Zarządzanie modelowaniem procesów biznesowych
kod szkolenia: AB003 / PL AA 3dSzkolenie skierowane do uczestników mało i średnio zaawansowanych, pełniących role analityków biznesowych, członków zespołów projektowych, jak również dla innych osób zainteresowanych zagadnieniami analizy biznesowej pod względem wytwarzania systemów informatycznych.
Główną korzyścią wynikającą z ukończenia szkolenia jest zapoznanie się z możliwościami modelowania procesów w oparciu o różne standardy graficzne (notacje). Dodatkowym benefitem jest usystematyzowanie pojęć związanych z procesami i analizą biznesową. Uczestnik szkolenia, który jest ekspertem dziedzinowym (SME) staje się jeszcze lepszym partnerem dla analityków i deweloperów w zespołach projektowych, a analitycy i deweloperzy poszerzają swoje portfolio technik umożliwiających efektywniejszą współpracę z szeroko rozumianym biznesem.
Wskazana jest znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem procesami lub uczestnictwo w co najmniej jednym projekcie informatycznym
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
- Procesy biznesowe
- Procesy IT
- Hierarchia procesów
- Model biznesowy organizacji
- Zarządzanie usługami / procesami IT
- Zarządzanie modelowaniem procesów na potrzeby własne organizacji
- Zarządzanie modelowaniem procesów na potrzeby realizowanych projektów wewnętrznych / zewnętrznych
- Standard / konwencja modelowania
- Modelowanie w projektach informatycznych
- w oparciu o UML
- w oparciu o BPMN
- bez modelowania z wykorzystaniem User Stories
- Modelowanie procesów dla potrzeb organizacyjno – zarządczych
- własne metodyki
- standard eEPC w ramach koncepcji ARIS
- eEPC
- aktywności
- zdarzenia
- operatory logiczne
- reguły modelowania
- Wybrane diagramy UML
- Przypadki użycia (Use Case)
- Diagram aktywności
- Standard opisu procesów BPMN 2.0
- Typy diagramów
- Podprocesy, aktywności, zadania
- Podział zdarzeń
- Bramki logiczne
- Modelowanie AS IS, a modelowanie TO BE
- Podejście biznesowe do modelowania procesów
- Mapowanie strumienia wartości (VSM)
- Metoda Service Blueprint
- Podsumowanie