.
Po ukończeniu zajęć uczestnicy:
- Potrafią dobierać odpowiednie narzędzia i metody w zależności od celów szkolenia oraz aktualnej sytuacji w grupie
- Potrafią radzić sobie z konfliktami oraz innymi trudnymi sytuacjami w grupie
- Potrafią wykorzystać wiedzę na temat procesów grupowych do sprawnego prowadzenia zajęć.
udział w Akademia Trenera I
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Metodologia pracy trenera
- Przegląd metodologii projektowania szkoleń – od instruktażu po Cykl Kolba i experiencial learning:
- Learn&Entertain, EDUCARE, coaching, gamifikacja
- Dobór odpowiedniej metodologii do celów szkolenia
- Przegląd metodologii projektowania szkoleń – od instruktażu po Cykl Kolba i experiencial learning:
- Metody pracy trenera – cz. 1
- Wykład
- Prezentacja
- Praca indywidualna
- Dyskusja
- Symulacje interakcji
- Praca w grupach: grupy zadaniowe, grupy dyskusyjne
- Studium przypadku
- Gry symulacyjne
- Ice Breakery i Energizery
- Metody pracy trenera – cz. 2
- Wykorzystanie filmów i animacji
- „Burza mózgów” oraz techniki pokrewne
- Techniki analizy problemów
- Metody coachingowe w pracy trenera
- Proces grupowy i role grupowe
- Procesy grupowe – fakty i mity
- Kluczowe procesy działające w zespołach i grupach (np. polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne, facylitacja społeczna, polaryzacja międzygrupowa, mechanizmy spójności grupy)
- Zastosowanie wiedzy dotyczącej mechanizmów działania grup w praktyce szkoleniowej
- Konflikt w grupie
- Przyczyny powstawania konfliktów w grupie
- Style reakcji na konflikt
- Trudne sytuacje w grupie
- Radzenie sobie z czynnym i biernym oporem w grupie:
- Łamanie zasad kontraktu
- Podważanie autorytetu trenera
- Koncentracja na sprawach zawodowych
- Brak zaangażowania uczestników
- Krytykowanie trenera, używanie chwytów erystycznych
- Zła organizacja szkolenia
- Wcześniejsze wyjścia
- Notoryczne spóźnienia
- Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami: np. drabinka interwencji trenerskich, technika bumerangu, technika "spojrzenia z góry"
- Radzenie sobie z czynnym i biernym oporem w grupie:
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian