Funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu w środowisku akademickim. Wsparcie i komunikacja.
kod szkolenia: HR-Uczelnie / Spektrum
Webinar poświęcony jest rozwijaniu kompetencji dydaktycznych i komunikacyjnych kadry akademickiej w zakresie pracy ze studentami w spektrum autyzmu. Uczestnicy poznają koncepcję neuroróżnorodności, charakterystykę funkcjonowania osób ze spektrum oraz typowe bariery, z jakimi mierzą się one w środowisku akademickim.
Spotkanie ma charakter praktyczny – łączy elementy wykładu, prezentacji, dyskusji i ćwiczeń, umożliwiając refleksję nad codziennymi sytuacjami dydaktycznymi i wypracowanie prostych rozwiązań wspierających. Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości, otwartości oraz gotowości do tworzenia uczelni przyjaznej neuroróżnorodności.
- Nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne,
- Pracownicy biur ds. osób z niepełnosprawnościami i wsparcia studentów,
- Koordynatorzy kierunków i osoby odpowiedzialne za jakość kształcenia,
- Wszyscy pracownicy uczelni zainteresowani tworzeniem środowiska przyjaznego neuroróżnorodności.
- Zrozumienie istoty neuroróżnorodności oraz specyfiki funkcjonowania studentów w spektrum autyzmu.
- Nauka rozpoznawania barier i trudności, które utrudniają uczestnictwo w procesie dydaktycznym.
- Zdobycie wiedzy o skutecznych sposobach dostosowania zajęć, materiałów i oceniania.
- Zdobycie umiejętności efektywnej komunikacji i budowania relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu.
- Rozwinięcie postawy otwartości i zaangażowania w budowanie inkluzyjnego środowiska akademickiego.
-
Wprowadzenie do neuroróżnorodności i spektrum autyzmu.
-
Bariery w edukacji akademickiej i wyzwania studentów w spektrum autyzmu.
-
Wsparcie edukacyjne – dostosowania i elastyczne podejście.
-
Efektywna komunikacja i budowanie relacji ze studentami w spektrum autyzmu.
-
Dobre praktyki w budowaniu uczelni przyjaznej neuroróżnorodności.
Szkolenie: polski
Materiały: polski
Szkolenie: polski
Materiały: polski