Planowanie budżetu marketingowego w kanałach digital
kod szkolenia: DM-SD / BUD_1d
Efektywne zarządzanie budżetem marketingowym to klucz do sukcesu każdej kampanii digitalowej. Jak planować długofalowo budżet i dopasować go do celu biznesowego marki? Jak odpowiednio podzielić budżet między płatne i organiczne działania? Na co warto przeznaczyć budżet w najważniejszych kanałach digital marketingowych? Jak mierzyć efektywność wydatków i na ich podstawie planować przyszłość?
Odpowiedzi na te wszystkie pytania uczestnicy uzyskają podczas szkolenia.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących odpowiedzialnych za zarządzaniem budżetem marketingowym w przedsiębiorstwach. Będzie odpowiednie zarówno dla właścicieli firm i managerów wyższego szczebla chcących poznać holistyczne podejście do tematu, jak i dla specjalistów ds. marketingu/digital marketingu, odpowiedzialnych za planowanie aktywności promocyjnych.
- Praktyczna wiedza na temat planowania budżetu marketingowego,
- Umiejętność alokacji budżetu pomiędzy różne kanały digital oraz analizy ich efektywności,
- Umiejętność lepszego dostosowania działań oraz budżetu do strategii firmy,
- Praktyczna wiedza, którą można od razu wykorzystać w swoim przedsiębiorstwie, aby podnieść efektywność działań reklamowych.
1. Wprowadzenie do planowania budżetu marketingowego
- Rola budżetu w strategii marketingowej
- Wyznaczanie celów biznesowych
- Jak dostosować budżet do celów biznesowych?
- Jakie kanały digital warto uwzględnić?
2. Struktura budżetu marketingowego w digitalu
- Koszty stałe vs koszty zmienne
- Media a kreacja – jak wydzielić budżet
- Podział budżetu na kampanie płatne, organiczne i narzędzia
3. Wybór kanałów i alokacja budżetu
- Reklama w Google Ads i social media – na co przeznaczyć środki?
- Programmatic vs zakup tradycyjny
- Content marketing i SEO – jak efektywnie inwestować?
- E-mail marketing i marketing automation – koszt vs. zwrot
4. Optymalizacja kosztów i ROI w digital marketingu
- Czy Digital Marketing jest mierzalny?
- Jak obliczyć ROAS dla różnych kanałów?
- Rozdrobnienie kampanii i targetowania
- Wnioski z przeszłości, testowanie i iteracyjna optymalizacja wydatków
5. KPI a efektywność kampanii – jak mierzyć sukces?
- Założenia a realizacja
- Analiza z systemów reklamowych vs Google Analytics 4
6. Q&A oraz podsumowanie szkolenia
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
Szkolenie: polski
Materiały: polski