Szkolenie kierowane jest do menedżerów zespołów, kierowników działów i liderów.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi identyfikować źródła oraz stopnie konfliktu
- Potrafi profesjonalnie zarządzać procesem rozwiązania konfliktu
- Potrafi dopasować styl działania w sytuacji konfliktowej w zależności od zaistniałego problemu
- Potrafi przekształcić sytuację konfliktową w szansę do budowania dobrych relacji z członkami zespołu
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.
Nie jest wymagane
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
1. Wszechobecny konflikt
- Pogłębienie wiedzy uczestników w obszarach:
- Natury konfliktu
- Strategii rywalizacji i kooperacji w sytuacji konfliktowej
- Stylów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
2. Analiza sytuacji
- Metodologia analizy sytuacji konfliktowych
- Koło konfliktu Moora i jego zastosowanie
- Konflikty negocjowalne i nienegocjowalne
3.Strategia w sytuacji konfliktowej
- Reakcje na sytuację konfliktogenną
- Zjawiska psychologiczne pojawiające się w konflikcie
- Strategie komunikacji w konflikcie
- Diagnoza stylu rozwiązywania konfliktu
4. Emocje w konflikcie
- Doświadczenie różnych reakcji na konflikt w zakresie emocji
- Metody radzenia sobie z negatywnymi emocjami
5. Rozwiązanie konfliktu
- Destrukcyjny wpływ długotrwałego konfliktu na efektywność pracy zespołu
- Model czterech faz wychodzenia z konfliktu (wg S. Coleman i E. Rider)
6. Prowadzenie skutecznych spotkań w sytuacjach konfliktowych
- Model IPS (Innovative Problem Solving)
- Elementy mediacji
- Zarządzanie konfliktem w zespole jako narzędzie podnoszące efektywność i wspierające innowacyjność
- Konflikt destrukcyjny i konstruktywny
7. Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy