Szkolenie skierowane do wszystkich osób zaangażowanych w zbieranie, analizę i zarządzanie wymaganiami dotyczącymi rozwiązań informatycznych. Dotyczy to szczególnie: analityków biznesowych i systemowych, projektantów, konsultantów, kierowników projektów IT, programistów pracujących z użytkownikami lub klientami.
- Poznanie technik zbierania i precyzowania wymagań
- Przećwiczenie technik modelowania i weryfikowania wymagań
- Zrozumienie zasad organizowania dokumentów specyfikacji wymagań
- Poznanie współczesnych dobrych praktyk dla projektów IT
- Szkolenie jest dobrym punktem startu do rozwijania dalszych kompetencji analitycznych.
Udział w projekcie informatycznym niezależnie od perspektywy: IT / biznes. Zaangażowanie w pozyskiwanie lub definiowanie wymagań dla projektowanych lub modyfikowanych systemów IT.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Wstęp
- Podstawowe pojęcia analizy biznesowej
- Uczestnik
- Potrzeba
- Wartość
- Wymaganie
- Rozwiązanie
- Poziomy i typy wymagań
- Walidacja i weryfikacja
- Zarządzanie wymaganiami w projekcie IT
- Obiektowość w opisie wymagań
- Trzy kroki analizy biznesowej
- Rozpoznanie wstępne struktury zamawiającego i jego potrzeb
- Definiowanie granic rozwiązania
- Definiowanie koncepcji rozwiązania
- Wybrane techniki analizy biznesowej
- Analiza dokumentów
- Reguły przeprowadzania wywiadów i ankiet
- Przypadki użycia
- Modelowanie danych i działań
- Maszyny stanowe
- Zasady tworzenia modeli
- Tablice i drzewa decyzyjne
- Metryki wymagań
- Wymagania pozafunkcyjne – zasady Nielsena
- Zarządzanie zmianą wymagań
- Lista kontrolna do weryfikacji wymagań