Zapytaj o termin
Zapytaj o tryb szkolenia
Lokalizacja | Termin | Cena | Wybierz | |
---|---|---|---|---|
{{place.city}}
{{ event_pack_item.event_details.education_center.name }}
???
|
{{place.date}}
({{ event_pack_item.product_details.product_informations.code }} / {{ event_pack_item.product_details.product_informations.name }})
{{ altkomDateFormatMoment(event_pack_item.event_details.startdate, event_pack_item.event_details.enddate) }}
???
|
![]() |
|
|
Skontaktuj się z nami | ||||
Dostępne terminy: | ||||
Lokalizacja i termin do uzgodnienia | ![]() |
|
-
Liczba miejsc (dostępnych: {{ basketAddItem.free_seats}})
{{ basketAddItem.city }}
{{ basketAddItem.date }}
Liczba miejsc xxxxxxxxxx
Żeby dowiedzieć się, czy dane szkolenie będzie realizowane stacjonarnie skontaktuj się ze swoim Opiekunem lub zadaj pytanie przez Formularz kontaktowy
Lean START ® szkolenie otwarte wprowadzające do optymalizacji procesów w obszarach produkcyjnych i usługowych.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących poznać i zrozumieć zasady Lean Manufacturing / Management oraz korzyści wynikające z wdrożenia technik „odchudzonego zarządzania”. Adresatami są zarówno pracownicy organizacji w których techniki Lean są znane jak i pracownicy firm, którzy planują wdrożenie optymalizacji procesów. Specjaliści, mistrzowie, kierownicy, liderzy, koordynatorzy – otrzymają porcję wiedzy, przykładów wdrożeń i ćwiczeń, które pozwolą im podjąć decyzję o doborze odpowiednich technik do przezwyciężenia problemów swojej organizacji.
Uczestnik, który ukończy szkolenie pozna zasady oraz strukturę funkcjonowania organizacji w kulturze LEAN Manufacturing/Management.
Celem szkolenia jest zaprezentowanie, poprzez przykłady, ćwiczenie oraz wykład, poszczególnych elementów modelu LEAN, w sposób umożliwiający uczestnikowi podjęcie decyzji o doborze technik wdrożeniowych dla swojej organizacji.
Znajomość najlepszych LEAN standardów zarządzania firmami produkcyjnymi oraz usługowymi pozwoli, zarówno uczestnikowi jak i jego organizacji zadbać o rozwój swoich standardów pracy. Kluczowym aspektem zarządzania LEAN jest umiejętność identyfikacji marnotrawstwa. Środkami służącymi identyfikacji tzw. „procesów czerwonych” są techniki oraz kultura LEAN. O ile techniki są bardzo konkretnymi i sprawdzonymi sposobami zarządzania to kultura organizacji jest determinowana zachowaniem pracowników. Owe techniki LEAN w znaczącym stopniu wpływają na tworzenie kultury firmy co sprawia, że oba powyższe czynniki - techniki LEAN i zachowania pracowników - uzupełniają się, tworząc skuteczne standardy pracy.
Poznanie technik LEAN Manufacturing / Management i ich kolejności wdrożenia uporządkuje oraz ułatwi pracę na każdym stanowisku - od operatora i specjalisty do koordynatora i kierownika.
Korzyści dla uczestnika szkolenia:
-
Nauczysz się w jakim celu należy stosować poszczególne techniki Lean m.in. 5S, TPM, SMED, Kanban.
-
Poznasz kolejność wdrażania poszczególnych metod i zrozumiesz dlaczego ma to ogromne znaczenie.
-
Dowiesz się, jak tworzyć i utrzymywać atmosferę ciągłego doskonalenia Kaizen i współpracy.
-
Zaczniesz dostrzegać błędy i marnotrawstwa oraz będziesz w stanie dobrać odpowiednie sposoby do ich eliminacji.
-
Dowiesz się jak przekładać duże cele firmy na swój poziom organizacji przy użyciu modelu SQDC-PDCA oraz jak skorelować je z własnymi celami, aby osiągać jeszcze większą skuteczność w pracy.
-
Poznasz proste, sprawdzone i skuteczne metody rozwiązywania problemów.
-
Dowiesz jak poprawić standardy komunikacji wewnątrz własnego działu oraz poza nim.
Korzyści dla organizacji:
-
Kompleksowe spojrzenie na firmę poprzez uporządkowanie rozumienia LEAN wśród pracowników uczestniczących w szkoleniu.
-
Wytworzenie możliwości rozmawiania wspólnym językiem ciągłego doskonalenia procesów.
-
Zwiększenie świadomości pracowników w zakresie ich roli oraz możliwości tworzenia i doskonalenia najlepszych standardów pracy wewnątrz firmy.
-
Uzyskanie, jako organizacja, w oczach swoich klientów statusu firmy korzystającej z dorobku kultury LEAN i Toyota Production System co stanowi walor podnoszący konkurencyjność i wiarygodność firmy.
-
Zaszczepienie na grunt własnej firmy skutecznej i sprawdzonej kultury ciągłego doskonalenia, która będzie się rozprzestrzeniała wewnątrz firmy.
-
Możliwość wyłonienia liderów zmiany spośród angażujących się w projekty LEAN pracowników.
-
Wzrost umiejętności rozwiazywania problemów jakościowych.
-
Poprawa komunikacji i ułatwienie zarządzania.
-
Wzrost zaangażowania pracowników w realizację celów firmy poprzez skoncentrowanie działań w obszarach: Safety, Quality, Delivery, Costs, People.
-
Wzrost wydajności pracy, poprawa jakości, redukcja kosztów jako rezultat wdrożenia projektów Lean Manufacturing / Lean Management.
Nauczysz się w jakim celu należy stosować poszczególne techniki Lean m.in. 5S, TPM, SMED, Kanban.
Poznasz kolejność wdrażania poszczególnych metod i zrozumiesz dlaczego ma to ogromne znaczenie.
Dowiesz się, jak tworzyć i utrzymywać atmosferę ciągłego doskonalenia Kaizen i współpracy.
Zaczniesz dostrzegać błędy i marnotrawstwa oraz będziesz w stanie dobrać odpowiednie sposoby do ich eliminacji.
Dowiesz się jak przekładać duże cele firmy na swój poziom organizacji przy użyciu modelu SQDC-PDCA oraz jak skorelować je z własnymi celami, aby osiągać jeszcze większą skuteczność w pracy.
Poznasz proste, sprawdzone i skuteczne metody rozwiązywania problemów.
Dowiesz jak poprawić standardy komunikacji wewnątrz własnego działu oraz poza nim.
Kompleksowe spojrzenie na firmę poprzez uporządkowanie rozumienia LEAN wśród pracowników uczestniczących w szkoleniu.
Wytworzenie możliwości rozmawiania wspólnym językiem ciągłego doskonalenia procesów.
Zwiększenie świadomości pracowników w zakresie ich roli oraz możliwości tworzenia i doskonalenia najlepszych standardów pracy wewnątrz firmy.
Uzyskanie, jako organizacja, w oczach swoich klientów statusu firmy korzystającej z dorobku kultury LEAN i Toyota Production System co stanowi walor podnoszący konkurencyjność i wiarygodność firmy.
Zaszczepienie na grunt własnej firmy skutecznej i sprawdzonej kultury ciągłego doskonalenia, która będzie się rozprzestrzeniała wewnątrz firmy.
Możliwość wyłonienia liderów zmiany spośród angażujących się w projekty LEAN pracowników.
Wzrost umiejętności rozwiazywania problemów jakościowych.
Poprawa komunikacji i ułatwienie zarządzania.
Wzrost zaangażowania pracowników w realizację celów firmy poprzez skoncentrowanie działań w obszarach: Safety, Quality, Delivery, Costs, People.
Wzrost wydajności pracy, poprawa jakości, redukcja kosztów jako rezultat wdrożenia projektów Lean Manufacturing / Lean Management.
Nie wymagane jest specjalne przygotowanie słuchaczy. Zarówno osoby mające doświadczenie w pracy z technikami i w kulturze Lean jak osoby dla których te zagadnienia są nowe, posiadają wystarczające kwalifikacje do pracy podczas szkolenia.
-
Szkolenie: polski
-
Materiały: polski
Szkolenie: polski
Materiały: polski
-
Założenia Lean Management - od produkcji do usług
-
Motywacja do wdrożenia zmiany
-
Identyfikacja i typy marnotrawstwa (MUDA, MURI, MURA)
-
„7 +” rodzajów MUDA / wartość dodana procesu (VA vs. NVA)
-
VM (Visual Management) wszech technika LEAN
-
Dom Toyoty i rola kultury organizacyjnej w LEAN
-
Bezpieczeństwo + Morale = Zespół
-
Filar JIT - od 5S do Kanban
-
5S – stabilność przestrzeni - systemowe utrzymanie porządku
-
Praca Standaryzowana (SWS/SIP/OPL) – stabilność procesu
-
TWI i Skill Matrix – stabilność kwalifikacji - ocena i doskonalenie kompetencji
-
VSM - mapowanie strumienia wartości i identyfikacja obszarów CI
-
OPF (One Piece Flow) - przepływ jednej sztuki
-
TAKT TIME - czas taktu
-
Heijunka - poziomowanie planowania
-
SMED – redukcja czasu przezbrojeń
-
Kanban - autonomiczny system pull - redukcja zapasów i kosztów
-
Filar JIDOKA – od Kaizen do Problem Solving
-
Kaizen – systemy sugestii pracowniczych
-
TPM - stabilność parku maszynowego (OEE), rola SUR i operatorów
-
Problem Solving – techniki rozwiązywania problemów (BS, 5Why, Ishikawa)
-
Poka Yoke – eliminacja możliwości popełnienia błędu
-
Andon – systemowe sygnalizowanie awarii i błędów
-
SQDC+P – dobór wskaźników doskonalenia (KPI)
-
Hoshin Kanri – taktyczne zarządzanie celami zespołu na każdym poziomie organizacji
-
PDCA - cykl ciągłego doskonalenia
Założenia Lean Management - od produkcji do usług
Motywacja do wdrożenia zmiany
Identyfikacja i typy marnotrawstwa (MUDA, MURI, MURA)
„7 +” rodzajów MUDA / wartość dodana procesu (VA vs. NVA)
VM (Visual Management) wszech technika LEAN
Dom Toyoty i rola kultury organizacyjnej w LEAN
Bezpieczeństwo + Morale = Zespół
Filar JIT - od 5S do Kanban
5S – stabilność przestrzeni - systemowe utrzymanie porządku
Praca Standaryzowana (SWS/SIP/OPL) – stabilność procesu
TWI i Skill Matrix – stabilność kwalifikacji - ocena i doskonalenie kompetencji
VSM - mapowanie strumienia wartości i identyfikacja obszarów CI
OPF (One Piece Flow) - przepływ jednej sztuki
TAKT TIME - czas taktu
Heijunka - poziomowanie planowania
SMED – redukcja czasu przezbrojeń
Kanban - autonomiczny system pull - redukcja zapasów i kosztów
Filar JIDOKA – od Kaizen do Problem Solving
Kaizen – systemy sugestii pracowniczych
TPM - stabilność parku maszynowego (OEE), rola SUR i operatorów
Problem Solving – techniki rozwiązywania problemów (BS, 5Why, Ishikawa)
Poka Yoke – eliminacja możliwości popełnienia błędu
Andon – systemowe sygnalizowanie awarii i błędów
SQDC+P – dobór wskaźników doskonalenia (KPI)
Hoshin Kanri – taktyczne zarządzanie celami zespołu na każdym poziomie organizacji
PDCA - cykl ciągłego doskonalenia

IntermediateAdvanced

Powtórzenia szkolenia