Szkolenie kierowane jest do menedżerów i liderów zespołów oraz kierowników działów.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi skutecznie komunikować się z zespołem.
- Potrafi skutecznie przekazywać konstruktywną informację zwrotną.
- Potrafi skutecznie zarządzać różnorodnością typów preferencji w komunikacji.
- Potrafi radzić sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się w procesie komunikacji, zarówno wewnątrz zespołu, jak i w kontakcie z innymi działami organizacji.
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1. Komunikacja menedżera z zespołem
- Typologia temperamentów
- Wpływ stylu komunikacji na jakość komunikacji
- Potencjalne obszary konfliktowe w komunikacji z osobą o odmiennym stylu komunikowania się
2. Przepływ informacji w zespole
- Gra menedżerska – przepływ informacji w strukturach sformalizowanych
- Szumy i błędy w komunikacji kaskadowej
- Wąskie gardła w komunikacji pomiędzy menedżerem, a zespołem
- Specyfika spotkań indywidualnych oraz zespołowych
3. Informacja zwrotna w pracy menedżera
- Umiejętność budowania „komunikatu JA”
- Modele informacji zwrotnej
- Umiejętność oddzielania faktów od opinii – podstawa dobrej komunikacji
- Informacja zwrotna oceniająca, motywująca, delegująca oraz rozliczanie efektów pracy
4. Cykl komunikacji w zarządzaniu
- Dokładne zdefiniowanie celu – metodologia SMART
- Rozmowa planująca
- Rozmowy monitorująca
- Rozmowa podsumowująca / oceniająca
5. Sytuacje trudne w rozmowie z pracownikiem
- Rozmowa motywująca RPO – Rozmowa Przekazująca Odpowiedzialność
- Rodzaje rozmów dyscyplinujących
- Sytuacje trudne, z którymi menedżer może spotkać się w komunikacji z zespołem oraz sposoby radzenia sobie z nimi
6. Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.