Pobierz kartę szkolenia

Akademia Trenera II

kod szkolenia: HR-TTT-2 / AT_II3

Pakiety e-learning

„Do sukcesu nie ma żadnej windy. Trzeba iść po schodach.” - Autor nieznany

Termin

tryb Distance Learning

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 3 dni |  18h|  07.10 08.10 09.10
2 100,00 PLN + 23% VAT (2 583,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 100,00 PLN
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.

.

Po ukończeniu zajęć uczestnicy:

  • Potrafią dobierać odpowiednie narzędzia i metody w zależności od celów szkolenia oraz aktualnej sytuacji w grupie
  • Potrafią radzić sobie z konfliktami oraz innymi trudnymi sytuacjami w grupie
  • Potrafią wykorzystać wiedzę na temat procesów grupowych do sprawnego prowadzenia zajęć.

udział w Akademia Trenera I

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Metodologia pracy trenera
    • Przegląd metodologii projektowania szkoleń – od instruktażu po Cykl Kolba i experiencial learning:
      • Learn&Entertain, EDUCARE, coaching, gamifikacja
    • Dobór odpowiedniej metodologii do celów szkolenia
  2. Metody pracy trenera – cz. 1
    • Wykład
    • Prezentacja
    • Praca indywidualna
    • Dyskusja
    • Symulacje interakcji
    • Praca w grupach: grupy zadaniowe, grupy dyskusyjne
    • Studium przypadku
    • Gry symulacyjne
    • Ice Breakery i Energizery
  3. Metody pracy trenera – cz. 2
    • Wykorzystanie filmów i animacji
    • „Burza mózgów” oraz techniki pokrewne
    • Techniki analizy problemów
    • Metody coachingowe w pracy trenera
  4. Proces grupowy i role grupowe
    • Procesy grupowe – fakty i mity
    • Kluczowe procesy działające w zespołach i grupach (np. polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne, facylitacja społeczna, polaryzacja międzygrupowa, mechanizmy spójności grupy)
    • Zastosowanie wiedzy dotyczącej mechanizmów działania grup w praktyce szkoleniowej
  5. Konflikt w grupie
    • Przyczyny powstawania konfliktów w grupie
    • Style reakcji na konflikt
  6. Trudne sytuacje w grupie
    • Radzenie sobie z czynnym i biernym oporem w grupie:
      • Łamanie zasad kontraktu
      • Podważanie autorytetu trenera
      • Koncentracja na sprawach zawodowych
      • Brak zaangażowania uczestników
      • Krytykowanie trenera, używanie chwytów erystycznych
      • Zła organizacja szkolenia
      • Wcześniejsze wyjścia
      • Notoryczne spóźnienia
    • Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami: np. drabinka interwencji trenerskich, technika bumerangu, technika "spojrzenia z góry"
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy
    • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian