Pobierz kartę szkolenia

Funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu w środowisku akademickim. Wsparcie i komunikacja.

kod szkolenia: HR-Uczelnie / Spektrum

Webinar poświęcony jest rozwijaniu kompetencji dydaktycznych i komunikacyjnych kadry akademickiej w zakresie pracy ze studentami w spektrum autyzmu. Uczestnicy poznają koncepcję neuroróżnorodności, charakterystykę funkcjonowania osób ze spektrum oraz typowe bariery, z jakimi mierzą się one w środowisku akademickim.

Spotkanie ma charakter praktyczny – łączy elementy wykładu, prezentacji, dyskusji i ćwiczeń, umożliwiając refleksję nad codziennymi sytuacjami dydaktycznymi i wypracowanie prostych rozwiązań wspierających. Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości, otwartości oraz gotowości do tworzenia uczelni przyjaznej neuroróżnorodności.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
  •  
  • Nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne,
  • Pracownicy biur ds. osób z niepełnosprawnościami i wsparcia studentów,
  • Koordynatorzy kierunków i osoby odpowiedzialne za jakość kształcenia,
  • Wszyscy pracownicy uczelni zainteresowani tworzeniem środowiska przyjaznego neuroróżnorodności.
  • Zrozumienie istoty neuroróżnorodności oraz specyfiki funkcjonowania studentów w spektrum autyzmu.
  • Nauka rozpoznawania barier i trudności, które utrudniają uczestnictwo w procesie dydaktycznym.
  • Zdobycie wiedzy o skutecznych sposobach dostosowania zajęć, materiałów i oceniania.
  • Zdobycie umiejętności efektywnej komunikacji i budowania relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu.
  • Rozwinięcie postawy otwartości i zaangażowania w budowanie inkluzyjnego środowiska akademickiego.
  1. Wprowadzenie do neuroróżnorodności i spektrum autyzmu. 

  2. Bariery w edukacji akademickiej i wyzwania studentów w spektrum autyzmu. 

  3. Wsparcie edukacyjne – dostosowania i elastyczne podejście. 

  4. Efektywna komunikacja i budowanie relacji ze studentami w spektrum autyzmu. 

  5. Dobre praktyki w budowaniu uczelni przyjaznej neuroróżnorodności. 

Szkolenie: polski
Materiały: polski

Szkolenie: polski
Materiały: polski