Pobierz kartę szkolenia

Asertywna komunikacja - jak wyrażać siebie i dogadywać się z ludźmi?

kod szkolenia: HR-PKI-A / Asertywność

Pakiety e-learning

„Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny”

John D. Rockefeller

Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  12h|  24.07 25.07
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
czas trwania 2 dni |  12h|  12.09 13.09
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
czas trwania 2 dni |  12h|  05.12 06.12
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Celem szkolenia jest:

  • Zapoznanie uczestników z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji
  • Nauka formułowania asertywnych komunikatów oraz unikanie komunikatów agresywnych i uległych
  • Wzmocnienie poczucia pewności siebie w relacjach zawodowych ze współpracownikami
  • Nauka radzenia sobie z manipulacją i agresją
  • Wyposażenie w metody wspierające asertywne zachowania w relacjach zawodowych
  • Wyposażenie w techniki skutecznego przełamywania oporu, delegowania i egzekwowania

Uczestnik po ukończeniu zajęć:

  • Potrafi zachować pewność siebie w sytuacjach zawodowych.
  • Potrafi zastosować skuteczne techniki asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach.
  • Zna swój dominujący styl zachowań i potrafi identyfikować styl zachowań rozmówcy.
  • Potrafi przekazywać konstruktywne informacje asertywne.
  • Potrafi asertywnie reagować na krytykę, odmowę, prośbę i pochwałę.

Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Asertywność – prawdy i mity
    • Postawy i zachowania asertywne.
    • Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja.
    • Postawy życiowe a asertywność.
  2. Diagnoza
    • Moje miejsce na mapie asertywności.
    • Hamulce asertywności.
    • Lista praw asertywności.
  3. Transakcje i granice w relacjach z zespołem
    • Mapa transakcji międzyludzkich.
    • Najczęściej spotykane destruktywne gry.
    • Jak formułować komunikat asertywny:
      • Model pełnej ekspresji.
      • Język „ja”.
      • Oddzielanie faktów od opinii.
      • Zamiana oceny na osobistą opinię.
      • Czterostopniowa procedura stawiania granic.
  4. Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem
    • Jak poprawnie formułować asertywną prośbę i odmowę.
    • Jak poprawnie komunikować zadania.
  5. Asertywne komunikaty – pochwała i krytyka w komunikacji
    • Jak poprawnie formułować asertywną pochwałę i asertywną krytykę?
    • Typowe błędy w reagowaniu na krytykę.
    • Model egzekwowania zadań/ustaleń.
  6. Techniki wspierające zachowania asertywne w relacji ze współpracownikami
    • Stosowanie technik:
      • Zacięta płyta.
      • Pozorna zgoda (zamglanie).
      • Ukonkretnianie.
      • 101.
      • Jujitsu.
      • Jestem słoniem.
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
    • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.