Pobierz kartę szkolenia

Budowanie społeczności online wokół marki - e-learning

kod szkolenia: E-SPOL / PL e-learning

Dzięki kursowi dowiesz się i nauczysz, jak projektować, budować i prowadzić społeczności biznesowe.

Każdy z modułów kursu pokrywa jeden obszar z modelu projektowania społeczności, czyli Community Canvas. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces podjęcia decyzji o tym, czy Twoja firma powinna mieć społeczność dla swoich klientów, partnerów, współpracowników i zespołów, jak powinieneś się do tego przygotować, jakie decyzje strategiczne wcześniej podjąć, a następnie jak założyć i rozwijać swoją grupę.

Posiądziesz wiedzę nie tylko na temat samych narzędzi, na których możesz stworzyć i rozwinąć społeczność, ale poznasz również taktyki doboru celu społeczności, jej profilu grupy docelowej, doboru tematyki i formatów treści.

Na praktycznych przykładach opowiemy Ci, jak wypromować społeczność, przeprowadzić poprawnie proces wdrożenia (onboarding) nowych członków do społeczności, ale także, co zrobić gdy zaangażowanie uczestników jest na poziomie niższym niż na zaplanowanym.

Kurs odkryje przed Tobą tajniki budowania zaangażowanych społeczności wokół produktu, usługi, problemu czy celu, który jest dla Ciebie biznesowo ważny (na przykład wzrost retencji Twoich klientów, zbudowanie pozycji eksperta czy pozyskanie nowych pomysłów produktowych). Najważniejsze jednak, że dowiesz się, jak budować społeczności cenne i potrzebne Twoim klientom oraz jak dbać o długofalowy wzrost mierników, na których Ci najbardziej zależy.

Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  23.01
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  20.02
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  20.03
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  17.04
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  15.05
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  12.06
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  10.07
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  07.08
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  04.09
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  02.10
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  30.10
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  27.11
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  8h|  25.12
990,00 PLN + 23% VAT (1 217,70 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
990,00 PLN 1 217,70 PLN brutto

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Właścicieli biznesu i Liderów zmiany, którzy są przed podjęciem decyzji, czy stworzyć społeczność wokół swojej marki i chcą się dowiedzieć, jak to zrobić dobrze,
  • Administratorów i Moderatorów istniejących społeczności, którzy chcą usprawnić swoje działania i poprawić swoje wyniki,
  • Marketerów, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie projektowania społeczności i zarządzania nimi.
  • Uczestnik pozna różnice między społecznością a grupą na Facebooku oraz zrozumie rolę, jaką społeczności mogą pełnić w biznesie.
  • Uczestnik nauczy się definiować cele społeczności – zarówno biznesowe, jak i te związane z potrzebami członków i twórców.
  • Uczestnik będzie potrafił profilować grupę docelową społeczności, biorąc pod uwagę cechy demograficzne, psychograficzne oraz różnorodność członków.
  • Uczestnik pozna różne narzędzia do tworzenia społeczności, takie jak Facebook, Slack, Discord czy własna platforma, i zrozumie ich plusy oraz minusy.
  • Uczestnik nauczy się opracowywać strategię zaangażowania członków, w tym taktyki aktywizacji, współtworzenia i budowania relacji w społeczności.
  • Uczestnik będzie potrafił zaplanować proces wdrożenia (onboarding) nowych członków oraz skutecznie promować społeczność w celu zwiększenia jej zasięgu i aktywności.
  • Uczestnik pozna narzędzia do zarządzania komunikacją w społeczności, takie jak newslettery, WhatsApp czy Telegram, oraz strategie planowania komunikacji.
  • Uczestnik nauczy się mierzyć efektywność społeczności, korzystając z odpowiednich wskaźników rozwoju, zaangażowania oraz metod optymalizacji.

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.

Szkolenie: polski
Materiały: polski

  • Dostęp do kursu przez 365 dni
  • 14 modułów szkoleniowych na platfiormie online
  • 10-15h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły)
  • Dyplom po szkoleniu
  • Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
  • Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online

1. Wprowadzenie

2. Społeczności od początku

  • Czym jest społeczność i jaką rolę może pełnić
  • Czym się rózni społeczność od grupy na Facebooku
  • Przykłady społeczności wewnętrznych
  • Przykłady społeczności zewnętrznych

3. Cel

  • Po co tworzyć społeczność? Przegląd celów społeczności
  • Cel biznesowy/firmowy/organizacji
  • Cel społeczności
  • Cel dla twórców społeczności
  • Checklista weryfikacji celów społeczności

4. Profil społeczności

  • Jak profilować grupę w społeczności? Grupa szeroka czy wąska? Plusy i minusy.
  • Cechy demo i psycho-graficzne
  • Jak dbać o różnorodność członków społeczności.
  • Jak weryfikować członków społeczności? Kim muszą być członkowie naszej społeczności.

5. Research

  • Weryfikacja, gdzie potencjalni członkowie naszej społeczności realizują wybrany przez nas cel społeczności
  • Skąd pozyskiwać inspiracje o rozwoju społeczności
  • Czego brakuje innym miejscom realizującym cel społeczności
  • Jaki format treści i komunikacji preferuje grupa docelowa

6. Narzędzie

  • Na co musisz zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia, gdzie powstanie społeczność?
  • Przegląd narzędzi do tworzenia społeczności
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – grupa na FB
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – własna platforma
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – Slack
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – Discord
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – TikTok, Instagram i inne kanały wizualne
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – Microsoft Teams
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności – Intranet
  • Narzędzia wspierające komunikację społeczności (newsletter, whatsapp, telegram)

7. Wizytówka społeczności

  • Nazwa społeczności jak ją stworzyć?
  • Opis społeczności co w nim zawrzeć?
  • Materiały graficzne i branding społeczności

8. Tematyka

  • Identyfikowanie problemów społeczności – social listening, badania ilościowe
  • Jakościowe pogłębienie problemów społeczności
  • Mapa tematów społeczności

9. Taktyki zaangażowania

  • 5 obszarów życia społeczności
  • Zaangażowanie – taktyki aktywizowania członków
  • Współtworzenie – taktyki współtworzenia z członkami
  • Relacje – taktyki budowania poczucia przynależności i networkingu w społeczności
  • Rozwój – taktyki rozwoju społeczności
  • Edukacja – taktyki przepływu wiedzy w społeczności
  • Metodyka wdrażania taktyk
  • Przegląd taktyk przetestowanych w społeczności TRANSFORMersi – rozwój i liderzy zmiany

10. Role członków społeczności

  • Piramida członków społeczności
  • Rola i zadania administratora
  • Rola i zadania moderatoratekstowa
  • Role i zasady

11. Start prowadzenia społeczności

  • Założenie narzędzia
  • Onboarding
  • Zaproszenie do społeczności
  • Taktyki promocji i budowy wizerunku społeczności

12. Prowadzenie społeczności

  • Zarządzanie społecznością – na jakie elementy musisz zwrócić uwagę
  • Projektowanie sprintów projektowych
  • Planowanie komunikacji w społeczności
  • Zbiór najpopularniejszych problemów społeczności wraz z proponowanymi rozwiązaniami.

13. Statystyki

  • Proces ewaluacji społeczności
  • Mierniki – jakie wskaźniki rozwoju, zaangażowania i efektywności społeczności dobrać?
  • Optymalizacja wszystkich elementów społeczności w celu zwiększenia jej efektywności.

14. Podsumowanie

  • Jak Twoja społeczność może się rozwijać?
  • Prasówka społecznościowa – jakie źródła, osoby i miejsca warto śledzić?