Pobierz kartę szkolenia

Rozwiązywanie konfliktów w zespole

kod szkolenia: HR-PM-RK / RozKonflik

Pakiety e-learning

„Więcej ludzi marnuje czas i energię roztrząsając problemy niż rzeczywiście próbując je rozwiązać.” - Henry Ford

Termin

tryb Distance Learning

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 2 dni |  12h|  11.09 12.09
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
czas trwania 2 dni |  12h|  28.10 29.10
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Szkolenie kierowane jest do menedżerów zespołów, kierowników działów i liderów.

 

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi identyfikować źródła oraz stopnie konfliktu
  • Potrafi profesjonalnie zarządzać procesem rozwiązania konfliktu
  • Potrafi dopasować styl działania w sytuacji konfliktowej w zależności od zaistniałego problemu
  • Potrafi przekształcić sytuację konfliktową w szansę do budowania dobrych relacji z członkami zespołu

Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.

Nie jest wymagane

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski

 

1. Wszechobecny konflikt

  • Pogłębienie wiedzy uczestników w obszarach:
  • Natury konfliktu
  • Strategii rywalizacji i kooperacji w sytuacji konfliktowej
  • Stylów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

2. Analiza sytuacji

  • Metodologia analizy sytuacji konfliktowych
  • Koło konfliktu Moora i jego zastosowanie
  • Konflikty negocjowalne i nienegocjowalne

3.Strategia w sytuacji konfliktowej

  • Reakcje na sytuację konfliktogenną
  • Zjawiska psychologiczne pojawiające się w konflikcie
  • Strategie komunikacji w konflikcie
  • Diagnoza stylu rozwiązywania konfliktu

4. Emocje w konflikcie

  • Doświadczenie różnych reakcji na konflikt w zakresie emocji
  • Metody radzenia sobie z negatywnymi emocjami

5. Rozwiązanie konfliktu

  • Destrukcyjny wpływ długotrwałego konfliktu na efektywność pracy zespołu
  • Model czterech faz wychodzenia z konfliktu (wg S. Coleman i E. Rider)

6. Prowadzenie skutecznych spotkań w sytuacjach konfliktowych

  • Model IPS (Innovative Problem Solving)
  • Elementy mediacji
  • Zarządzanie konfliktem w zespole jako narzędzie podnoszące efektywność i wspierające innowacyjność
  • Konflikt destrukcyjny i konstruktywny

7. Podsumowanie warsztatu

  • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy