Pobierz kartę szkolenia

Skuteczne szkolenia z wykorzystaniem narzędzi on-line

kod szkolenia: HR-TTT-O / Online_2

 

Kurs rozwija w zakresie efektywnego przygotowania i prowadzenia spotkań oraz szkoleń w formule online. Warsztat pozwala uaktulanić nabytą wiedzę oraz zdobyć nowe umiejętności korzystając z wiedzy i dośwadczenia Trenera prowadzącego oraz stale rozwijających się technologii teleinformatycznych.

 

 

training assurance
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.

Szkolenie rekomendujemy trenerom, konsultantom, menedżerom oraz innym osobom prowadzącym spotkania w formie wirtualnej oraz uczącym bądź wdrażającym ludzi w procesy bądź produkty w swojej organizacji.

 

Po ukończeniu zajęć uczestnik potrafi:

  • Stworzyć scenariusz szkolenia/spotkania on-line dostosowany do celów
  • Stworzyć i dostosować materiały edukacyjne/informacyjne do spotkań/zajęć on-line, by wzmocnić ich efektywność
  • Dobrać zestawy ćwiczeń i zadań wspierających osiągniecie celów szkoleniowych lub spotkania w zależności od używanego programu
  • Użyć opcji programów, które zoptymalizują efekt spotkania/szkolenia w zależności od jego celu
  • Dobrać odpowiednie narzędzia i metody przekazywania informacji i wiedzy w zależności od potrzeb szkolenia/spotkania
  • Zastosować narzędzia i mechanizmy skupiające uwagę i koncentrację uczestników podczas spotkań/szkoleń on-line
  • Zastosować metody angażujące uczestników
  • Rozróżnić i wybrać kiedy zastosować odpowiednią formę: webinar, warsztat on-line, spotkanie on-line
  • Rozumie i  funkcjonowania człowieka w warunkach spotkań/szkoleń on-line i stymulować zachowania wspierające ich efektywność
  • Przeprowadzić efektywne spotkanie/szkolenie w wirtualnym pokoju

 

Doświadczenie z zakresu prowadzenia spotkań bądź szkoleń/wdrożeń w organizacji.

 

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski

 

  1. Jak uczą się dorośli i jak to przekłada się na środowisko zajęć on-line?
    • Specyfika nauczania osób dorosłych w pokojach wirtualnych
    • Motywacja osób dorosłych do nauki
    • Czynniki zwiększające skuteczność nauczania osób dorosłych w pokojach wirtualnych
    • Najczęstsze błędy w uczeniu w pokojach wirtualnych i sposoby jak ich uniknąć
    • Metody i strategie uczenia on-line
  2. Kognitywistyka – odpowiedź na usprawnienie spotkań/szkoleń w wirtualnych pokojach
    • Jak działa nasza pamięć i koncentracja w środowisku wirtualnego pokoju
    • Dystraktory i bariery poznawcze w środowisku wirtualnych spotkań
    • Procesy poznawcze wspierające naukę w środowisku on-line
  3. Projektowanie szkoleń/spotkań w wirtualnych pokojach
    • Czy można przenosić tematy szkoleń tradycyjnych do wersji online?
    • Formułowanie celów operacyjnych szkolenia/ spotkania z uwzględnieniem specyfiki wirtualnego pokoju
    • Tworzenie programu i scenariusza szkolenia/spotkań on-line adekwatnie do celu i z uwzględnieniem funkcji programów do spotkań/szkoleń on-line
  4. Technika na rzecz efektywności
    • Poznanie funkcji dostępnych programów do spotkań/szkoleń on-line i ich zastosowanie w pracy trenera
    • Dopasowanie możliwości oprogramowania do specyfiki pracy trenera
    • Słuchawki, mikrofon, kamera, komputer, Internet, dodatkowe programy on-line –jako wsparcie efektywności przekazu i nauki
  5. Przygotowanie materiałów i zastosowanie narzędzi wspierających spotkania/szkolenia on-line
    • Zasady tworzenia jasnych i przejrzystych prezentacji uwzględniających specyfikę spotkań/szkoleń on-line i zasad myślenia wizualnego
    • Umiejętność dostarczania wiedzy i wspierania wymiany informacji
    • Wybór dodatkowych materiałów edukacyjnych (współdzielenie ekranów, filmy, nagrania audio itp.)
    • Metody komunikacji, planowania i zbierania informacji zwrotnej od uczestników spotkań szkoleń on-line (audio, video, czat, ankiety itp.)
  6. Kompetencje trenera/moderatora spotkań/szkoleń on-line
    • Poznanie i diagnozowanie różnic w pracy trenera w czasie szkolenia stacjonarnego i szkolenia online (które praktyki można adaptować, a których bezwzględnie unikać)
    • Znajomość procesów i mechanizmów grupowych w pokojach wirtualnych
    • Jak mówimy, co mówimy, kiedy mówimy?
      • Dykcja i emocja głosu
      • Moderowanie i podtrzymywanie konwersacji
      • Techniki pobudzania konwersacji
      • Netykieta adekwatna do grupy
      • Umiejętność dawania informacji zwrotnej w sposób dostosowany do środowiska online)
    • Znajomość metod i narzędzi do pracy grupowej (synchronicznej i asynchronicznej)
    • Znajomość technik zarządzania czasem i radzenia sobie ze stresem podczas spotkań/szkoleń on-line.
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy