Service Design - projektowanie usług - e-learning
kod szkolenia: E-DSD / PL e-learning
Chcesz poznać lepiej service design? Zrozumieć, jak dzięki tej metodyce udoskonalić swoje usługi lub stworzyć nowe?
Dzięki naszym materiałom, dowiesz się, czym jest service design. Zaprojektowaliśmy kurs online dla osób, które dopiero poznają narzędzia i metodykę service design, by przygotować je do zastosowania w swoim biznesie. Ten kurs to zbiór materiałów poświęconych teorii, zastosowaniu i praktycznych narzędziach service design, które możesz wykorzystać w swoim biznesie.
Kurs został zaprojektowany przez facylitatorów w ten sposób, by czerpać jak najwięcej różnorodnych doświadczeń edukacyjnych i rozwojowych - przygotowaliśmy merytoryczne pigułki wiedzy w formie wideo, artykuły, prezentacje, tutoriale do narzędzi i #prasówkę - najbardziej wiarygodne źródła wiedzy i inspiracji dla każdej osoby zainteresowanej tematem service design.
Pomożemy dobrać Ci nowe metody, do tworzenia innowacyjnych pomysłów, a także ich prototypowania i testowania. Nasz program, stworzony dzięki połączeniu wiedzy interdyscyplinarnego zespołu (marketingowców, projektantów, strategów i socjologów) wyróżnia się tym, jak duży nacisk kładziemy na narzędzia digital, a także potencjał nowych technologii i tego, jak zmieniają współczesnego klienta.
To kurs dla osób, które mają wyzwanie z:
- Optymalizacją swoich produktów/usług – jeśli chcesz poprawić doświadczenie swoich klientów (CX), pracowników lub partnerów i/lub chcesz zmienić swoj produkt lub usługę;
- Wdrożeniem zmiany – jeśli chcesz zdobyć narzędzia i metody, by zarządzić zmianą w organizacji, poznać atuty metodyki service design i dowiedzieć się, jak wykorzystywać ją w praktyce;
- Rozwiązywaniem problemów – jueśli chcesz poznać nowe sposoby pracy grupowej i projektowej, dostarczać lepszych pomysłów i organizować spotkania tak, by generować więcej jakościowych pomysłów.
- Uczestnik pozna podstawowe zasady i historię metodyki service design oraz jej związek z innymi podejściami, takimi jak design thinking i user experience.
- Uczestnik nauczy się identyfikować i analizować potrzeby klientów przy użyciu narzędzi takich jak netnografia, context map canvas oraz service blueprint.
- Uczestnik będzie potrafił definiować wartość usług cyfrowych poprzez opracowanie Digital Value Proposition oraz przeprowadzanie skutecznych negocjacji z osobami decyzyjnymi.
- Uczestnik pozna techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych, które pozwolą na rozwijanie innowacyjnych pomysłów i usług w swoim biznesie.
- Uczestnik nauczy się projektować i prowadzić warsztaty facylitacyjne, zarówno w formie stacjonarnej, jak i hybrydowej, co zwiększy efektywność spotkań.
- Uczestnik będzie potrafił korzystać z narzędzi do prototypowania cyfrowego i tworzyć usługi cyfrowe, uwzględniając dobre praktyki w tym zakresie.
- Uczestnik pozna metody testowania i walidowania usług, co umożliwi mu efektywne wprowadzenie innowacji na rynek.
- Uczestnik nauczy się identyfikować najczęstsze problemy i wyzwania związane z procesami service design, co pozwoli mu na skuteczniejsze zarządzanie projektami w przyszłości.
1. Service design – wprowadzenie
- Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
- Digitalizacja – czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć?
- Obalanie mitów – service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja – jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne?
- Logika usługowa w pigułce
- Modele biznesowe w digital
- Modelowy proces service design.
- Kto powinien wziąć udział w procesie? Jak się przygotować?
- Narzędziownik service designera
- Prasówka – dowiedz się więcej
- Autorefleksja – podsumowanie modułu
2. Faza discover (odkrywanie)
- Wprowadzenie do fazy Discover (odkrywanie)
- Netnografia. Dane mają lepszy pomysł niż Ty
- Jak badać? Wskazówki i dobre praktyki
- Context Map Canvas
- Service Blueprint
- Wskazówki, co do przeprowadzenia procesu
3. Faza define (definiowanie)
- Wprowadzenie do fazy Define (definiowanie),
- Digital Value Proposition
- Priorytetyzacja
- How Might We
- Negocjacje i rozmowy z osobami decyzyjnymi. Jak się przygotować?
4. Faza develop (rozwijanie)
- Wprowadzenie do fazy Develop (rozwijania),
- Techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych
- Jak przygotować się do warsztatu? Facylitacja procesów i spotkań hybrydowych
- Narzędzia i metody rozwijania usług
5. Faza deliver (dostarczanie)
- Wprowadzenie do fazy Deliver (dostarczania)
- Service Business Model Canvas
- Narzędzia do prototypowania digital
- Tworzenie usług digital – dobre praktyki
- Metody testowania i walidowania usług
6. Podsumowanie
- Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
- Dostęp do kursu przez 365 dni
- 6 modułów szkoleniowych na platfiormie online
- 18-22h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły)
- Dyplom po szkoleniu
- Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
- Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online
Szkolenie: polski
Materiały: polski