Pobierz kartę szkolenia
Asertywna komunikacja - jak wyrażać siebie i dogadywać się z ludźmi?
kod szkolenia: HR-PKI-A / Asertywność„Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny”
John D. Rockefeller
Celem szkolenia jest:
- Zapoznanie uczestników z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji
- Nauka formułowania asertywnych komunikatów oraz unikanie komunikatów agresywnych i uległych
- Wzmocnienie poczucia pewności siebie w relacjach zawodowych ze współpracownikami
- Nauka radzenia sobie z manipulacją i agresją
- Wyposażenie w metody wspierające asertywne zachowania w relacjach zawodowych
- Wyposażenie w techniki skutecznego przełamywania oporu, delegowania i egzekwowania
Uczestnik po ukończeniu zajęć:
- Potrafi zachować pewność siebie w sytuacjach zawodowych.
- Potrafi zastosować skuteczne techniki asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach.
- Zna swój dominujący styl zachowań i potrafi identyfikować styl zachowań rozmówcy.
- Potrafi przekazywać konstruktywne informacje asertywne.
- Potrafi asertywnie reagować na krytykę, odmowę, prośbę i pochwałę.
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Asertywność – prawdy i mity
- Postawy i zachowania asertywne.
- Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja.
- Postawy życiowe a asertywność.
- Diagnoza
- Moje miejsce na mapie asertywności.
- Hamulce asertywności.
- Lista praw asertywności.
- Transakcje i granice w relacjach z zespołem
- Mapa transakcji międzyludzkich.
- Najczęściej spotykane destruktywne gry.
- Jak formułować komunikat asertywny:
- Model pełnej ekspresji.
- Język „ja”.
- Oddzielanie faktów od opinii.
- Zamiana oceny na osobistą opinię.
- Czterostopniowa procedura stawiania granic.
- Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem
- Jak poprawnie formułować asertywną prośbę i odmowę.
- Jak poprawnie komunikować zadania.
- Asertywne komunikaty – pochwała i krytyka w komunikacji
- Jak poprawnie formułować asertywną pochwałę i asertywną krytykę?
- Typowe błędy w reagowaniu na krytykę.
- Model egzekwowania zadań/ustaleń.
- Techniki wspierające zachowania asertywne w relacji ze współpracownikami
- Stosowanie technik:
- Zacięta płyta.
- Pozorna zgoda (zamglanie).
- Ukonkretnianie.
- 101.
- Jujitsu.
- Jestem słoniem.
- Stosowanie technik:
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.