Pobierz kartę szkolenia

Planowanie budżetu marketingowego w kanałach digital

kod szkolenia: DM-SD / BUD_1d

Efektywne zarządzanie budżetem marketingowym to klucz do sukcesu każdej kampanii digitalowej. Jak planować długofalowo budżet i dopasować go do celu biznesowego marki? Jak odpowiednio podzielić budżet między płatne i organiczne działania? Na co warto przeznaczyć budżet w najważniejszych kanałach digital marketingowych? Jak mierzyć efektywność wydatków i na ich podstawie planować przyszłość?
Odpowiedzi na te wszystkie pytania uczestnicy uzyskają podczas szkolenia.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących odpowiedzialnych za zarządzaniem budżetem marketingowym w przedsiębiorstwach. Będzie odpowiednie zarówno dla właścicieli firm i managerów wyższego szczebla chcących poznać holistyczne podejście do tematu, jak i dla specjalistów ds. marketingu/digital marketingu, odpowiedzialnych za planowanie aktywności promocyjnych.

  • Praktyczna wiedza na temat planowania budżetu marketingowego,
  • Umiejętność alokacji budżetu pomiędzy różne kanały digital oraz analizy ich efektywności,
  • Umiejętność lepszego dostosowania działań oraz budżetu do strategii firmy,
  • Praktyczna wiedza, którą można od razu wykorzystać w swoim przedsiębiorstwie, aby podnieść efektywność działań reklamowych.

1. Wprowadzenie do planowania budżetu marketingowego

  • Rola budżetu w strategii marketingowej
  • Wyznaczanie celów biznesowych
  • Jak dostosować budżet do celów biznesowych?
  • Jakie kanały digital warto uwzględnić?

2. Struktura budżetu marketingowego w digitalu

  • Koszty stałe vs koszty zmienne
  • Media a kreacja – jak wydzielić budżet
  • Podział budżetu na kampanie płatne, organiczne i narzędzia

3. Wybór kanałów i alokacja budżetu

  • Reklama w Google Ads i social media – na co przeznaczyć środki?
  • Programmatic vs zakup tradycyjny
  • Content marketing i SEO – jak efektywnie inwestować?
  • E-mail marketing i marketing automation – koszt vs. zwrot

4. Optymalizacja kosztów i ROI w digital marketingu

  • Czy Digital Marketing jest mierzalny?
  • Jak obliczyć ROAS dla różnych kanałów?
  • Rozdrobnienie kampanii i targetowania
  • Wnioski z przeszłości, testowanie i iteracyjna optymalizacja wydatków

5. KPI a efektywność kampanii – jak mierzyć sukces?

  • Założenia a realizacja
  • Analiza z systemów reklamowych vs Google Analytics 4

6. Q&A oraz podsumowanie szkolenia

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.

Szkolenie: polski
Materiały: polski