Pobierz kartę szkolenia

Rozwój kompetencji menedżerskich – Akademia Lidera Akademickiego

kod szkolenia: HR-Uczelnie / Akademia Lidera

W realiach dynamicznych zmian społecznych, technologicznych i pokoleniowych rośnie znaczenie nowoczesnego przywództwa – również w środowisku szkolnictwa wyższego. Skuteczne zarządzanie w uczelni wymaga dziś od liderów nie tylko znajomości zasad administracyjnych, ale także umiejętności komunikacyjnych, strategicznych i interpersonalnych, które pozwalają tworzyć angażujące i elastyczne środowisko pracy.

Akademia Lidera Akademickiego to szkolenie dedykowane osobom pełniącym funkcje kierownicze w uczelniach wyższych, które chcą rozwijać kompetencje przywódcze w nowoczesnym, praktycznym i uniwersalnym ujęciu. Program koncentruje się na tematach kluczowych dla zarządzania zespołami akademickimi i administracyjnymi: komunikacji menedżerskiej, delegowania zadań, pracy z zespołami hybrydowymi i wielopokoleniowymi, udzielania informacji zwrotnej oraz myślenia strategicznego.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
  •  
  • kierownicy jednostek naukowych, administracyjnych i projektowych uczelni,
  • członkowie kierownictwa uczelni (dziekani, prorektorzy, dyrektorzy, kierownicy działów),
  • osoby planujące rozwój kariery w kierunku funkcji menedżerskich lub przywódczych.
  •  
  •  
  • Usprawnienie zarządzania zespołami dzięki praktycznym narzędziom menedżerskim.
  • Lepsze dopasowanie stylu przywództwa do kontekstu akademickiego i potrzeb zespołu.
  • Zwiększenie efektywności w pracy zespołów hybrydowych i wielopokoleniowych.
  • Wzmocnienie umiejętności strategicznego myślenia i skutecznego delegowania zadań.
  • Rozwinięcie samoświadomości lidera oraz jego wpływu na kulturę i klimat pracy w uczelni.
  •  
  • Rola lidera w nowoczesnej organizacji akademickiej

    • Różnice między zarządzaniem a przywództwem.
    • Style przywództwa a kultura i dynamika zespołu.
    • Kompetencje lidera przyszłości w kontekście uczelni.
  • Budowanie i rozwój zespołu

    • Etapy rozwoju zespołu i rola lidera na każdym z nich.
    • Model „5 dysfunkcji pracy zespołowej” (P. Lencioni).
    • Zaufanie, odpowiedzialność i współpraca jako fundamenty efektywności.
  • Delegowanie i zarządzanie zadaniami

    • Skuteczne delegowanie krok po kroku.
    • Model delegowania wg K. Blancharda (SLII).
    • Typowe błędy w delegowaniu i sposoby ich unikania.
  • Informacja zwrotna i rozmowy rozwojowe

    • Feedback jako narzędzie rozwoju, motywacji i wpływu.
    • Model FUKO i technika „feedforward”.
    • Ćwiczenia w parach z wykorzystaniem scenariuszy uczelnianych.
  • Zarządzanie zespołami hybrydowymi i międzypokoleniowymi

    • Wyzwania pracy zdalnej, rozproszonej i wielopokoleniowej.
    • Oczekiwania i motywacje przedstawicieli różnych pokoleń (BB, X, Y, Z).
    • Budowanie kultury współpracy i zaufania w zróżnicowanych zespołach.
  • Myślenie strategiczne lidera akademickiego

    • Zwinność myślenia w warunkach niepewności.
    • Rola wizji, misji i wartości w podejmowaniu decyzji strategicznych.
    • Lider jako twórca kierunku działania i ambasador zmian.
  •  
  • doświadczenie w pracy z zespołami,
  • gotowość do dzielenia się przykładami z własnej praktyki zawodowej,
  • otwartość na pracę warsztatową i udział w ćwiczeniach feedbackowych.
  •  

Szkolenie: polski
Materiały: polski