Pobierz kartę szkolenia
Przywództwo - inspirowanie i budowanie zaangażowania
kod szkolenia: HR-PR / IiBZ_2DSzkolenie przeznaczone jest jest do menedżerów i liderów zespołów oraz kierowników działów.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Ma wiedzę, jakie czynniki wpływają na zaufanie do przełożonego i jakie korzyści płyną z budowania pozytywnych relacji z pracownikami
- Potrafi wykorzystać techniki i narzędzia przeprowadzania skutecznych rozmów coachingowych
- Potrafi zwiększyć efektywność pracy i motywację swojego zespołu
- Potrafi udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno swoim pracownikom, jak i przełożonym
- Umie w skuteczny i motywujący pracownika sposób, wyznaczać cele rozwojowe
- Wie jak zainspirować innych do działania, pokonywania trudności i zdobywania wiedzy
Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu zarządzania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1. Kim jest inspirujący Lider?
- Kluczowe aspekty inspirującego przywództwa (geneza, założenia)
- Różne narzędzia pracy z zespołem
- Co inspiruje pracowników? oczekiwania pracowników w różnym wieku wobec przełożonego
2. Rozmowy przełożonego z pracownikiem jako narzędzie rozwoju zespoł
- Model Zarządzania Sytuacyjnego jako baza do coachingowego stylu zarządzania
- Jakie narzędzia rozwojowe stosować u:
- Entuzjastycznego Początkującego
- Rozczarowanego Adepta
- Ostrożnego Praktyka
- Samodzielnego Eksperta
3. Przygotowanie i przeprowadzenie rozmów z pracownikami
- Omówienie i przedstawienie
- Struktury GROW oraz OSKAR
- Przećwiczenie modelu GROW na własnych przykładach.
- Poznanie inspirujących i trudnych pytań stosowanych w coachingu
4. Umiejętności przydatne w pracy menedżera – coacha
- Jak coachingowo rozmawiać o wynikach lub ich braku?
- Wykorzystanie w pracy menedżera narzędzi coachingowych: siatki celów, start-stop-continue, koła wartości, piramidy Diltsa i innych
5. Studium przypadku – prowadzenie rozmów coachingowych na przygotowanych case'ach oraz przykładach podanych przez uczestników
- Przećwiczenie struktury rozmowy coachingowej
- Nauczenie elastycznego wykorzystania poznanych metod
- Zapoznanie z przeformułowaniem zdiagnozowanego problemu na motywujący cel
- Zapoznanie z wprowadzaniem zadań rozwojowych stopniowanie trudności
6. Rozwiązywanie problemów w procesie coachingu
- Zapoznanie z zasadami właściwej identyfikacji problemu
- Przećwiczenie sposobów radzenia sobie z potencjalnymi oraz zaistniałymi problemami dzięki metodzie coachingu
7. Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy