Pobierz kartę szkolenia
Efektywny proces sprzedażowy i techniki sprzedaży
kod szkolenia: HR-PS-TS / TechnSprzCelem szkolenia jest:
- Dostarczenie narzędzi do prowadzenia efektywnej sprzedaży.
- Zapoznanie z procesem sprzedaży.
- Nauka rozwijania profesjonalnych postaw handlowych.
- Wsparcie w skutecznym zarządzaniu procesem sprzedaży.
- Nauka pozyskiwania nowych klientów.
- Dostarczenie technik i narzędzi skutecznego zdobywania nowych rynków.
- Zapoznanie z metodami budowania relacji z klientem.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Zna etapy procesu sprzedaży i potrafi się po nich elastycznie poruszać.
- Potrafi zadbać o relacje z klientem na każdym etapie procesu sprzedaży.
- Umie spojrzeć na sprzedawany produkt oczami klienta i prowadzić rozmowę w oparciu o jego potrzeby.
- Umie ujawniać zastrzeżenia klienta i prawidłowo na nie reagować.
- Zna kilkanaście sposobów zamknięcia sprzedaży i potrafi dopasować kilka do konkretnego klienta.
- Widzi i rozumie potrzebę prowadzenia sprzedaży w sposób relacyjny.
- Potrafi kontynuować sprzedaż i budować relacje z klientem.
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Pomiar głębokości zmiany w postawach jest możliwy w miejscu pracy uczestników.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Czym jest proces sprzedaży i po co zabierać w tę drogę Klienta?
- Czym jest sprzedaż relacyjna?
- Weryfikacja wiedzy uczestników odnośnie procesu sprzedaży i jego etapów.
- Kluczowe zasady handlowca na każdym z etapów – od słuchania do aktywnej komunikacji.
- Sukces zaczyna się od dobrego przygotowania
- Określenie wpływu przygotowania się handlowca na efektywność procesu sprzedaży.
- Ustalenie zasad efektywnego przygotowanie się do pierwszego i kolejnego kontaktu z klientem.
- Wyznaczanie celów handlowych.
- Otwarcie sprzedaży czyli nawiązywanie kontaktu z klientem
- Nazwanie barier komunikacyjnych.
- Uświadomienie ile kosztuje niechęć do rozmów.
- Określenie jak poradzić sobie z barierami wewnętrznymi handlowca do umawiania spotkań przez telefon.
- Zaplanowanie rozmowy i spotkania z klientem.
- Umawianie pierwszego spotkania z klientem.
- Otwieranie spotkania z klientem.
- Psychologia sprzedaży
- Dlaczego ludzie kupują – koncepcja czarnej skrzynki.
- Co ludzie tak naprawdę kupują?
- Czynniki psychologiczne wpływające na decyzje zakupowe klientów.
- Sprzedaż dostosowana do osobowości nabywcy.
- Jaki wpływ na relacje z klientem ma typ osobowości handlowca?
- Klucz do sukcesu: określanie i odpowiadanie na istotne potrzeby skłaniające do zakupu
- Określenie potrzeb klientów – jakich zasad warto przestrzegać i narzędzia, jakie warto stosować.
- Zaspokajanie potrzeb klienta techniką sprzedaży CZK.
- Stosowanie zamknięcia próbnego – znakomity sposób na poznanie potrzeb klienta
- Prezentowanie oferty – sekwencja SELL.
- Klient prowadzi na manowce – zastrzeżenia jawne i ukryte. Jak je ujawniać i rozbijać?
- Czym są zastrzeżenia i dlaczego klient je zgłasza.
- Na jakich etapach mogą pojawić się zastrzeżenia i obiekcje klienta.
- Zapoznanie się z różnymi typami zastrzeżeń i obiekcji.
- Stosowanie wybranych metod ujawniania zastrzeżeń i obiekcji.
- Trenowanie proaktywnej postawy w momencie pojawienia się zastrzeżeń i obiekcji.
- Wyposażenie w narzędzia rozbijania zastrzeżeń i obiekcji klienta, w tym m.in. zamiany na pozytyw.
- Stosowanie sekwencji uchylania zastrzeżeń i zamknięcia próbnego.
- Zamknięcie sprzedaży to początek relacji
- Sygnały zakupu w procesie sprzedaży
- Czego wymaga skuteczne zamykanie sprzedaży.
- Trudności w zamykaniu sprzedaży – jak zamykać sprzedaż pod ostrzałem?
- Zastosowanie wybranych technik zamykania sprzedaży.
- Wpływ zamknięcia sprzedaży na relację z klientem.
- Efektywność handlowca
- Wpływ postawy i przekonań handlowca na efektywność działań sprzedażowych.
- Znaczenie analizy podejmowanych działań sprzedażowych.
- Metody efektywnego sposobu zarządzanie swoim czasem pracy.
- Sposoby na „dziurawe wiadro z klientami” i szukanie potencjalnych klientów.
- Znaczenie etyki w relacjach z klientem.
- Podsumowanie i plan wdrożenia nowej wiedzy
- Podsumowanie kluczowych elementów warsztatu.
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.