Pobierz kartę szkolenia

Service Design - projektowanie usług - e-learning

kod szkolenia: E-DSD / PL e-learning

Service Design to nowoczesne podejście do projektowania i optymalizowania usług, które integruje potrzeby użytkowników z możliwościami organizacyjnymi. Kurs „Service Design – projektowanie usług” to kompleksowe wprowadzenie do tej metodyki – od podstaw teoretycznych, przez narzędzia badawcze i analityczne, aż po prototypowanie, testowanie i wdrażanie rozwiązań. Szkolenie zostało przygotowane z myślą o osobach, które chcą tworzyć wartościowe i innowacyjne usługi z wykorzystaniem podejścia zorientowanego na użytkownika. Zawiera 6 modułów tematycznych i nawet 22 godziny materiałów wideo, artykułów i ćwiczeń. Dostęp do kursu trwa 365 dni.

Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  29.12
890,00 PLN + 23% VAT (1 094,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  30.01
890,00 PLN + 23% VAT (1 094,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
890,00 PLN 1 094,70 PLN brutto

Kurs adresowany jest do osób, które interesują się nowoczesnymi metodykami pracy, które łączą perspektywę użytkownika, biznesu i technologii:

  • Chcą ulepszyć istniejące produkty lub usługi, projektując je w oparciu o realne potrzeby klientów i użytkowników.
  • Szukają narzędzi do skutecznego wdrażania zmian i innowacji w organizacji.
  • Pracują projektowo lub warsztatowo i chcą wzbogacić swój warsztat o metodykę service design.
  • Prowadzą procesy transformacyjne w firmach i potrzebują ustrukturyzowanego podejścia do projektowania usług.

 

  1. Metodyka service design – poznasz historię i zasady podejścia oraz powiązania z design thinking, UX i agile.
  2. Badanie potrzeb – nauczysz się analizować potrzeby użytkowników z wykorzystaniem narzędzi takich jak netnografia, context map canvas i service blueprint.
  3. Tworzenie wartości – dowiesz się, jak definiować Digital Value Proposition i przygotowywać argumentację dla interesariuszy.
  4. Rozwijanie usług – opanujesz techniki burzy mózgów, facylitacji warsztatów oraz narzędzia wspierające rozwój nowych usług.
  5. Testowanie i prototypowanie – nauczysz się wdrażać, testować i walidować rozwiązania z wykorzystaniem dobrych praktyk digital service design.

1. Service design – wprowadzenie

  • Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
  • Digitalizacja – czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć? 
  • Obalanie mitów – service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja – jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne? 
  • Logika usługowa w pigułce
  • Modele biznesowe w digital
  • Modelowy proces service design. 
  • Kto powinien wziąć udział w procesie? Jak się przygotować?
  • Narzędziownik service designera
  • Prasówka – dowiedz się więcej
  • Autorefleksja – podsumowanie modułu

2. Faza discover (odkrywanie)

  • Wprowadzenie do fazy Discover (odkrywanie)
  • Netnografia. Dane mają lepszy pomysł niż Ty
  • Jak badać? Wskazówki i dobre praktyki
  • Context Map Canvas
  • Service Blueprint
  • Wskazówki, co do przeprowadzenia procesu

3. Faza define (definiowanie)

  • Wprowadzenie do fazy Define (definiowanie),
  • Digital Value Proposition
  • Priorytetyzacja
  • How Might We
  • Negocjacje i rozmowy z osobami decyzyjnymi. Jak się przygotować?

4. Faza develop (rozwijanie)

  • Wprowadzenie do fazy Develop (rozwijania),
  • Techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych
  • Jak przygotować się do warsztatu? Facylitacja procesów i spotkań hybrydowych
  • Narzędzia i metody rozwijania usług

5. Faza deliver (dostarczanie)

  • Wprowadzenie do fazy Deliver (dostarczania)
  • Service Business Model Canvas
  • Narzędzia do prototypowania digital
  • Tworzenie usług digital – dobre praktyki
  • Metody testowania i walidowania usług

6. Podsumowanie

  • Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.

  • Dostęp do kursu przez 365 dni
  • 6 modułów szkoleniowych na platfiormie online
  • 18-22h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły)
  • Dyplom po szkoleniu
  • Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
  • Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online

Szkolenie: polski
Materiały: polski