Motywacja zdalna - jak angażować pracowników w zespole rozproszonym
kod szkolenia: HR-PM-ZMP / 2d_PLNiezależnie od czasów, okoliczności czy specyfiki zespołu, jednym z najważniejszych wyzwań każdego menadżera jest skuteczne motywowanie pracowników. To mobilizowanie pracownika w kierunku pełnego zaangażowania, dążenia do coraz lepszego wykonywania zadań i czerpania z tego satysfakcji.
Jak jednak motywować ludzi, kiedy na codzień nie możemy się z nimi spotkać? Kiedy pracują zdalnie lub w innych lokalizacjach? To szkolenie odpowiada na to oraz wiele więcej pytań nurtujących menadżerów prowadzących zespoły rozproszone.
Szkolenie dedykowane menedżerom, kierownikom bądź liderom zarządzającym podległym zespołem.
Na szkoleniu otrzymasz narzędzia, które pomogą Ci zdiagnozować kluczowe potrzeby zespołu oraz zaplanować najskuteczniejszą strategię działań motywacyjnych dla pracowników rozproszonych w różnych lokalizacjach, a w szczególności:
- Nabędziesz umiejętność efektywnego delegowania zadań i uprawnień.
- Nauczysz się formułować skuteczne komunikaty, co zapewni Ci jasny i klarowny przepływ informacji z pracownikami, z którymi nie masz bezpośredniej styczności.
- Poznasz zasady budowania strategii motywacyjnej z uwzględnieniem charakteru zespołu.
- Będziesz potrafił/-a zaplanować swoje działania motywacyjne wobec pracownika uwzględniając jego typ osobowości, doświadczenie i poziom zaangażowania.
- Zbudujesz pod okiem trenera strategię motywacyjną dla swojego zespołu i otrzymasz informację zwrotną.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1. Charakterystyka zespołów rozproszonych i specyfika ich potrzeb
- Zespół projektowy
- Zespół specjalistów
- Zespół sprzedażowy
- Rola lidera
2. Fundamenty motywacji – zanim zaczniesz działać
- Czynniki finansowe i ich wpływ na zaangażowanie.
- Sprawne zarządzanie operacyjne
- Jak efektywnie delegować zadania na odległość?
- Jak skutecznie powierzać obszary odpowiedzialności?
- Tajniki dobrej komunikacji w zespole
- „Schemat” komunikacyjny i klucz do skutecznego komunikowania się.
- Model Kwadratu Komunikacyjnego i jego zastosowanie w pracy na odległość.
3. Budowanie strategii motywacyjnych dla pracowników zespołów rozproszonych
- Jak motywować pracowników w zależności od ich typów osobowości?
- Pracownik doświadczony i granice nadzoru.
- Czy pracownik zaangażowany potrzebuje motywacji?
- Jak pracować z pracownikiem zniechęconym i zdemotywowanym?
4. Warsztat case study
- Przegląd dostępnych sposobów motywacyjnych.
- Budowanie strategii dla swojego zespołu ze wsparciem trenera.
- Sesja informacji zwrotnych.