiorców, dowiesz się, jak krok po kroku zainstalować Piksel Facebooka i zdarzenia na swojej stronie internetowej. Innymi słowy - nauczysz się kompleksowej obsługi Ads Managera oraz poznasz najlepsze praktyki budowania konta reklamowego i tworzenia kampanii w ekosystemie Meta.

Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  21.02
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  21.03
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  18.04
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  16.05
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  13.06
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  11.07
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  08.08
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  05.09
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  03.10
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  31.10
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  28.11
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  26.12
790,00 PLN + 23% VAT (971,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
790,00 PLN 971,70 PLN brutto

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Marketing managerów – odpowiedzialnych za planowanie i nadzorowanie działań reklamowych na Facebooku oraz Instagramie, którym potrzebna jest aktualna wiedza dotycząca możliwości reklamowych w tej platformie.
  • Specjalistów ds. PPC – chcących poznać najlepsze praktyki dotyczące targetowania oraz budżetowania przygotowywanych kampanii reklamowych.
  • Właścicieli MŚP -chcących rozpocząć działania reklamowe na Facebooku oraz Instagramie oraz tych, którzy nadzorują działania agencji w tym zakresie.

 

  • Uczestnik pozna zasady funkcjonowania ekosystemu Meta oraz dowie się, jak efektywnie wykorzystywać te platformy do reklamy.
  • Uczestnik nauczy się konfigurować Menedżera Reklam, tworzyć konto reklamowe, ustawiać płatności oraz zarządzać systemem aukcyjnym i kosztami reklamowymi.
  • Uczestnik będzie potrafił tworzyć kampanie reklamowe z różnymi celami, dopasowanymi do potrzeb biznesu, oraz optymalizować je za pomocą narzędzi takich jak Piksel Facebooka.
  • Uczestnik pozna zaawansowane metody targetowania odbiorców, w tym grupy niestandardowych i podobnych odbiorców oraz strategie retargetingu.
  • Uczestnik nauczy się tworzyć przyciągające uwagę reklamy w różnych formatach, takich jak posty, karuzele, filmy i dynamiczne materiały reklamowe, zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.
  • Uczestnik będzie potrafił analizować i optymalizować kampanie za pomocą narzędzi do raportowania w Ads Managerze, w tym korzystać z filtrów, raportów i historii zmian.
  • Uczestnik pozna techniki implementacji Piksela Facebooka, tworzenia zdarzeń i konwersji niestandardowych oraz będzie w stanie skutecznie wykorzystywać remarketing.
  • Uczestnik nauczy się skalować kampanie, zarządzać budżetem reklamowym (CBO – Campaign Budget Optimization) oraz stosować zaawansowane taktyki reklamowe na Facebooku i Instagramie.

1. Wprowadzenie do kursu

2. Teoria i konfiguracja

  • Ograniczenia i regulamin, odwołanie od decyzji
  • System aukcyjny i koszty reklamowe
  • Podstawowe formy promocji vs Menedżer Reklam
  • Business Manager 
  • Zakładanie konta, waluta i strefa czasowa 
  • Ustawienia faktur i płatności

3. Kampania

  • Kampanie i struktura kampanii reklamowych
  • Cele reklamowe – które wybrać?

4. Zestawy reklam

  • Wprowadzenie do zestawów reklamowych
  • Lokalizacja
  • Wiek, płeć i języki
  • Dane demograficzne
  • Zainteresowania
  • Zachowania
  • Wykluczenia i zawężanie
  • Targetowanie szczegółowe Advantage i rozszerzanie grupy odbiorców 
  • Umiejscowienia
  • Budżet i harmonogram 
  • Optymalizacja i wyświetlanie, strategie optymalizacji i stawki ręczne

5. Reklamy

  • Reklama – tożsamość, formaty, nieopublikowane posty strony
  • Cechy dobrych kreacji reklamowych
  • Podglądanie reklam konkurencji (Meta, Google, LinkedIn)
  • Parametry UTM
  • Testy A/B

6. Zarządzanie menedżerem reklam

  • Nawigacja w Ads Managerze
  • Skalowanie i rozbudowa kampanii reklamowych
  • Struktura kampanii a nazewnictwo

7. Grupy niestandardowych i podobnych odbiorców

  • Czym są grupy niestandardowych odbiorców – czym są, jakie są ich typy, retargeting w Meta
  • Lista klientów 
  • Strona na Facebooku i Profil firmowy na Instagramie
  • Aktywizowanie nieaktywnych fanów
  • Film 
  • Formularz kontaktowy, wydarzenie, materiał błyskawiczny 
  • Wykorzystanie "cudzych" grup niestandardowych odbiorców 
  • Tworzenie i wykorzystanie grup podobnych odbiorców

8. Piksel Facebooka, remarketing i konwersje

  • Piksel Facebooka – co to jest i jak go stworzyć
  • Implementacja Piksela Facebooka – Google Tag Manager
  • Zdarzenia – wybór zdarzeń
  • Instalacja zdarzeń
  • Konwersje niestandardowe
  • Remarketing
  • API konwersji

9. Analiza i optymalizacja

  • Analiza reklam
  • Filtry, raporty, historia zmian

10. Taktyki reklamowe, tips&tricks

  • Kampanie typu "always-on"
  • Reguły automatyczne
  • Zapisane grupy odbiorców i nakładanie się grup docelowych
  • Wykorzystanie mixu celów reklamowych
  • Dynamiczny materiał reklamowy
  • Kampanie z celem konwersje
  • Taktyki grup niestandardowych i taktyki remarketingowe
  • CBO – Campaign Budget Optimization / budżet Advantage 

11. Reklama na Instagramie

  • Najważniejsze informacje i łączenie konta
  • Promocja z poziomu aplikacji vs promocja w Menedżerze reklam
  • Kreacje reklamowe na Instagramie 
  • Kampanie na pozyskiwanie obserwujących na Instagramie

12. Narzędziownik

  • Przydatne narzędzia do tworzenia treści

Wymagane jest założenie konta w serwisach: Facebook, Instagram.

  • Dostęp do kursu przez 365 dni
  • 12 modułów szkoleniowych na platfiormie online
  • 8h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły)
  • Dyplom ukończenia szkolenia
  • Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
  • Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online
  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski